SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Mikkel89 efter Januar 30, 2012, 10:21:38 am
-
Det er nu blevet tid til 12.000km service på min kværn. Da jeg har masser af tid til sæsonen starter, samt at jeg før har rodet meget med crossmaskiner biler, vil jeg prøve at udføre serviceringen selv.
Nogle der har nogle erfaringer med disse dele, inden jeg bestiller dem eller om der er andre steder på nettet hvor man kan købe dem billigere? Eller anden viden, der kunne komme mig til gavn?
Champion oliefilter: http://www.louis.de/_102c03bda909f3cec9e888714d6c4a2e78/index.php#artikelliste (http://www.louis.de/_102c03bda909f3cec9e888714d6c4a2e78/index.php#artikelliste)
Magnet bundskrue/oliesump: http://www.louis.de/_102c03bda909f3cec9e888714d6c4a2e78/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=&wgr=0&origin=bikedb&typ_id=WVBY%2FA&list_total=42&anzeige=0&page=2&artnr_gr=10002912 (http://www.louis.de/_102c03bda909f3cec9e888714d6c4a2e78/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=&wgr=0&origin=bikedb&typ_id=WVBY%2FA&list_total=42&anzeige=0&page=2&artnr_gr=10002912)
Lucas Sintermetal bremseklodser: http://www.louis.de/_102c03bda909f3cec9e888714d6c4a2e78/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=&wgr=0&origin=bikedb&typ_id=WVBY%2FA&list_total=42&anzeige=0&page=2&artnr_gr=10044701 (http://www.louis.de/_102c03bda909f3cec9e888714d6c4a2e78/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=&wgr=0&origin=bikedb&typ_id=WVBY%2FA&list_total=42&anzeige=0&page=2&artnr_gr=10044701)
2 stk. NGK cr8e tændrør: http://www.louis.de/_102c03bda909f3cec9e888714d6c4a2e78/index.php?topic=artnr&artnr=10035039 (http://www.louis.de/_102c03bda909f3cec9e888714d6c4a2e78/index.php?topic=artnr&artnr=10035039)
Lucas dot 5.1 Bremsevæske (også til ABS-cykler): http://www.louis.de/_102c03bda909f3cec9e888714d6c4a2e78/index.php?topic=artnr&artnr=10038235 (http://www.louis.de/_102c03bda909f3cec9e888714d6c4a2e78/index.php?topic=artnr&artnr=10038235)
CASTROL MOTOR OIL 10W-40 POWER1 4T, HC-SYNT., 4 L: http://www.louis.de/_102c03bda909f3cec9e888714d6c4a2e78/index.php?topic=artnr&artnr=10038382 (http://www.louis.de/_102c03bda909f3cec9e888714d6c4a2e78/index.php?topic=artnr&artnr=10038382)
1 tube kobberfedt til diverse smøring: http://www.louis.de/_102c03bda909f3cec9e888714d6c4a2e78/index.php?topic=artnr&artnr=10004883 (http://www.louis.de/_102c03bda909f3cec9e888714d6c4a2e78/index.php?topic=artnr&artnr=10004883)
Hele ordren samlet her (måske kan den ses): http://www.louis.de/_102c03bda909f3cec9e888714d6c4a2e78/index.php?topic=cart&cart_context=update&_%2310050407=1&_%2310044722=1&_%2310044723=1&_%2310044755=1&_%2310035039=2&_%2310038235=1&_%2310038382=1&_%2310004883=1 (http://www.louis.de/_102c03bda909f3cec9e888714d6c4a2e78/index.php?topic=cart&cart_context=update&_%2310050407=1&_%2310044722=1&_%2310044723=1&_%2310044755=1&_%2310035039=2&_%2310038235=1&_%2310038382=1&_%2310004883=1)
Er der nogle no-goes her? Eller er det bare ding-dong dynamolygte :)
- Paperdraw
-
Det ligner ding dong dynamolygte og derudaf :D God arbejdslyst :D
-
Prøv 2hs.dk - det er et nyt mc-reservedelssite med servicedele - skulle eftersigende være billigt!
