SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Kondi efter Juli 15, 2011, 02:36:21 pm
-
Det er agurketid, så lad os få nogle sjove facts på bordet fra svinene herinde. Der er flere faktorer der spiller ind når man handler mc, men hvilken synes du passer bedst på dig, da du handlede din SV?
-
Min var 2 år gammel, havde kørt 2.800, havde alt i udstyr og havde holdt i egen garage hele tiden - den så ud som om den akkurat var rullet ud af butikken. Den stod til 105.000 men jeg fik den ned på 96.000...
Så det var en kombination af alder, km-stand, udstyr og pris. Prisen var i sidste ende afgørende.
-
Baglygterne. Slut.
-
Pris/forsikring
-
Rent overordnet valgte jeg at det skulle være en 650'er fordi de er billige både at anskaffe og i forsikring.
Det blev så lige præcis det gule lyn fordi jeg så annoncen, så på en masse andre annoncer og blev ved at komme tilbage til den her.
Havde ALDRIG troet jeg skulle ha' en gul mc, men jeg sy's bare den var voldfed og speciel, derfor.
Fik da pruttet den lidt ned i pris. Har sikkert givet overpris, men det jeg fik den til gjorde lidt ondt på sælger og jeg var/er tilfreds.
-
Den var sort :twisted:
-
udsene og pris og motoren 8)
Synes sådan en SV1000N er hammerfed!!
-
I 2004 tog jeg mig endelig sammen til at få taget mc-kortet og stod overfor at skulle vælge min første mc. Jeg besluttede at jeg ville have en ny, og den skulle koste max 100k. Jeg var (og er) til sportslige mc'er, og skulle derfor finde den med de bedste køreegenskaber til under 100k.
Valget var ret enkelt. Jeg opdagede SV650S'eren, og da jeg en aften browsede billeder på nettet og så en K3'er med plov fotograferet halvt bagfra, syntes jeg det lignede noget fra manga-tegneserie og var solgt :D
Jeg hentede min SV650SK4 dagen jeg bestod køreprøven og har aldrig fortrudt mit valg. Jeg mærker stadig et lilel stik i hjertet når jeg ser en sort på gaden...
-
Jeg ville bare ha´ en naked V2 med skub i, og min favorit (Morini Corsaro 1200) var for dyr.
Så det blev en ny SV1000N istedet, da elastikken var gennemtestet og forbedret igennem 10 år.
Selve cyklen synes jeg er jævnt kedelig at køre, men det opvejes af V2 elementet ;-)
Nu overvejer jeg at importere en Morini, men skal lige høre hvad Skat kunne tænke sig af ussel mammon,
inden jeg suser sydpå.
De skal sgu nok have hvad der svarer til salg af min SV i afgift :dead:
-
lækker røv ... lækker lyd og så var det bare at følge mit hjerte....og det at den var super velholdt betød noget for mig....havde tænkt mig med fuld kåbe ...men den er mere "rå" med halvkåbe og plov.....
-
sv650 var udsolgt også stod der en demo model af sv1000n :D
den havde gået 167km efter min egen prøve tur
-
Jeg kørte prøvetur på over 40 forskellige MC'er i 2006.
Min SV'er var den første der gav mig rislen ned af ryggen og stiv fjeder med det samme.
Og jeg elsker den stadig af hele mit hjerte. :cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy:
-
Hej
Helt klart udstyret og den fede lakering. Det lave kilometertal (12000) og prisen... Syntes at den med alt det ekstra udstyr var billig.
-
Pris, lyd og billig forsikring. ;-)
-
Min første forelskelse var en gul ol´ skool i vinduet hos Suzuki på Gl. Køgelandevej i Valby tilbage i 99-00, men der gik en del år senere før jeg fik nosset mig sammen til at tage pappet. ( fik sgu nok angst efter konen blev erklæret gravid og jeg selv var fyldt 30 :shock:
Straks gik jeg på jagt efter min gule forelskelse og fandt så ud af de havde faceliftet modellen i mellemtiden og straks måtte jagten gå ind efter en sort Sv650S K4
Den billigeste fandt jeg i Tyskland på nettet, 13 dage efter jeg var blevet far blev jeg lidt far igen for en lækker cykel. Afgiften betalte jeg den kommende sommer da jeg fik solgt min ene bil.
Prisen var det primære når nu jeg vidste hvilken model, farve og årgang jeg ville have.
