SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Gregers efter December 20, 2011, 11:20:38 pm
-
Har siddet og læst igennem en bunke tråde her på forummet omkring emnet, men er ikke blevet søndelig klogere (eller tryggere) ved tanken om at installere min PCIII selv.
Derfor et par spørgsmål:
PCIII'eren jeg købte er allerede mappet/indstillet til en SV1000 af samme årgang. Jeg fik i øvrigt luftfilteret og potterne med fra den tidligere SV'er, så det hele burde passe sammen rent teoretisk. Spørgsmålet er så, hvor længe kan jeg køre med det uden at gøre motoren skade, i fald det ikke spiller sammen trods alt - og - vil det være åbenlyst hvis der er noget galt (kan man høre eller mærke det)?
Jeg har også læst mig frem til, at det skulle være en dårlig idé at montere og indrulle en PCIII om vinteren. Noget med at molekulernes struktur og tæthed er anderledes i forskellige temperaturer og luftfugtighed. Det burde vel ikke gøre nogen forskel, hvis PCIII'eren allerede er kørt, eller?
Til sidst, er der nogen omkring Københavnsområdet der ved hvordan sådan en lille PCIII skal installeres og som er villig til at dele ud af sin viden? Har flere guider til hvordan det skal gøres, men syntes ikke jeg er fuldstændig tryg omkring at pille diverse stik og sensorer fra hinanden... :loser: Så hvis jeg kan byde på øl og frokost mod lidt erfaren hjælp, så ville det være fantastisk. :innocent:
-
Hvis du har potter og filter skal det nok passe sammen som Hans i Grethe. Om ikke andet vil det i hvert fald ikke være et par tusind kr. værd at få den rullet igen ville JEG mene. Jeg tror at forskellen ville være SÅ minimal at du ikke ville kunne mærke den, selvom PC'en var kørt ind på en anden SV1000 end din.
Jeg prøvede selv at lave et map til min første SV, med udgangspunkt i et der lignede mit setup fra Dynojet's hjemmeside og den kørte derefter ad H..... til!
Jeg ved desværre ikke hvordan man sætter PC til, men har ikke indtrykket af at det er andet end stik der skal skilles ad og samles. Så du skal ikke være bange for at gå i krig - der skal hverken klippes eller loddes.
Har du fået en O2 Sensor (lambda sonde) eliminator med?
... og ja - luftdensiteten/massefylde/molekyletæthed er generelt højere om vinteren pga. temperaturen. Så jeg gætter på at en cykel der er kørt ind om vinteren ville køre med en marginalt for fed blanding om sommeren da luft densiteten er lavere der (færre ilt-molekyler til at indgå i blanding og forbrænding). Tror dog kun at dette har en teoretisk betydning når vi snakker om relativt små gevinster i HK/NM på +10 max.
-
Hvis du har potter og filter skal det nok passe sammen som Hans i Grethe. Om ikke andet vil det i hvert fald ikke være et par tusind kr. værd at få den rullet igen ville JEG mene. Jeg tror at forskellen ville være SÅ minimal at du ikke ville kunne mærke den, selvom PC'en var kørt ind på en anden SV1000 end din.
Det er også det jeg ladet mig fortælle, så det bliver som udgangspunkt vejen frem.
Jeg prøvede selv at lave et map til min første SV, med udgangspunkt i et der lignede mit setup fra Dynojet's hjemmeside og den kørte derefter ad H..... til!
Jeg ved desværre ikke hvordan man sætter PC til, men har ikke indtrykket af at det er andet end stik der skal skilles ad og samles. Så du skal ikke være bange for at gå i krig - der skal hverken klippes eller loddes.
Har du fået en O2 Sensor (lambda sonde) eliminator med?
Skurk for pokker... det er den slags snak der gør jeg overvejer at betale FA Moto for at installere skidtet :lmao:
... og ja - luftdensiteten/massefylde/molekyletæthed er generelt højere om vinteren pga. temperaturen. Så jeg gætter på at en cykel der er kørt ind om vinteren ville køre med en marginalt for fed blanding om sommeren da luft densiteten er lavere der (færre ilt-molekyler til at indgå i blanding og forbrænding). Tror dog kun at dette har en teoretisk betydning når vi snakker om relativt små gevinster i HK/NM på +10 max.
Så vi er enige om at hvis PC III'eren blev kørt ind om sommeren på den oprindelige SV'er, så skulle det ikke have nogen betydning om jeg montere den på min om vinteren ikke?
-
Har siddet og læst igennem en bunke tråde her på forummet omkring emnet, men er ikke blevet søndelig klogere (eller tryggere) ved tanken om at installere min PCIII selv.
Derfor et par spørgsmål:
PCIII'eren jeg købte er allerede mappet/indstillet til en SV1000 af samme årgang. Jeg fik i øvrigt luftfilteret og potterne med fra den tidligere SV'er, så det hele burde passe sammen rent teoretisk. Spørgsmålet er så, hvor længe kan jeg køre med det uden at gøre motoren skade, i fald det ikke spiller sammen trods alt - og - vil det være åbenlyst hvis der er noget galt (kan man høre eller mærke det)?