-
Kobberfedt til hvad? :)
-
Jeg tager et kig der så :) Kobberfedt fik jeg anbefalet til at smøre diverse bolte/bevægelige dele med, så de er til at få ud igen af en Peugeot-mekaniker, som påstår at de går helt bananas med det på deres værksted, det skulle være det bedste :)
-
- på den anden side det er jo franske biler, stol aldrig på dem ;)
-
Men de har ret i det med kobberfedten. Har lige givet det til boltene i min bundkåbe, så slipper jeg måske for flere timers moslen rundt sammen med en kammerat for at få en bolt til at slippe næste vinter. Grrrhh :brok: :loser:
Husk at give dine bremseklodser et tyndt lag også :blink:
-
Husk at give dine bremseklodser et tyndt lag også :blink:
PÅ BAGSIDEN! Imellem klods og plade og stempel.
-
Yes, det fandt jeg ud af, den gamle klods var helt rusten på bagsiden mod stemplet :puke:
-
Husk at give dine bremseklodser et tyndt lag også :blink:
PÅ BAGSIDEN! Imellem klods og plade og stempel.
Fair nok :lmao: :lmao: "Klodser for Dummies" Når bremserne piver, må det da være forsiden, det skal på :innocent: :innocent:
-
Kobberfedt er no go til bremse dele!!!!!!! Det ødelægger gummipakningerne og det absolute heller ikke ret godt hvis det kommer på dine skiver....
Taler af dårlige erfaringer....
Kobberfedt er aldeles forbudt til gummidele i bremser herunder også stempler i kalipre da de berører pakninger :dead: Kobberfedt angriber over tid den type gummi som er kompatibel med bremsevædske.
I øvrigt er kobberfedt en uskik i forbindelse med aluminium. Brug i stedet alufedt
-
Kobberfedt er no go til bremse dele!!!!!!! Det ødelægger gummipakningerne og det absolute heller ikke ret godt hvis det kommer på dine skiver....
Taler af dårlige erfaringer....
Kobberfedt er aldeles forbudt til gummidele i bremser herunder også stempler i kalipre da de berører pakninger :dead: Kobberfedt angriber over tid den type gummi som er kompatibel med bremsevædske.
I øvrigt er kobberfedt en uskik i forbindelse med aluminium. Brug i stedet alufedt
uuuuh, tak :) Det må jeg skaffe i stedet så!
-
Kobberfedt er no go til bremse dele!!!!!!! Det ødelægger gummipakningerne og det absolute heller ikke ret godt hvis det kommer på dine skiver....
Taler af dårlige erfaringer....
Kobberfedt er aldeles forbudt til gummidele i bremser herunder også stempler i kalipre da de berører pakninger :dead: Kobberfedt angriber over tid den type gummi som er kompatibel med bremsevædske.
I øvrigt er kobberfedt en uskik i forbindelse med aluminium. Brug i stedet alufedt
Herregud, man skal jo ikke PLADRE det ud over det hele.
Jeg giver kobberfedt på de røde områder og almindeligt fedt på de grønne. Siderne af stemplet får silikonefedt når de skal monteres, men ellers intet.
-
Kobberfedt er no go til bremse dele!!!!!!! Det ødelægger gummipakningerne og det absolute heller ikke ret godt hvis det kommer på dine skiver....
Taler af dårlige erfaringer....
Kobberfedt er aldeles forbudt til gummidele i bremser herunder også stempler i kalipre da de berører pakninger :dead: Kobberfedt angriber over tid den type gummi som er kompatibel med bremsevædske.
I øvrigt er kobberfedt en uskik i forbindelse med aluminium. Brug i stedet alufedt
Herregud, man skal jo ikke PLADRE det ud over det hele.
Jeg giver kobberfedt på de røde områder og almindeligt fedt på de grønne. Siderne af stemplet får silikonefedt når de skal monteres, men ellers intet.
Er ret ligeglad hvad andre gør, faktum er at kobberfedt ødelægger gummipakninger. Og hvordan ved du at de ikke kommer ind og rør gummipakningen der sidder ved stemplet i kaliberen?
Hvorfor ikke bruge keramisk fedt i stedet. http://belladd.dk/home.asp?Keramisk%20Fedt%2037=&ContentID=235&SiteID=20 (http://belladd.dk/home.asp?Keramisk%20Fedt%2037=&ContentID=235&SiteID=20) (kan sikkert fået i andre mærker) det er beregnet til bremser også nymodernes med alukaliber..
Det skær bare i mine øre hver gang folk bruger kobberfedt til sine bremser....... :rant: