SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: emk efter August 04, 2011, 05:10:44 pm
-
Hej alle
Min SV650 var begyndt at dryppe lidt olie fra filteret, så jeg besluttede mig for at skifte til et nyt (jeg tænkte det kunne være en dårlig pakning).
Da jeg skruede det af lå der en gummidims indeni filteret trykket flad i den ene ende...
Tilsyneladende har det siddet i klemme mellem filteret og motoren :shock:
Kan det have ligget i det nye filter da den var til service - og derefter sat sig fast da det blev monteret ?
Nu er den selvfølgelig helt tæt igen efter den har fået nyt filter :thumbsup:
-
Hej alle
Min SV650 var begyndt at dryppe lidt olie fra filteret, så jeg besluttede mig for at skifte til et nyt (jeg tænkte det kunne være en dårlig pakning).
Da jeg skruede det af lå der en gummidims indeni filteret trykket flad i den ene ende...
Tilsyneladende har det siddet i klemme mellem filteret og motoren :shock:
Kan det have ligget i det nye filter da den var til service - og derefter sat sig fast da det blev monteret ?
Nu er den selvfølgelig helt tæt igen efter den har fået nyt filter :thumbsup:
Holy moly! :shock:
Hvor længe siden er det den har været til service? Tag fat i værkstedet og hør om ikke du kan få lakridspiben i hånden næste gang :?
-
Det ser sgu mærkeligt ud. :club:
-
Det var 1000km service - den har været lidt utæt siden...
Nå, men så ved jeg at man lige så godt kan lave alle service selv når det er åbenbart er så svært at skifte oliefilter for en autoriseret forhandler :(
Jeg vil helst ikke skrive hvilken forhandler - det kan selvfølgelig være en stump der har ligget løst i filteret fra fabrikken, men alligevel - husk at chekke alt !
-
Det var 1000km service - den har været lidt utæt siden...
Og hvornår var den så til 1000km service? Min var det for 10 år siden ;-)
Nå, men så ved jeg at man lige så godt kan lave alle service selv når det er åbenbart er så svært at skifte oliefilter for en autoriseret forhandler :(
Jeg vil helst ikke skrive hvilken forhandler - det kan selvfølgelig være en stump der har ligget løst i filteret fra fabrikken, men alligevel - husk at chekke alt !
Pyt med navnet, men tag lige fat i dem og spørg hvor dimsen kommer fra. Deres forklaring/undskyldning/løsningsforslag vil vi gerne høre.
-
Det var 1000km service - den har været lidt utæt siden...
Nå, men så ved jeg at man lige så godt kan lave alle service selv når det er åbenbart er så svært at skifte oliefilter for en autoriseret forhandler :(
Jeg vil helst ikke skrive hvilken forhandler - det kan selvfølgelig være en stump der har ligget løst i filteret fra fabrikken, men alligevel - husk at chekke alt !
Helt ærlig, så kører man da tilbage til værkstedet man har fået lavet service ved hvis ens motor er utæt efter et service? :innocent:
-
Det var 1000km service - den har været lidt utæt siden...
Nå, men så ved jeg at man lige så godt kan lave alle service selv når det er åbenbart er så svært at skifte oliefilter for en autoriseret forhandler :(
Jeg vil helst ikke skrive hvilken forhandler - det kan selvfølgelig være en stump der har ligget løst i filteret fra fabrikken, men alligevel - husk at chekke alt !
Helt ærlig, så kører man da tilbage til værkstedet man har fået lavet service ved hvis ens motor er utæt efter et service? :innocent:
Ja det ville jeg sgu også gøre!
-
Det er under AL kritik!!! Jeg ville også klage...
Min første cykel (en GS500F) var også en gang til service hvor de ikke havde spændt tændrørene men bare skruet dem løst i og sat hætterne på. Det betød at gevindet røg i topstykket og måtte drejes op igen. Jeg opdagede det LIGE inden den havde skudt det ene tændrør ud :-|
Det var de ikke særligt stolte ved...