-
Jeg havde oprindeligt 650'eren som jeg blev forelsket i efter min kammerat købte sircujan's 650'er hvor jeg fik æren af at prøvekører den da min kammerat endnu ikke havde fået kortet.
Og siden dengang vil jeg gerne have haft en 1000'eren. Der om lige en Kawasaki Z750 i vejen(super lækker cykel) - men blev kontaktet af en gut fra Slagelse som ville bytte med mhvad der i skrivende stund er min super lækre SV1000s - og synes selv jeg fik lavet en ganske fornuftig handel :-D
K6'er med 6.000 km på klokken, en smule udstyr og stadig plads til det jeg altid har drøm om.
//Blå
-
Ville have V2-lyd - men ikke en sofacykel (læs: Chopper/Cruiser)....Kiggede misundeligt efter både TL1000R og ikke mindst TL1000S - og lidt V-max (2 cylindre for meget - men go' lyd :wink:).
Så kom SV650 - og der blev kigget længe..... Derefter kom den nye udgave - og økonomien var også ved at være på plads :thumbsup:
Jeg fandt SVRider.dk :orkester: - og læste hvor meget folk skruede løs på 650'eren (affjedring, dobbeltpotter mm) - regnede lidt på det - og købe istedet en 1000N'er med ca. 3000 km på uret - "den kørte for hurtigt", mente første ejer :rolleyes:.
Og vi er stadig "in lååååve", mig og så den sølvfarvede ude i skuret :whipped:
(PS: Syn's stadig at ol'school S-sv'erens design holder max)
-
2200 km
Feeé blå farve
En masse ekstra udstyr
Havde 1000N før og ville have kåbe på (en større omgang!)
Fandt en forhandler i Skive, (bor sydsjælland :undecided:) som ville give lige så meget som de stod til på DBA,123mc,guloggratis osv (fjols :))
Og gav 94.000 For en stort set ny cykel der havde været på vejene 1 sesson, og så tog tossen der havde den afsted på en olieboreplatform, som i han rejste fra sin nye cykel han havde ofret 10.000 kr+, ud over ny prisen på! Det fatter man ikke.
SV1000/650 er i den grad nogle specielle cykler, med en helt speciel lyd som hverken Aprila, Ducatti, eller de andre V2ér har.
End of fugking story on that one.
-
SV1000/650 er i den grad nogle specielle cykler, med en helt speciel lyd som hverken Aprila, Ducatti, eller de andre V2ér har.
Er du fuld eller hva´ ???
En SV kommer da ikke i nærheden af de 2 ovennævnte - den er jo bare en mainstream V2, men dog en god en af slagsen.
God gennemprøvet japserkvali som vi kender det gennem dekaderne, men uden sjæl (og sygedage) som på nævnte Italienere.
Men du kan sgu da ikke for alvor sammenligne en totalt masseproduceret SV med Ducati og Aprilia ???
Hvis du bare er rigtig glad for din SV, eller du måske har fået lidt for meget til næsen idag, så er du tilgivet...
Ellers :hand:
-
SV1000/650 er i den grad nogle specielle cykler, med en helt speciel lyd som hverken Aprila, Ducatti, eller de andre V2ér har.
Er du fuld eller hva´ ???
En SV kommer da ikke i nærheden af de 2 ovennævnte - den er jo bare en mainstream V2, men dog en god en af slagsen.
God gennemprøvet japserkvali som vi kender det gennem dekaderne, men uden sjæl (og sygedage) som på nævnte Italienere.
Men du kan sgu da ikke for alvor sammenligne en totalt masseproduceret SV med Ducati og Aprilia ???
Hvis du bare er rigtig glad for din SV, eller du måske har fået lidt for meget til næsen idag, så er du tilgivet...
Ellers :hand:
Anede mig jeg måtte pensle det lidt ud.
Nu skal prisen lige med ind over, Ducatti og Aprila, er og "serie" cykler. (bare så vi er enige) Og de kan igen overgåes af en cykel som et helt team har været hen over, som så igen koster 400.000+, oven i.
Om der er sjæl eller ej i, den står for din regning.
De der er eminent, (må heller skrive at det er MINE meninger, og ikke andres), er at man med et lavt budget kan bygge sin cykel så den passer til ens kørestil. Om den så er 110+, eller 200+ km/t.
Med hensyn til lyden på SV,V2 motor, så er den, og jeg referere til ovennævnte, efter min mening, helt igennem sej og unik. Mainstream eller ej.
