SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Marstrand efter Maj 24, 2011, 01:32:23 am
-
Hej
Jeg står og skal have power commander og pipecross filter på min SV1000 s model 2007. Er der nogle der har en billig powercommander til salg eller ved hvor det er billigst at købe henne? Jeg er selv meget snild på fingerne så jeg regner selv med at jeg kan montere dette. - Dog får jeg den ruller efterfølgende af en erfarende. Kender I nogle der kan anbefales i nærheden af Esbjerg.
Ligeledes vil jeg hører om der er nogle der har nogle erfaring med at få sådan en ombygning lavet i tyskland? Har koster det?
Mvh MM
-
http://123mc.dk/findparts/viewAd.php?directlinkID=845 (http://123mc.dk/findparts/viewAd.php?directlinkID=845)
http://www.power-commander-shop.com/010.140@324-411-00/Power-Commander-Suzuki-SV-1000.htm (http://www.power-commander-shop.com/010.140@324-411-00/Power-Commander-Suzuki-SV-1000.htm) (Hvis den skal være ny)
Hvorfor egentlig pipercross filter?
-
http://123mc.dk/findparts/viewAd.php?directlinkID=845 (http://123mc.dk/findparts/viewAd.php?directlinkID=845)
http://www.power-commander-shop.com/010.140@324-411-00/Power-Commander-Suzuki-SV-1000.htm (http://www.power-commander-shop.com/010.140@324-411-00/Power-Commander-Suzuki-SV-1000.htm) (Hvis den skal være ny)
Hvorfor egentlig pipercross filter?
Fordi PiperX Stg. 2 er mere end bare et filter - der fjerner man halvdelen (oversiden) af luftfilterkassen og erstatter den med en alu-ramme som filteret ligger i. Hensigten er at øge air-flow til filteret... K&N er "bare" et filter der passer i standard luftboksen men har højere air-flow end det fra Suzuki og som kan vaskes/genbruges).
-
http://123mc.dk/findparts/viewAd.php?directlinkID=845 (http://123mc.dk/findparts/viewAd.php?directlinkID=845)
http://www.power-commander-shop.com/010.140@324-411-00/Power-Commander-Suzuki-SV-1000.htm (http://www.power-commander-shop.com/010.140@324-411-00/Power-Commander-Suzuki-SV-1000.htm) (Hvis den skal være ny)
Hvorfor egentlig pipercross filter?
Fordi PiperX Stg. 2 er mere end bare et filter - der fjerner man halvdelen (oversiden) af luftfilterkassen og erstatter den med en alu-ramme som filteret ligger i. Hensigten er at øge air-flow til filteret... K&N er "bare" et filter der passer i standard luftboksen men har højere air-flow end det fra Suzuki og som kan vaskes/genbruges).
?? Ej det passer bestemt ikke og langt fra... :wink:
K&N er da med alu-ramme, hvor du fjerner den øverste del af luftfilterkassen, og den hiver derved luft under tanken.. Uden topboksen :blink: (E-Dot laver det bla.)
-
http://123mc.dk/findparts/viewAd.php?directlinkID=845 (http://123mc.dk/findparts/viewAd.php?directlinkID=845)
http://www.power-commander-shop.com/010.140@324-411-00/Power-Commander-Suzuki-SV-1000.htm (http://www.power-commander-shop.com/010.140@324-411-00/Power-Commander-Suzuki-SV-1000.htm) (Hvis den skal være ny)
Hvorfor egentlig pipercross filter?
Fordi PiperX Stg. 2 er mere end bare et filter - der fjerner man halvdelen (oversiden) af luftfilterkassen og erstatter den med en alu-ramme som filteret ligger i. Hensigten er at øge air-flow til filteret... K&N er "bare" et filter der passer i standard luftboksen men har højere air-flow end det fra Suzuki og som kan vaskes/genbruges).
?? Ej det passer bestemt ikke og langt fra... :wink:
K&N er da med alu-ramme, hvor du fjerner den øverste del af luftfilterkassen, og den hiver derved luft under tanken.. Uden topboksen :blink: (E-Dot laver det bla.)
