SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: lisa kjærgaard efter September 06, 2011, 11:25:28 am
-
Jeg havde givet damen (jeg låner hendes konto i dag, da jeg står for det mekaniske derhjemme) et kursus ved mestersvinger.dk på Knutstorp her d. 30 august.
Efter cyklen havde været startet ved teknisk kontrol, nægtede den at starte - ikke engang et et lille øf. Selvom der blev ladet på den og vi forsøgte at skubbe den i gang.
For at gøre en halv lang historie kort, strandede sv'eren i sverige men kom hjem på et fejeblad i fredags. (stort tak til Henrik ved Suzuki i Landskrona, han var en stor hjælp og fik overtalt SOS til at fragte maskinen hjem).
Nå men i går fik jeg tid til at kigge lidt på den og der var ingen gnist overhovedet!
Ok, fat i håndbogen, måle tændingssystemet igennem og det første der er galt er at spændingsniveauet fra "signal generatoren" (Clymer's term) jeg ville kalde den for pick up'en er langt under 3V, nærmere under 0,2V ved tørning med starteren. Men modstanden igennem pick up'en er 190 ohm, dvs indenfor det brugbare område.
Er der andre som har haft samme fejl og kan det virkelig passe at man også er nødt til at skifte statoren ud samtidig?
-
Hej Lisa og Co
Vi var også med på Knut'en d. 30. og havde ret ondt af jer og forsøgene på at lokke den igang - vi har en gul S'er fra 99 som der meget sjældent er bøvl med.
Vi har ikke haft fejlen på signalgeneratoren men; De 3 V er en peak værdi så man kan ikke bare spænde en dc-måler over - så bliver det bare midlet hvilket sagtens kunne blive 0,2 V.
Omkring stator/signal generator er de jo bygget sammen men ikke mere end de kan skilles/samles hvis man kan svinge en loddekolbe. Så hvis du kan skaffe en signal generator er der ingen grund til at skifte statoren med mindre den også er røget.
-
Jeg kan godt huske den gule 650'er, desværre fik jeg aldrig rigtig tid til at hyggesnakke pga det mekaniske problem. Ahh ja du har ret, jeg havde helt overset at det er peak - satans rms måling :)
Men jeg må på videre jagt efter problemet.... tændspolerne er ok og hvis signalgeneratoren ikke er i stykker, så må det næsten være styreboksen.
Der er vel ingen som har en styreboks til at ligge i garagen, som vi kunne låne for at se om det der fejlen ligger?
-
På min gamle baneged (gsxr 750) stod den ene udgang i boksen af, så den kun tændte på de 2 cylindere, men jeg ved ikke om der kun er en udgang på en V2. :undecided:
-
Det diagram jeg sidder med er der 2 udgange så de skulle jo så være fesen begge 2.
Lisa & Co: Hvis ikke det lige lykkes har jeg specs på måling af udgangene af boxen samt coils mv - men det kræver et multimeter med en max dc funktion og ville jo så nok starte med at få målt signalgeneratoren ordenligt.
-
1 fælles tændspole??? :huh:
-
1 fælles tændspole??? :huh:
Øh; nej? :huh: En tændspole pr. tændrør er der.