Hov havde nær glemt, forventer du mere respons fra mig af, så skriv pænt, sidder ikke på stoffer, eller er stiv lige nu, trods du har en anden mening om tingene end mig.
-
Jeg er MEGET glad for min SV'er, men lyden og udseendet slår fandeme ikke min gamle Ducati.
(http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v3346/105/3/1042430496/n1042430496_30384855_1900568.jpg)
Jeg orkede bare ikke at skulle ud og bruge så mange penge på en mc.
-
Jamen så er vi mere enige - SV er en meget fin cykel. Man får rigtig meget for sine surt sammensparede kr.
Og du beskyldes hermed ikke for at være på stoffer !!!
Men du må altså ikke sammenligne en SV med noget, som er så meget anderledes.
Go´ weekend :mrgreen:
-
Jeg er MEGET glad for min SV'er, men lyden og udseendet slår fandeme ikke min gamle Ducati.
(http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v3346/105/3/1042430496/n1042430496_30384855_1900568.jpg)
Jeg orkede bare ikke at skulle ud og bruge så mange penge på en mc.
Lige nøjagtig. Pengene skal naturligvis tages i betragtning. Det da en selvfølge, ellers kan man blive ved med at opgradere sin cykel til det uendelige, og stadig finde en nabo der liiige har brugt lidt ekstra penge på en cykel, man så måske finder endnu flottere.
-
Man kan da sagtens sammenligne en masseproduceret MC med Ducati og Aprilia, da de også er masseproducerede V2'ere?
Alt det der med "sjæl" og "passion" preller af på mig, når jeg oplever hvilke kompromisser man skal gå på for at opleve de to ting - og hvad det alt for ofte indebærer at man vælger et italiensk køretøj fremfor stort set alt andet. :facepalm:
Jeg prøvede også et par italienske V2'ere før jeg købte SV'eren, og det var helt uden skelen til prisen da jeg havde råd til at lade mavefornemmelsen være afgørende for hvad jeg købte. Jeg har ikke fortrudt ET sekund at jeg valgte japansk, og hver gang jeg ser hvad der er af fejl på de andre, bliver jeg bekræftet i at mit valg var og stadig er det rigtige for mig.
Indrømmet - der er noget med køreegenskaber som absolut er et af SV'erens svage punkter hvis man enten er en tung smølf som mig, eller blot vil andet og mere end at køre i adstadigt tempo, men det har jeg aldrig set som et problem da man skal købe temmelig meget og temmelig dyr affjedring før man kommer bare i nærheden af hvad italienerne koster - men stadig får det samme køretøj ud af det i sidste ende.
-
En SV kører bare - masser af km, den skal ikke "jumpstartes" hvert forår og den har næsten aldrig sygedage :thumbsup:
Den kræver så til gengæld en hel del på "tilbehørssiden", for at slippe af med de skolecykelagtige køreegenskaber :thumbsdown:
En Duc skal nusses om, den skraldrer og gør ved (tørkobling), det er bestemt ikke nogen evighedsmaskine, så der skal osse puttes penge i elastikken med ganske jævne mellemrum, men man behøver til gængæld ikke ofre mange basseører på affjedring mv. - det er gjort :thumbsup:
Og såd´n er der jo så meget...
Edit: havde ikke set Sajmons post, men er nu alligevel ikke helt enig i postulatet - SV virker væsentlig mere masseproduceret på mig !
Men den glæder mig stadig, og værditabet er ikke i nærheden af det på spaghettierne.
Men de tåler ikke sammenligning i min hjerne.
-
Jamen så er vi mere enige - SV er en meget fin cykel. Man får rigtig meget for sine surt sammensparede kr.
Og du beskyldes hermed ikke for at være på stoffer !!!
Men du må altså ikke sammenligne en SV med noget, som er så meget anderledes.
Go´ weekend :mrgreen:
SV kan i den grad sammenlignes med andre cykler (imo).
Du betaler f.eks også en del mere for et produkt lavet af Appel, men i bund og grund for du tit den samme funktion som med andre produkter. Ved godt der så er fedtet lidt for detaljen hos apple, men det bliver der også betalt for.
Samme historie med en SV. Der betales 100.000 + på de andre cykler, kontra det en SV koster, og det er dermed en vuderingssag om man får så meget mere for de penge.
Alt i alt, man betaler for en motorcykel, de kan begge køre, de kan begge køre godt, og den der koster det mere, kan så køre det stærkere, og har evt det mere udstyr.