Aaarh...
Tag en gang og læs på DOT-Engineerings egen hjemmeside:
http://www.dot-e.dk/news/produkt/pipercross/ProBes.2004-06-11.2849 (http://www.dot-e.dk/news/produkt/pipercross/ProBes.2004-06-11.2849)
Eller kig her:
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7947.msg118371#msg118371 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7947.msg118371#msg118371)
Jeg skal ikke kunne afvise om K&N har fået lavet noget lignende efterhånden - men det havde de ikke da jeg fik ordnet min gamle SV1000S.
::EDIT::
Lige en indskydelse - jeg havde forresten K&N filter på min gamle inden jeg fik PiperX - det var et indsatsfilter til den originale luftfilterkasse. Kan som sagt ikke afvise at de har fundet på noget a'la PiperX men kan ikke finde det på Google.
-
http://123mc.dk/findparts/viewAd.php?directlinkID=845 (http://123mc.dk/findparts/viewAd.php?directlinkID=845)
http://www.power-commander-shop.com/010.140@324-411-00/Power-Commander-Suzuki-SV-1000.htm (http://www.power-commander-shop.com/010.140@324-411-00/Power-Commander-Suzuki-SV-1000.htm) (Hvis den skal være ny)
Hvorfor egentlig pipercross filter?
Fordi PiperX Stg. 2 er mere end bare et filter - der fjerner man halvdelen (oversiden) af luftfilterkassen og erstatter den med en alu-ramme som filteret ligger i. Hensigten er at øge air-flow til filteret... K&N er "bare" et filter der passer i standard luftboksen men har højere air-flow end det fra Suzuki og som kan vaskes/genbruges).
?? Ej det passer bestemt ikke og langt fra... :wink:
K&N er da med alu-ramme, hvor du fjerner den øverste del af luftfilterkassen, og den hiver derved luft under tanken.. Uden topboksen :blink: (E-Dot laver det bla.)
Aaarh...
Tag en gang og læs på DOT-Engineerings egen hjemmeside:
http://www.dot-e.dk/news/produkt/pipercross/ProBes.2004-06-11.2849 (http://www.dot-e.dk/news/produkt/pipercross/ProBes.2004-06-11.2849)
Eller kig her:
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7947.msg118371#msg118371 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7947.msg118371#msg118371)
Jeg skal ikke kunne afvise om K&N har fået lavet noget lignende efterhånden - men det havde de ikke da jeg fik ordnet min gamle SV1000S.
::EDIT::
Lige en indskydelse - jeg havde forresten K&N filter på min gamle inden jeg fik PiperX - det var et indsatsfilter til den originale luftfilterkasse. Kan som sagt ikke afvise at de har fundet på noget a'la PiperX men kan ikke finde det på Google.
Jep jep??? Men det laver vel ikke om på at E-Dot montere K&N filtre på deres cykler? Den i Haslev gør, bla. Kan godt se de har beskrevet et pipercross filter skurk ;)
Men der er ikke forskel på pipercross og K&N ved ydelsen, og de bliver monteret på nøjagtig samme måde :lol:
E-dot har jo feks ikke en pipercross stand på diverse udstillinger (efter hvad jeg ved), men derimod har de en K&N stand, hvor der er test og det hele. (siger ikke K&N er bedre)
-
http://123mc.dk/findparts/viewAd.php?directlinkID=845 (http://123mc.dk/findparts/viewAd.php?directlinkID=845)
http://www.power-commander-shop.com/010.140@324-411-00/Power-Commander-Suzuki-SV-1000.htm (http://www.power-commander-shop.com/010.140@324-411-00/Power-Commander-Suzuki-SV-1000.htm) (Hvis den skal være ny)
Hvorfor egentlig pipercross filter?
Fordi PiperX Stg. 2 er mere end bare et filter - der fjerner man halvdelen (oversiden) af luftfilterkassen og erstatter den med en alu-ramme som filteret ligger i. Hensigten er at øge air-flow til filteret... K&N er "bare" et filter der passer i standard luftboksen men har højere air-flow end det fra Suzuki og som kan vaskes/genbruges).
