SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Henrik306 efter Januar 25, 2012, 11:00:29 pm
-
Ja, nu går det jo snart løs igen, og så gælder det jo om at starte sæsonen med det rigtige, så kæden kan blive vedligeholdt fra dag 1 den er på vejen...
Men nu har jeg prøvet noget skumhalløj til at rense kæden med, og det var sgu lidt besværligt, og så har jeg noget Motoline 622 som kædeolie, som jeg heller ikke føler mig helt sikker på.
Jeg synes at olien fra Motoline virker lidt tyk i det, plus at den er hvid.
Jeg vil gerne have noget der er "flydende" i forhold til skumrensen, og jeg vil gerne have en olie der er nem lige at sprøjte på engang imellem, som trænger ind hvor den skal.
Hvad bruger I andre, eller hvad vil I anbefale?
-
bruger
(http://www.sportsbikeshop.co.uk/product_images/motrax_kettenmax_premium_kit_group.jpg)
+
(http://www.fakler.dk/Graphics/Products/105_m.jpg)
+
(http://www.pashnit.com/pics/products/scottoiler/MK7_4.jpg)
Dejlig nemt :)
Bruger lampeolie istedet for det der følger med kettenmax, da jeg har den overbevisning at det er bedre for kæden.... Da det der følger med lugter af rensebenzin..... hvilket jeg ikke tror er bestemt godt for o-ringene der sidder i kæden.
Du kan se hvor effektivt det er her
(http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/268597_10150235496324527_692739526_7279637_8142656_n.jpg)
Det tog mig ca 10min at rense kæden uden at det sviner over alt :)
-
Jeg bruger Profi Dry Lube - tørsmøring med teflon.
Lidt dyrere end en billig kædespray, men ingen klister, kæderens, snask på fælg mv (ok-lidt snask, men jeg er ikke nærig med sprøjten ). Der skal smøres ofte - men guldkæden forbliver bling bling
Fås hos Louis.de - og Fisker Mc på Åboulevarden KBH (stadigvæk måske)
-
Rasmus Modsat:
Det der ser jo helt vildt og avanceret ud - Jeg er på niveauet med tandbørste og et gammelt håndklæde....
Søren F: Hvad ligger vi cirka på i pris for det der?
Kunne jo være en god kombi med lampeolien...?
-
Bruger også Profi dry lube, dog købt ved fa.moto-sport. ( 400ml 180kr. hvis jeg husker rigtig )
Mvh
-
Børste, Lampeolie og Thansen Castrol (400 ml 99 kr), det sviner lidt men min bagfælg er jo sort i forvejen >:0)
-
Så avancerede er det nu heller ikke.....
Ret nemt at montere! Og så sviner det ikke..
Brugte Castrol´s chain wax før... For helvede noget lort.... i forhold til scottoiler... Er ret glad for scottoiler, så man fri for at skulle tænke på at smørre kæden, når det først er indstillet korrekt, så kører det bare! :)
Castrols chain wax sad over alt på min cykel uanset hvor lidt jeg sprøjtede min kæde.... Det samme med de andre kæde vokse jeg har prøvet...
Og der er da ikke mere forfærdelig at smørre kæde på en SV1000 med dobbelt potter hvor det ikke er til at komme til...
-
Jeg bruger Castrol Chain spray o-r (105 kr for 400ml) og til bagfælgen, svingern og andet der har fået olie men som ikke skal have det bruger Castrol Chain cleaner (85kr for 400ml) men man kan også bare bruge bremserens det skal jo bare være noget det er lavet til at affedte med uden at tage lakken
er ret godt tilfreds med resultatet
-
Scottoiler FTW! :D :D
Jeg har aldrig fået monteret Dual Injectoren, men det er muligvis et vinterprojekt.
Få den her:
http://www.scottoiler.com/uk/Kits/Scottoiler-vSystem-Plus-FREE-Dual-Injector/flypage.tpl.html (http://www.scottoiler.com/uk/Kits/Scottoiler-vSystem-Plus-FREE-Dual-Injector/flypage.tpl.html)
Eller hos Louis. De har båede den gamle model (som jeg har kørt med i knap 10 år) eller den nye som ovenover.
-
Lampeolie og en børste til rengøring. Og det er ikke så tit det er nødvendigt, efter jeg har fået scottoiler :D En fantastisk investering. Ingen smøring, mindre svineri, mindre slid og mere tid til at nyde vejene i stedet.
-
Lampeolie og en børste til rengøring. Og det er ikke så tit det er nødvendigt, efter jeg har fået scottoiler :D En fantastisk investering. Ingen smøring, mindre svineri, mindre slid og mere tid til at nyde vejene i stedet.
Hvor jeg i placeret jeres Reservoir?
-
Under bagsædet, til højre ud mod bremsevæskeholderen. En lidt flad vinkel, som gør, at man skal fylde på lidt oftere, men det er stadig kun nogle få gange på en sæson...
-
Under bagsædet, til højre ud mod bremsevæskeholderen. En lidt flad vinkel, som gør, at man skal fylde på lidt oftere, men det er stadig kun nogle få gange på en sæson...
Kunne du lokkes til at tage nogle billeder af hvordan slangen er ført og hvordan injector hovedet sidder??
Har rodet lidt med en loobman.. :?
-
SV650s Scottoiler fitting tutorial (http://www.youtube.com/watch?v=HoebSzLQ_f8#ws)
Ved ikke om i kan bruge det, men her er en måde at gøre det på. (smider reservoir i "bagagerummet" på SVinet)
-
Under bagsædet, til højre ud mod bremsevæskeholderen. En lidt flad vinkel, som gør, at man skal fylde på lidt oftere, men det er stadig kun nogle få gange på en sæson...
Kunne du lokkes til at tage nogle billeder af hvordan slangen er ført og hvordan injector hovedet sidder??
Har rodet lidt med en loobman.. :?
Det vil jeg prøve. Jeg kan fortælle, at slangen går fra reservoiret under bagsædet, under forsædet, ned langs stellet, inden under gummibeskytteren, som kæden kører på, ind bagom og så nedenunder svingarmen frem til baghjulet, hvor injectoren er fastgjort til en bobbin. Slagen er sat fast med et par gummistykker under svingarmen med dobbeltklæbende tape, som ikke holdt og derfor fik lidt lim.
-
Under bagsædet, til højre ud mod bremsevæskeholderen. En lidt flad vinkel, som gør, at man skal fylde på lidt oftere, men det er stadig kun nogle få gange på en sæson...
Kunne du lokkes til at tage nogle billeder af hvordan slangen er ført og hvordan injector hovedet sidder??
Har rodet lidt med en loobman.. :?
Du er velkomme til at komme forbi mig og kikke lidt hvis det er :)
-
Hvor jeg i placeret jeres Reservoir?
Min er monteret i venstre side under førersædet. Det passer lige med at den kan sidde lodret bag dækslet med vindgæller (totalt Ferrari!).
Slangen er ført under bagsvingeren og sat fast med to strips. Ikke den kønneste løsning, men det har holdt i årevis.
En nørdven har lavet et kobberrør og afsluttet med en kanyle. Et lille hul med gevind i bagsvingeren og lortet sidder fast.
En anden nørdven har kørt føderen ned på det forreste tandhjul. Jeg har tænkt mit at prøve det samme med Dual Injector'en.