SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Dan P efter September 14, 2011, 05:02:31 pm
-
ADVARSEL, Følgende indlæg handler ikke om SV´er eller MC´er :)
Jeg har fået nyt job, og i den forbindelse har jeg fået 70 km, hver vej, til jobbet.
Min gamle corolla fra 89, er ikke så fantastisk en bil på motorvejen, så den står for udskiftning.
Mit "problem" består i, at jeg ikke har nogen ide om hvilken bil jeg skal kigge efter.
Havde regnet med en golf størrelse, til 80.000 +/-
Har kigget på en Seat med 1,9tdi kværn i, eneste "men" er at bilen er chippet, har ingen andelse om man skal holde sig fra chippede diesel vogn eller ej?
pft :)
-
At den er chippet skulle efter sigende ikke være noget problem. Du får blot 20-30hk foræret. De kører rigtig godt, vi har selv haft en 6 stks på arbejdet, og kan ikke klage.
-
Har også haft ringet til Landberg.dk, og snakket med thomas, han sagde det hellere ikke var noget problem, så det er nok bare mig der er paranoid :/
-
Der er intet galt i at købe en bil der er chippet, hvis tidligere ejer ikke har "brugt" de ekstra HK konstant. Hvis den kører godt, og alle service er OK, så go for it!
-
Jeg har haft en Altea 2,0 140 HK diesel.
Der var en del støj i den i forhold til en tilsvarende golf, men den kører godt.
-
Vil gå efter en 1.9 TDI da 2.0eren kan ha problemer med topstykket.
Mine forældre køre i en altea 1.9TDI DSG og det sku en fin æske ! Kører rigtig godt. Og så kan landberg vist chippe den til 140hk(efter hvad jeg har læst)
-
Nu har jeg selv haft min tidligere bil chippet. Det sled dyserne op :( og min bror har lige ødelagt sin automatgearkasse på sin 330d, hvilket formodentlig også skyldes chippen. Til pendlerkørsel ville Jeg selv vælge en altea 140hk med dsg, på trods af det med topstykket og at dsgen har et lidt dårligt rygte, for den kører fantastisk. Ellers skal du helt klart vælge den sikre. En golf/seat 1.9tdi der ikke er chippet.
-
8) Yaris 1,4 D4-D 8)
-
Siger tak for input, tror jeg holder mig fra chippede biler, og finder mig noget der er standard...
:)
-
Siger tak for input, tror jeg holder mig fra chippede biler, og finder mig noget der er standard...
:)
Min Passat 1.9TDI nåede at køre 286.000 km inden jeg solgte den - de ~200.000km var med chip som gjorde at bilen gik fra 100->130HK og kørte længere på literen
Jeg ser ingen fare i at chippe en bil og har kun afholdt mig fra at gøre det pga. min fabriksgaranti på min nuværende TDI'er.
-
Havde den gamle Skoda RS der havde 180 Hk standard men med en chip fik den 225 hk og 370 nm. Den kørte jeg 110000 km i uden problemer.
---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=41.485631,2.054683
-
Det skader nødvendigvis heller ikke at chippet bilen. Men hvis man køber en chippet fremfor en der ikke er, vil jeg tro at 9/10 er kørt betrykkeligt hårdere end en standard. Bare min holdning. Og min erfaring siger mig at det er bedre at købe en bil man er tilfreds med som den er. I stedet for at købe noget der så skal laves en masse om på før man er tilfreds :)
-
Det skader nødvendigvis heller ikke at chippet bilen. Men hvis man køber en chippet fremfor en der ikke er, vil jeg tro at 9/10 er kørt betrykkeligt hårdere end en standard. Bare min holdning. Og min erfaring siger mig at det er bedre at købe en bil man er tilfreds med som den er. I stedet for at købe noget der så skal laves en masse om på før man er tilfreds :)
Vil give dig medhold i din påstand om chipning og hård kørsel hænger sammen, til dels. Men mener nu også man sagtens kan finde en ex. TDI som er blevet kørt fornuftigt og at tidligere ejer bare har ønsket at kunne lave en hurtig overhaling i ny og næ (ligesom undertegnede ;-))
Men Hey- køb en standard og giv den en kiks, hvis og hvis.
Held og lykke med købet.
---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=55.598716,12.185507
-
har selv skoda octavia, en 1,9 tdi pumpe/dyse og en 1,6tdi commonrail. 1.9eren har jeg kørt 245000 i uden større problemer. har stadig ikke skiftet udstødning og støddæmpere eller lign. kun hjullejer og batteri. den kører bare. :thumbsup:
jeg ville ikke have problemer med at købe en tdi der var moderat chippet. :)
-
Fandt en 2004 polo, med en 1,4 TDi motor, total standard. Så må vi se om den kan klare jobbet, eller den skal have lidt tjips :angel:
-
Fandt en 2004 polo, med en 1,4 TDi motor, total standard. Så må vi se om den kan klare jobbet, eller den skal have lidt tjips :angel:
Sådan en har jeg kørt op til flere gange, den kører ganske fint sys jeg.. Motoren larmer bare en del!
-
perfekt pendlerbil. lille, økonomisk og fra WV-koncernen. holder prisen selv om den kører mange km. :)