?? Ej det passer bestemt ikke og langt fra... :wink:
K&N er da med alu-ramme, hvor du fjerner den øverste del af luftfilterkassen, og den hiver derved luft under tanken.. Uden topboksen :blink: (E-Dot laver det bla.)
Aaarh...
Tag en gang og læs på DOT-Engineerings egen hjemmeside:
http://www.dot-e.dk/news/produkt/pipercross/ProBes.2004-06-11.2849 (http://www.dot-e.dk/news/produkt/pipercross/ProBes.2004-06-11.2849)
Eller kig her:
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7947.msg118371#msg118371 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7947.msg118371#msg118371)
Jeg skal ikke kunne afvise om K&N har fået lavet noget lignende efterhånden - men det havde de ikke da jeg fik ordnet min gamle SV1000S.
::EDIT::
Lige en indskydelse - jeg havde forresten K&N filter på min gamle inden jeg fik PiperX - det var et indsatsfilter til den originale luftfilterkasse. Kan som sagt ikke afvise at de har fundet på noget a'la PiperX men kan ikke finde det på Google.
Jep jep??? Men det laver vel ikke om på at E-Dot montere K&N filtre på deres cykler? Den i Haslev gør, bla. Kan godt se de har beskrevet et pipercross filter skurk ;)
Men der er ikke forskel på pipercross og K&N ved ydelsen, og de bliver monteret på nøjagtig samme måde :lol:
E-dot har jo feks ikke en pipercross stand på diverse udstillinger (efter hvad jeg ved), men derimod har de en K&N stand, hvor der er test og det hele. (siger ikke K&N er bedre)
Geeeez.... Time out!
Det var Ove Bang himself fra ... DOT-E .... som lavede min cykel og jeg har skam også besøgt ham i Haslev ved flere lejligheder - samme sted som du har fået modded/rullet din og hvor de har K&N diller daller hængende over det hele. Alligevel var det den gang (2005/2006) et PiperX filter han smed i fordi der ikke fandtes et K&N filter med samme innovative design efter hans eget udsagn.
Men jeg har lige kigget på hans egen cykel (han kører tilfældigvis SV1000) og ser at de har fundet på noget de kalder DOT-E Stage 2 ramme. Lur mig om ikke de har kopieret rammen fra et PiperX filter og tilpasset den til et K&N filter?!
Oves egen cykel: http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=34826 (http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=34826)
Ikke desto mindre er jeg MEGET nysgerrig for at se hvordan det ser ud det han har sat i din cykel. For ej heller på K&Ns egen hjemmeside fører de et filter med alu-ramme til SV1000 - dette er det eneste:
http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=SU-6503 (http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=SU-6503)
Så kan du tage et billede???
-
Ja naturligvis :) jo jo kender godt hans cykel, og det også k&n han har på, så det i torsdags da vi pillede med den. Skal nok tage billede når jeg får sat det på den nye jeg henter i morgen ;)
-
Pipercross er et mekanisk filter og K&N er et elektrostatisk filter.
K&N giver det bedste luftflow til motoren.
K&N er bedst.
/Ove.
Skal nok tage billede så du kan se rammen der skrues på
-
Pipercross er et mekanisk filter og K&N er et elektrostatisk filter.
K&N giver det bedste luftflow til motoren.
K&N er bedst.
/Ove.
Skal nok tage billede så du kan se rammen der skrues på
Stenet - han sagde præcis det modsatte til mig da han solgte mig et PiperX filter i forbindelse med at han rullede min cykel (hvor der i forvejen sad et K&N filter i).
Så må der da være sket et eller andet i forhold til deres produktudvikling siden da - for ellers har han stukket en af os en lodret løgn (sikkert mig - fordi det betød at han kunne sælge et PiperX filter mere). Under alle omstændigheder fandtes der ikke K&N filtre med aluramme da jeg fik min cykel rullet. Så det kan måske være forklaringen?
Jeg undrer mig dog stadigvæk over at der ikke findes et K&N filter som passer beskrivelsen på K&Ns egen hjemmeside. Så det ville da være interessant at vide om den der stage 2 ramme er noget de selv har snedkereret.