Jeg har også læst mig frem til, at det skulle være en dårlig idé at montere og indrulle en PCIII om vinteren. Noget med at molekulernes struktur og tæthed er anderledes i forskellige temperaturer og luftfugtighed. Det burde vel ikke gøre nogen forskel, hvis PCIII'eren allerede er kørt, eller?
Til sidst, er der nogen omkring Københavnsområdet der ved hvordan sådan en lille PCIII skal installeres og som er villig til at dele ud af sin viden? Har flere guider til hvordan det skal gøres, men syntes ikke jeg er fuldstændig tryg omkring at pille diverse stik og sensorer fra hinanden... :loser: Så hvis jeg kan byde på øl og frokost mod lidt erfaren hjælp, så ville det være fantastisk. :innocent:
easy peasy ! ... det er rent plugn play . og mht om du har dette rette map i eller ej, INTET problem. vi smider bare et "0" map i, så kører den som den altid har gjort, indtil du sytes du vil lægge et andet map i den, enten ved at downloade et, eller ved at få lavet et custom map på rullefelt.
jeg assisterer gerne med at få sat den i.
der skal muligvis købes en lille lambda sonde eliminator.. måske har Alex stadig nogle på lager, ellers bør de være nemme at få fat på.
-
Det er jo ikke Rocket Science.. Og det der med ilt molekyler og temp er kun et teoretisk problem (PV=nRT) som ikke påvirker ydelse hvis den nu ikke bliver rullet ved -20C...
-
Jeg har en eliminator liggende du kan få ganske gratis. :D
-
Har siddet og læst igennem en bunke tråde her på forummet omkring emnet, men er ikke blevet søndelig klogere (eller tryggere) ved tanken om at installere min PCIII selv.
Derfor et par spørgsmål:
PCIII'eren jeg købte er allerede mappet/indstillet til en SV1000 af samme årgang. Jeg fik i øvrigt luftfilteret og potterne med fra den tidligere SV'er, så det hele burde passe sammen rent teoretisk. Spørgsmålet er så, hvor længe kan jeg køre med det uden at gøre motoren skade, i fald det ikke spiller sammen trods alt - og - vil det være åbenlyst hvis der er noget galt (kan man høre eller mærke det)?
Jeg har også læst mig frem til, at det skulle være en dårlig idé at montere og indrulle en PCIII om vinteren. Noget med at molekulernes struktur og tæthed er anderledes i forskellige temperaturer og luftfugtighed. Det burde vel ikke gøre nogen forskel, hvis PCIII'eren allerede er kørt, eller?
Til sidst, er der nogen omkring Københavnsområdet der ved hvordan sådan en lille PCIII skal installeres og som er villig til at dele ud af sin viden? Har flere guider til hvordan det skal gøres, men syntes ikke jeg er fuldstændig tryg omkring at pille diverse stik og sensorer fra hinanden... :loser: Så hvis jeg kan byde på øl og frokost mod lidt erfaren hjælp, så ville det være fantastisk. :innocent:
easy peasy ! ... det er rent plugn play.
jeg assisterer gerne med at få sat den i.
Lyder godt Luske! Så gir jeg frokost med tilbehør. ;-)
-
Jeg har en eliminator liggende du kan få ganske gratis. :D
Damnit Sajmon, ender jo med jeg sponserer en hel aften på afterski med dig. :D
-
Det er jo ikke Rocket Science.. Og det der med ilt molekyler og temp er kun et teoretisk problem (PV=nRT) som ikke påvirker ydelse hvis den nu ikke bliver rullet ved -20C...
Det var også lidt det jeg regnede med, men altid godt at få det bekræftet. ;)
-
Har siddet og læst igennem en bunke tråde her på forummet omkring emnet, men er ikke blevet søndelig klogere (eller tryggere) ved tanken om at installere min PCIII selv.
Derfor et par spørgsmål:
PCIII'eren jeg købte er allerede mappet/indstillet til en SV1000 af samme årgang. Jeg fik i øvrigt luftfilteret og potterne med fra den tidligere SV'er, så det hele burde passe sammen rent teoretisk. Spørgsmålet er så, hvor længe kan jeg køre med det uden at gøre motoren skade, i fald det ikke spiller sammen trods alt - og - vil det være åbenlyst hvis der er noget galt (kan man høre eller mærke det)?
Jeg har også læst mig frem til, at det skulle være en dårlig idé at montere og indrulle en PCIII om vinteren. Noget med at molekulernes struktur og tæthed er anderledes i forskellige temperaturer og luftfugtighed. Det burde vel ikke gøre nogen forskel, hvis PCIII'eren allerede er kørt, eller?
Til sidst, er der nogen omkring Københavnsområdet der ved hvordan sådan en lille PCIII skal installeres og som er villig til at dele ud af sin viden? Har flere guider til hvordan det skal gøres, men syntes ikke jeg er fuldstændig tryg omkring at pille diverse stik og sensorer fra hinanden... :loser: Så hvis jeg kan byde på øl og frokost mod lidt erfaren hjælp, så ville det være fantastisk. :innocent:
easy peasy ! ... det er rent plugn play.
jeg assisterer gerne med at få sat den i.
Lyder godt Luske! Så gir jeg frokost med tilbehør. ;-)
giv et pip, når du har stumperne etc. :)
-
Jeg pipper højt når jeg er klar med delene. :respekt: