SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Bobo efter August 08, 2011, 08:51:36 pm
-
Jeg har læst flere tråde igennem for at finde en løsning på mit problem: På min oldschool SV650n hopper speedometeret nogle gange mellem 0 og 220 helt umotiveret, og nogle gange virker det slet ikke. Det ser ud som om at motor omdrejningerne har noget med sagen at gøre, da det kan finde på først at hoppe, og derefter helt at stoppe med at virke når den får en ordentlig spand kul. Omvendt kan jeg så få det til at virke igen ved atter at lade den tage omdrejninger :o Udfra hvad jeg kan læse her på forumet kan det skylles støj, dårlig stelforbindelse eller en dårlig forbindelse ved en sikring. Er der nogen som ved hvor sikringer og stelforbindelse til speedo kan ske at gemme sig? Jeg har haft tanken vippet op og sædet af men kan ikke rigtig finde noget. Jeg tror nok at jeg har udelukket tælleren i forhjulet da visningen er korrekt når lortet ellers virker. Info modtages med udelt begejstring :D
-
Jeg har læst flere tråde igennem for at finde en løsning på mit problem: På min oldschool SV650n hopper speedometeret nogle gange mellem 0 og 220 helt umotiveret, og nogle gange virker det slet ikke. Det ser ud som om at motor omdrejningerne har noget med sagen at gøre, da det kan finde på først at hoppe, og derefter helt at stoppe med at virke når den får en ordentlig spand kul. Omvendt kan jeg så få det til at virke igen ved atter at lade den tage omdrejninger :o Udfra hvad jeg kan læse her på forumet kan det skylles støj, dårlig stelforbindelse eller en dårlig forbindelse ved en sikring. Er der nogen som ved hvor sikringer og stelforbindelse til speedo kan ske at gemme sig? Jeg har haft tanken vippet op og sædet af men kan ikke rigtig finde noget. Jeg tror nok at jeg har udelukket tælleren i forhjulet da visningen er korrekt når lortet ellers virker. Info modtages med udelt begejstring :D
Jeg har fornyligt læst om en på en SRAD gixxer, hvor speedometeret også springer fra ca. 50 til 150, og ham fandt ud af det var for lav spænding på batteriet. Han ladet på det natten over og næste dag var det væk.
Måske det var værd at prøve inden alt for meget bliver skilt og splittet.
(har forresten selv samme problem, men har endnu ikke fået testet om jeg også kan nøjes med at lade.)
-
Jeg har læst flere tråde igennem for at finde en løsning på mit problem: På min oldschool SV650n hopper speedometeret nogle gange mellem 0 og 220 helt umotiveret, og nogle gange virker det slet ikke. Det ser ud som om at motor omdrejningerne har noget med sagen at gøre, da det kan finde på først at hoppe, og derefter helt at stoppe med at virke når den får en ordentlig spand kul. Omvendt kan jeg så få det til at virke igen ved atter at lade den tage omdrejninger :o Udfra hvad jeg kan læse her på forumet kan det skylles støj, dårlig stelforbindelse eller en dårlig forbindelse ved en sikring. Er der nogen som ved hvor sikringer og stelforbindelse til speedo kan ske at gemme sig? Jeg har haft tanken vippet op og sædet af men kan ikke rigtig finde noget. Jeg tror nok at jeg har udelukket tælleren i forhjulet da visningen er korrekt når lortet ellers virker. Info modtages med udelt begejstring :D
Jeg har fornyligt læst om en på en SRAD gixxer, hvor speedometeret også springer fra ca. 50 til 150, og ham fandt ud af det var for lav spænding på batteriet. Han ladet på det natten over og næste dag var det væk.
Måske det var værd at prøve inden alt for meget bliver skilt og splittet.
(har forresten selv samme problem, men har endnu ikke fået testet om jeg også kan nøjes med at lade.)
Sådan opførte mit speedometer sig også på min gamle ford focus, der var batteriet også ved at dø ;)
-
...så ryger det sgu en tur i laderen, det er da til at finde ud af :D Giver svar når det er prøvet.
-
...så ryger det sgu en tur i laderen, det er da til at finde ud af :D Giver svar når det er prøvet.
Virkede det? :innocent:
-
Er speedometret ikke mekanisk på old schoolen ?
-
Er speedometret ikke mekanisk på old schoolen ?
Kun halvt. Der sidder noget mekanik og drejer rundt, men det er fyldt med magneter der laver noget "hall censor effect". Top latterligt at de ikke har flyttet det ned på det forreste tandhjul når de nu alligevel lavede det på den måde :loser:
-
...virkede ikke med laderen. :cry: Prøver at tage forhjulet af og kigge på tællerdimsen når den alligevel skal shines til vinter. Hvis fejlen ikke er der må der et nyt batteri til.