Hvor meget giver du for filter + ramme alene?
Under alle omstændigheder glæder jeg mig til at se billedet!
-
Pipercross er et mekanisk filter og K&N er et elektrostatisk filter.
K&N giver det bedste luftflow til motoren.
K&N er bedst.
/Ove.
Skal nok tage billede så du kan se rammen der skrues på
Stenet - han sagde præcis det modsatte til mig da han solgte mig et PiperX filter i forbindelse med at han rullede min cykel (hvor der i forvejen sad et K&N filter i).
Så må der da være sket et eller andet i forhold til deres produktudvikling siden da - for ellers har han stukket en af os en lodret løgn (sikkert mig - fordi det betød at han kunne sælge et PiperX filter mere). Under alle omstændigheder fandtes der ikke K&N filtre med aluramme da jeg fik min cykel rullet. Så det kan måske være forklaringen?
Jeg undrer mig dog stadigvæk over at der ikke findes et K&N filter som passer beskrivelsen på K&Ns egen hjemmeside. Så det ville da være interessant at vide om den der stage 2 ramme er noget de selv har snedkereret.
Hvor meget giver du for filter + ramme alene?
Under alle omstændigheder glæder jeg mig til at se billedet!
Skurk du har ikke meget til overs for ham der????????
Nu var det garanteret sådan, ret mig hvis det forkert, at dengang du fik sat dit pipercross på, var der IKKE stage to ramme til K&N, og pipercross derved gav mere "sug", om rammen er en de selv har udviklet kan da sagtens tænkes, det er en aluramme der bliver spændt rundt på filtret, det bliver sat på i næste uge. Melander har det også på så vidt jeg husker?
Nu er det sådan, at E-dot/Ove selv udvikler/videreudvikler mange af de ting der bliver sat på inklusiv PC, K&N, og de piller ved motoren bla på SVérne, og laver nok noget man ikke lige kan få at vide, med mindre man er gift med ham. Ved han har udviklet/videreudviklet luftfiltre til diverse motocross køre, og andre baneracere, så kunne sagtens tænke at K&N at rammen er "hjemmelavet", men derfra og så til at sige han sælger dig pipercross for at få det sidste væk, trods K&N er bedst?? Så tror jeg da man skal finde en anden at få kørt sin SV til af, hvis tilliden kan lægge på sådan et lille sted..... :wink:
PS... Ingen sure miner ADMIN :respekt:
-
Pipercross er et mekanisk filter og K&N er et elektrostatisk filter.
K&N giver det bedste luftflow til motoren.
K&N er bedst.
/Ove.
Skal nok tage billede så du kan se rammen der skrues på
Stenet - han sagde præcis det modsatte til mig da han solgte mig et PiperX filter i forbindelse med at han rullede min cykel (hvor der i forvejen sad et K&N filter i).
Så må der da være sket et eller andet i forhold til deres produktudvikling siden da - for ellers har han stukket en af os en lodret løgn (sikkert mig - fordi det betød at han kunne sælge et PiperX filter mere). Under alle omstændigheder fandtes der ikke K&N filtre med aluramme da jeg fik min cykel rullet. Så det kan måske være forklaringen?
Jeg undrer mig dog stadigvæk over at der ikke findes et K&N filter som passer beskrivelsen på K&Ns egen hjemmeside. Så det ville da være interessant at vide om den der stage 2 ramme er noget de selv har snedkereret.
Hvor meget giver du for filter + ramme alene?
Under alle omstændigheder glæder jeg mig til at se billedet!
Skurk du har ikke meget til overs for ham der????????
Nu var det garanteret sådan, ret mig hvis det forkert, at dengang du fik sat dit pipercross på, var der IKKE stage to ramme til K&N, og pipercross derved gav mere "sug", om rammen er en de selv har udviklet kan da sagtens tænkes, det er en aluramme der bliver spændt rundt på filtret, det bliver sat på i næste uge. Melander har det også på så vidt jeg husker?
