SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Mr.Sv efter December 24, 2011, 07:42:51 am
-
Har i prøvet at jers sv er væltet mens den er stået på støttefod ? Jeg bruger tit min sidestøtteben når den bliver tændt op, og der står den et par min inden afgang.. Min står altid på jævnt underlag når den er startet, og jeg giver lidt gas mens den står, men nu tør jeg snart ikke.. Hvad er jeres erfaringer ?
-
Det har været oppe før, at visse modeller ikke skal skubbe særligt langt fremad før støttebenet klapper op, men parkerer du på en vandret flade eller med forhjulet lidt opad i forhold til baghjulet, så er der ingen problemer.
:afro:
-
En SV'er skal flyttes en del for at støttebenet slår op, så ingen bekymring herfra.
-
Det har været oppe før, at visse modeller ikke skal skubbe særligt langt fremad før støttebenet klapper op, men parkerer du på en vandret flade eller med forhjulet lidt opad i forhold til baghjulet, så er der ingen problemer.
:afro:
Spørg Mikkel hvor meget der skal til for at en ZX6R vælter fra støttebenet ;-)
-
Det har været oppe før, at visse modeller ikke skal skubbe særligt langt fremad før støttebenet klapper op, men parkerer du på en vandret flade eller med forhjulet lidt opad i forhold til baghjulet, så er der ingen problemer.
:afro:
Spørg Mikkel hvor meget der skal til for at en ZX6R vælter fra støttebenet ;-)
Den vælter ikke - den lægger sig bare ned i håb om at den ikke skal ud og køre - lidt ligesom det føl det er ;)
-
Det har været oppe før, at visse modeller ikke skal skubbe særligt langt fremad før støttebenet klapper op, men parkerer du på en vandret flade eller med forhjulet lidt opad i forhold til baghjulet, så er der ingen problemer.
:afro:
Spørg Mikkel hvor meget der skal til for at en ZX6R vælter fra støttebenet ;-)
Den vælter ikke - den lægger sig bare ned i håb om at den ikke skal ud og køre - lidt ligesom det føl det er ;)
Min Kawa var dælme også nem at skubbe af støttebenet... Har aldrig haft problemer med det på mine SVere.
-
Det har været oppe før, at visse modeller ikke skal skubbe særligt langt fremad før støttebenet klapper op, men parkerer du på en vandret flade eller med forhjulet lidt opad i forhold til baghjulet, så er der ingen problemer.
:afro:
Spørg Mikkel hvor meget der skal til for at en ZX6R vælter fra støttebenet ;-)
Den vælter ikke - den lægger sig bare ned i håb om at den ikke skal ud og køre - lidt ligesom det føl det er ;)
Min Kawa var dælme også nem at skubbe af støttebenet... Har aldrig haft problemer med det på mine SVere.
Enig - SV'eren virker MEGET stabil på støttebenet - ikke noget jeg ville bekymre mig om :)
-
Enig - SV'eren virker MEGET stabil på støttebenet - ikke noget jeg ville bekymre mig om :)
En SV1000 bliver faktisk aldrig mere stabil end når den står på støttebenet. Enkelte opnår endda deres maximale nedlægning på støttebenet! (!!!) :mrgreen:
SKÅÅL! :orkester:
-
min knægt har flere gange klatret op på maskinen inden jeg kom ud til den uden den væltede. (sv 650s og knægt på 10) jeg ville ikke være nervøs :thumbsup:
-
Super.. Tak for svar. Så tør jeg godt til foråret starte den op inden jeg kører, som jeg plejer for at få lidt varme i motoren, inden jeg skal ud og lege superhelt som har travlt :-)
-
Det giver vist ikke noget varme af nogen betydning..... Bare start og kør, kig på temp. , og giv gas når den er klar (eller når du ikke kan vente længere).
-
Det giver vist ikke noget varme af nogen betydning..... Bare start og kør, kig på temp. , og giv gas når den er klar (eller når du ikke kan vente længere).
Enig - det har også virket for mig i mange år :)
-
Super.. Tak for svar. Så tør jeg godt til foråret starte den op inden jeg kører, som jeg plejer for at få lidt varme i motoren, inden jeg skal ud og lege superhelt som har travlt :-)
Motoren har bedre af at blive kørt varm end at stå i tomgang og varme op.. man skal bare ikke fare afsted med nålen i det røde felt, bare køre stille og roligt til at den er varm. Så har man også fået lidt varme i dækkene sådan at man har et solidt vejgreb :-)
-
Super.. Tak for svar. Så tør jeg godt til foråret starte den op inden jeg kører, som jeg plejer for at få lidt varme i motoren, inden jeg skal ud og lege superhelt som har travlt :-)
Motoren har bedre af at blive kørt varm end at stå i tomgang og varme op.. man skal bare ikke fare afsted med nålen i det røde felt, bare køre stille og roligt til at den er varm. Så har man også fået lidt varme i dækkene sådan at man har et solidt vejgreb :-)
Nu skal det lige forstås sådan her : Jeg starter kværnen op, og lader den så stå selv imens jeg tager hjem og handsker på, samt lukker ind til skuret, og måske lige lidt andre ting, dog maks i 5 min .. Det var bare om det var dumt at starte den op, og så gå fra den, hvis den nu havde tendens til at kunne vælge
-
Næ - det oser bare og koster dig lidt $$ ;-) Du har vist ikke nogen nytteeffekt af det.
-
Jeg gør det samme i bil. Jeg kan godt lide at olien lige kommer igang inden afgang .. :-)
-
Hvilken olie kommer hvorud? Hvis ikke olien kommer rundt i motoren ved kørsel, hvordan skulle den så i tomgang?
-
Nå - ok så ;-)
Så har du vist fået på puklen for din unødige tomgang.
Jeg indrømmer nu - overfor såvel Vorherre som det samlede forum - at jeg lejlighedsvist opererer med en form for mellemgasning under nedbremsning ved hjælp af motorens inerti og gearkassen, med det formål at frembringe høje knaldende lyde fra udstødningsanlægget. Disse lyde har ingen mekanisk fordel, det er blot en vane og bibringer mig i en vis forstand smilehuller.
-
Nå - ok så ;-)
Så har du vist fået på puklen for din unødige tomgang.
Jeg indrømmer nu - overfor såvel Vorherre som det samlede forum - at jeg lejlighedsvist opererer med en form for mellemgasning under nedbremsning ved hjælp af motorens inerti og gearkassen, med det formål at frembringe høje knaldende lyde fra udstødningsanlægget. Disse lyde har ingen mekanisk fordel, det er blot en vane og bibringer mig i en vis forstand smilehuller.
Hehe.. Du skulle have haft en Bandi, når du er sådan en bølle :-)
-
Ingen tomgangskørsel med kold motor her, hverken mc eller bil. Lave omdrejninger = lavt olietryk = dårlig smøring.