Så jeg mener, til prisen er SV klart en vinder. (inden for den type cykel)
Fred på jord [afro|
Og der kom Sajmon så først med den mening......
-
Man kan da sagtens sammenligne en masseproduceret MC med Ducati og Aprilia, da de også er masseproducerede V2'ere?
Alt det der med "sjæl" og "passion" preller af på mig, når jeg oplever hvilke kompromisser man skal gå på for at opleve de to ting - og hvad det alt for ofte indebærer at man vælger et italiensk køretøj fremfor stort set alt andet. :facepalm:
Jeg prøvede også et par italienske V2'ere før jeg købte SV'eren, og det var helt uden skelen til prisen da jeg havde råd til at lade mavefornemmelsen være afgørende for hvad jeg købte. Jeg har ikke fortrudt ET sekund at jeg valgte japansk, og hver gang jeg ser hvad der er af fejl på de andre, bliver jeg bekræftet i at mit valg var og stadig er det rigtige for mig.
Indrømmet - der er noget med køreegenskaber som absolut er et af SV'erens svage punkter hvis man enten er en tung smølf som mig, eller blot vil andet og mere end at køre i adstadigt tempo, men det har jeg aldrig set som et problem da man skal købe temmelig meget og temmelig dyr affjedring før man kommer bare i nærheden af hvad italienerne koster - men stadig får det samme køretøj ud af det i sidste ende.
Jeg tror du har ramt sømmet på hovedet der... Kæft hvor et godt statement :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
-
En SV kører bare - masser af km, den skal ikke "jumpstartes" hvert forår og den har næsten aldrig sygedage :thumbsup:
Den kræver så til gengæld en hel del på "tilbehørssiden", for at slippe af med de skolecykelagtige køreegenskaber :thumbsdown:
En Duc skal nusses om, den skraldrer og gør ved (tørkobling), det er bestemt ikke nogen evighedsmaskine, så der skal osse puttes penge i elastikken med ganske jævne mellemrum, men man behøver til gængæld ikke ofre mange basseører på affjedring mv. - det er gjort :thumbsup:
Og såd´n er der jo så meget...
Min første Duc prøvekørsel var på en S4R med 11.000km på tælleren - der var din åh så fine affjedring allerede utæt på det ene ben foran. :lmao:
Da jeg kom igen og ville have en ny prøvetur efter det var blevet fikset (ja dengang var jeg faktisk potentiel køber af sådan en), var der ingen videre forskel, bortset fra at jeg ikke fik olie på den ene støvle efter 5 minutter. Stadig tam grovkornet motor og kun en smule over middelgode køreegenskaber...
Du skal huske at Øhlins også laver masser af mainstream produkter som bør kunne sælges alene på navnet, men som i realiteten ikke kan mere end tilsvarende Kayaba / Showa / WP / TFX / Wilbers, som til gengæld ikke koster spidsen af en jetjager.
"Det svenske guld" er ik en skid guld - det er bare krom med en anden farve hvis det sidder på standard cykler.
Det er først rigtigt guld hvis der er 4-5 nuller på prisen, men det kan man få en hel SV'er for idag. :mrgreen:
-
Dejligt med forskellige meninger - ellers havde der vel kun kørt SV´ere på de Danske veje :innocent:
Og hvor fedt var det så lige...
-
Min kammerat kørte fra mig på Val de Vienne på sin 1000, jeg kørte på min gamle VFR 750. Derfor slog jeg til da en anden kammerat ville sælge sin. En K6 der havde kørt 2500 i 08. Jeg fik kr. 100000 for kritisk sygdom i forbindelse med en blodprop i kranspulsåren, så jeg kunne betale kontant. Har nu kørt 20000 km. og kan ikke finde noget galt med køreegenskaberne, den er jo næsten kedelig at køre på, den gør nøjagtig som den får besked på. Der ingen forskel om man kører 140 eller 240, telefonpælene står bare tættere.
-
Har været oppe og ned af küffhauser flere gange de sidste par dage og den har sku gjort det godt ! Det er nok mig der har sat begrænsningerne. Dækkene var da ved at fnuller ret godt tilsidst(pilot road skod dæk) Og var ret tæt på at få mine fodhvilerer i asfalten :)
Glæder mig til næste gang jeg skal der ned hvor jeg forhåbentlig har fået lidt affjedrings upgrade. Kan godt mærke at de ikke er min gamle honda CBR 600F jeg kaster rundt med, men min SV´er gir mig bare et større smil end min honda gjorde.