Nu er det sådan, at E-dot/Ove selv udvikler/videreudvikler mange af de ting der bliver sat på inklusiv PC, K&N, og de piller ved motoren bla på SVérne, og laver nok noget man ikke lige kan få at vide, med mindre man er gift med ham. Ved han har udviklet/videreudviklet luftfiltre til diverse motocross køre, og andre baneracere, så kunne sagtens tænke at K&N at rammen er "hjemmelavet", men derfra og så til at sige han sælger dig pipercross for at få det sidste væk, trods K&N er bedst?? Så tror jeg da man skal finde en anden at få kørt sin SV til af, hvis tilliden kan lægge på sådan et lille sted..... :wink:
PS... Ingen sure miner ADMIN :respekt:
Har kun ros til overs for Ove(E-dot). Han ved hvad han laver.
Skurk: Du kan ikke blive ved med at være sur over han drænede dit SVin for benz, så du måtte lokke en lokal bonde mand til at tømme plæneklipperen (ellers en ret morsom historie) :-)
-
Uanset hvad, er det jo ikke rocket science at købe en PX ramme og lave en kopi - endsige bruge den på KN filteret. :mrgreen:
Hvor han har fået den fra, er jo som sådan ligemeget - bare det virker og brøler godt. :evil:
-
Uanset hvad, er det jo ikke rocket science at købe en PX ramme og lave en kopi - endsige bruge den på KN filteret. :mrgreen:
Hvor han har fået den fra, er jo som sådan ligemeget - bare det virker og brøler godt. :evil:
Lige nøjagtigt... Nu var det heller ikke kun rammen jeg tænkte på....
-
Nu var det garanteret sådan, ret mig hvis det forkert, at dengang du fik sat dit pipercross på, var der IKKE stage to ramme til K&N, og pipercross derved gav mere "sug", om rammen er en de selv har udviklet kan da sagtens tænkes, det er en aluramme der bliver spændt rundt på filtret, det bliver sat på i næste uge.
Exactly - det var lige præcis det jeg skrev i min sidste post :wink:
Skurk du har ikke meget til overs for ham der????????
Du kan ikke blive ved med at være sur over han drænede dit SVin for benz, så du måtte lokke en lokal bonde mand til at tømme plæneklipperen (ellers en ret morsom historie) :-)
:lol: Så misforstår i mig - igennem hele tråden har jeg blot været dybt forundret over at jeg har fået det stik modsatte at vide fra samme person da jeg købte "det samme" af ham for 5 år siden. Som det fremgår af min egen tråd om mit eget SV1000-projekt var jeg utroligt tilfreds med resultaterne af hans arbejde. Han er helt klart stadigvæk mit førstevalg når det kommer til Dynojet produkter (PC3 etc.). Jeg regner med at give min nye SV hele omgangen hos ham senere på året eller når den næste sæson starter.
Af samme årsag er det MEGET interessant at finde ud af HVORFOR Sortberg og jeg har fået to forskellige ting at vide dengang og nu - NETOP så alle på forum (og jeg) kan blive klogere. Især når det viser sig at DOT-E sandsynligvis selv har udviklet halvdelen af løsningen selv når ikke et lignende produkt findes hos K&N.
Det er da rasende interessant! Mudderkasteri og bagtalelse hører hjemme på MCG, har ALDRIG været stilen på SVrider og det er bestemt ikke det der driver min interesse :D Det må i virkelig forstå!
Som Melander selv siger er det med benzinen bare en sjov historie og har ikke noget med sagen at gøre...
...
Nå ja, en sidste ting. Det hedder altså DOT-E ikke E-Dot... DOT-E er en forkortelse for Dansk Off-road Teknik som senere blev tilføjet "Engineering". Lidt dobbelt-konfekt når man ved hvad DOT står for :lol:
-
Af samme årsag er det MEGET interessant at finde ud af HVORFOR Sortberg og jeg har fået to forskellige ting at vide dengang og nu - NETOP så alle på forum (og jeg) kan blive klogere. Især når det viser sig at DOT-E sandsynligvis selv har udviklet halvdelen af løsningen selv når ikke et lignende produkt findes hos K&N.
Vi har vel heller ikke fået to forskellige ting at vide... Eller jo det har vi, men mig 5 år efter, og derfor er der vel sket en udvikling på K&N fronten som de har testet til at være bedre end det 5 år gamle pipercross du har fået på. Var jeg kommet for 5 år siden, var jeg sikkert også blevet spist af med et pipercross.
Som du selv påpeger FANDTES der ikke stage 2 til K&N den gang, så det vel derfor han har ("fordi det betød at han kunne sælge et PiperX filter mere") solgt dig det, da det var med åben kasse, og K&N ikke var.
Fri hash og vindmøller :afro:
Kærlighed lige gennem skærmen til dig!
-
Du kan selv være en DOT.
Han hedder Ove, at du ved det.... :grin:
-
Hvis Pipercross og KN laver samme type stage-2 kit hvor luftfilterkassen er åben, så er det pisse ligegyldigt hvilket filter der vælges. Det ene filter giver ikke flere HK end
det andet, og når svinet er justeret korrekt kan man ikke mærke forskel på om det er et Pipercross eller KN filter man kører med. Forskellen ligger i om luftfilterkasser
er åben eller ej. Køb det filter som er billigst!
-
Hvis Pipercross og KN laver samme type stage-2 kit hvor luftfilterkassen er åben, så er det pisse ligegyldigt hvilket filter der vælges. Det ene filter giver ikke flere HK end
det andet, og når svinet er justeret korrekt kan man ikke mærke forskel på om det er et Pipercross eller KN filter man kører med. Forskellen ligger i om luftfilterkasser
er åben eller ej. Køb det filter som er billigst!
Hvad bygger du det på? Er jeg meget interesseret i at se?
Men du har ret, fysisk kan man ikke mærke forskel, det jeg næsten sikker på´..
-
Den her diskussionen bliver ved.. :lol:
køb nu de filter i mener er bedst/den lokale pusher har hjemme.. Hvis filter har et større flow end XX (hvilket jeg er sikker K&N og PiperX begge har når kassen er fjernet) så vil forskellen ikke kunne ses/måles/mærkes.. Når noget ikke længere er en begrænsede faktor så har det ikke en effekt at optimere på det fordi der er anden faktor som begrænser den effekt du kan måle f. eks. Fuelinjection.
Og hvis Ove sagt noget for 5 år siden, tja... jeg siger ting hver dag som jeg om 5 år nok vil synes ikke var det rigtige..
-
Den her diskussionen bliver ved.. :lol:
køb nu de filter i mener er bedst/den lokale pusher har hjemme.. Hvis filter har et større flow end XX (hvilket jeg er sikker K&N og PiperX begge har når kassen er fjernet) så vil forskellen ikke kunne ses/måles/mærkes.. Når noget ikke længere er en begrænsede faktor så har det ikke en effekt at optimere på det fordi der er anden faktor som begrænser den effekt du kan måle f. eks. Fuelinjection.
Og hvis Ove sagt noget for 5 år siden, tja... jeg siger ting hver dag som jeg om 5 år nok vil synes ikke var det rigtige..
SYNES GODT OM :thumbsup: :mrgreen:
-
Den her diskussionen bliver ved.. :lol:
køb nu de filter i mener er bedst/den lokale pusher har hjemme.. Hvis filter har et større flow end XX (hvilket jeg er sikker K&N og PiperX begge har når kassen er fjernet) så vil forskellen ikke kunne ses/måles/mærkes.. Når noget ikke længere er en begrænsede faktor så har det ikke en effekt at optimere på det fordi der er anden faktor som begrænser den effekt du kan måle f. eks. Fuelinjection.
Og hvis Ove sagt noget for 5 år siden, tja... jeg siger ting hver dag som jeg om 5 år nok vil synes ikke var det rigtige..
SYNES GODT OM :thumbsup: :mrgreen:
Helt forkert piger, den skal ikke lukkes for der kommer billede af stage 2 ramme, og vi får afklaring på hvad, og om der er forskel, på piperx, og K&N, det aller højest relavant, nu der er så mange der køre med skidtet 8)
-
Den her diskussionen bliver ved.. :lol:
køb nu de filter i mener er bedst/den lokale pusher har hjemme.. Hvis filter har et større flow end XX (hvilket jeg er sikker K&N og PiperX begge har når kassen er fjernet) så vil forskellen ikke kunne ses/måles/mærkes.. Når noget ikke længere er en begrænsede faktor så har det ikke en effekt at optimere på det fordi der er anden faktor som begrænser den effekt du kan måle f. eks. Fuelinjection.
Og hvis Ove sagt noget for 5 år siden, tja... jeg siger ting hver dag som jeg om 5 år nok vil synes ikke var det rigtige..
SYNES GODT OM :thumbsup: :mrgreen:
Helt forkert piger, den skal ikke lukkes for der kommer billede af stage 2 ramme, og vi får afklaring på hvad, og om der er forskel, på piperx, og K&N, det aller højest relavant, nu der er så mange der køre med skidtet 8)
Ja jeg er sgu også blevet nysgerrig ;-)
-
Du kan da bare skrue tanken og glo :shock: hehe
-
Ja det er rigtigt, men det var nu mere ment på se forskellen på de 2 filtre :-)
-
K&N Stage 2 åben kasse
-
Interessant - ja, det kan jeg da godt se er noget de selv har fundet på og at det er et K&N filter magen til det jeg havde på mit første SVin.
Ved du hvad du har givet specifikt for filter + stage 2 ramme? Et PiperX filter med aluramme koster en 8-900 kr så det kunne være sjovt at vide til sammenligning.
-
Interessant - ja, det kan jeg da godt se er noget de selv har fundet på og at det er et K&N filter magen til det jeg havde på mit første SVin.
Ved du hvad du har givet specifikt for filter + stage 2 ramme? Et PiperX filter med aluramme koster en 8-900 kr så det kunne være sjovt at vide til sammenligning.
X2...jeg havde også et KN filter på min første SV´er og det var præcis det samme som det på billedet og det erstattede bare det originale filter. Så det ser ud til at
KN bruger det samme filter og få lavet en ramme magen til den som Pipercross bruger.
Jeg mener altså at Pipercross stage-2 filteret er noget dyrere end 8-900,-....Jeg tror vist at jeg betalte1400,- for mit... :shock:
-
Kan simpelthen ikke huske hvad jeg gav, men er det fordi jeg skal finde ud af det? Eller var det bare ren interesse? :respekt:
-
Kan simpelthen ikke huske hvad jeg gav, men er det fordi jeg skal finde ud af det? Eller var det bare ren interesse? :respekt:
Men det kan jeg :-)
Filter: 656 kr. Stage 2 ramme: 493 kr. Totalt= 1149 kr ved kasse 1! ;-)
-
Kan simpelthen ikke huske hvad jeg gav, men er det fordi jeg skal finde ud af det? Eller var det bare ren interesse? :respekt:
Jeg spørger (som regel) fordi at jeg vurderer at svaret vil have værdi for forum eller mig. Jeg er med garanti ikke den eneste på forum som ikke var klar over at Ove har lavet en ramme til K&N også. I den forlængelse er prisen temmelig interessant hvis det eks. viste sig at han tog 1500 kr for vidunderet.
Kan simpelthen ikke huske hvad jeg gav, men er det fordi jeg skal finde ud af det? Eller var det bare ren interesse? :respekt:
Men det kan jeg :-)
Filter: 656 kr. Stage 2 ramme: 493 kr. Totalt= 1149 kr ved kasse 1! ;-)
Tak for et brugbart svar :-) Det er vist omkring det samme (måske marginalt billigere) end et pipercross stage 2 filter koster nu om dage.
-
Lidt dyrere. PX stage 2 koster ca 900 ved thansen, mener jeg.
-
Lidt dyrere. PX stage 2 koster ca 900 ved thansen, mener jeg.
Er det ikke det der "skum" filter de laver, og ikke det der kan renses? Altså den lidt billige model?
-
Jeg har det på raceren - der er ingen problemer i at rengøre det med mit KN cleaner kit.
-
Super :) værd at overveje næste gang så