SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Mr.Sv efter Februar 02, 2012, 09:56:55 pm
-
Jeg er blevet lidt tændt på tanken om at prøve at lære at få min sv1000n på baghjul. Den er småtunet som de fleste er, og gearet 2 takker bagpå for mere optræk. Er det let og og ufarlig at prøve sig roligt frem, eller er det for nemt at vælte og smadre sit kæreste eje ? En evt guide til lige netop denne cykel vil være fedt. Det bliver selvfølgelig på en lukket bane uden for Danmark, midt om natten
:hand: :innocent:
-
Mon ikke der kommer et SVrider lær at kør på baghjul event igen i år? Det var vist en succes sidste sæson? Mener haldo stod for det i Århus? :)
Kig eventuelt på køreteknisk kurser forumet.
-
Mon ikke der kommer et SVrider lær at kør på baghjul event igen i år? Det var vist en succes sidste sæson? Mener haldo stod for det i Århus? :)
Kig eventuelt på køreteknisk kurser forumet.
Det kunne da være godt hvis det kom, det ville jeg med på så :-)
-
Puha det må man ikke... :innocent:
Hvor i landet kommer du fra?
-
i tyskland afholder de wheelykurser hvor du lære de forskellige teknikker på deres små motard maskiner. Mener det koster omkring 14-1500 kr.
-
Kunne også være frisk på at deltage i et sådan arrengement, dog helst på sjælland siden. Har ikke den rigtige kendskab/teknik til at kunne løfte den andet end uventede løft ved acc, men når jeg prøver at få den op bevidst går det ikk. Haha.. :)
-
Puha det må man ikke... :innocent:
Hvor i landet kommer du fra?
Vestjylland .. Og jo man må gerne på bane og privat grund .. Hvis der kommer et møde med andre der også vil lære, og en der kan, kører jeg gerne efter det :-)
-
Puha det må man ikke... :innocent:
Hvor i landet kommer du fra?
Vestjylland .. Og jo man må gerne på bane og privat grund .. Hvis der kommer et møde med andre der også vil lære, og en der kan, kører jeg gerne efter det :-)
Der er bare langt imellem de private grunde der er store nok, og for langt tid imellem banedagene. :wink:
Jeg bor i nordsjælland så det bliver ikke mig der skal vise dig det. :afro:
Hvis du selv vil igang, så bare åben gassen i 1.
Hvis den ikke løfter sig, så åben gassen hurtigere, den skal nok komme i vejret på et tidspunkt.
Alternativt, så kør jævn hastighed i 2 gear mellem 5000 og 7000 omdr/min.
Luk gassen helt, og så snart cyklen dykker åbner du næsten helt op igen. Så skal den nok komme i vejret.
Hvis ikke så lukker du ikke nok, eller åbner for lidt/langsomt.
-
Puha det må man ikke... :innocent:
Hvor i landet kommer du fra?
Vestjylland .. Og jo man må gerne på bane og privat grund .. Hvis der kommer et møde med andre der også vil lære, og en der kan, kører jeg gerne efter det :-)
Der er bare langt imellem de private grunde der er store nok, og for langt tid imellem banedagene. :wink:
Jeg bor i nordsjælland så det bliver ikke mig der skal vise dig det. :afro:
Hvis du selv vil igang, så bare åben gassen i 1.
Hvis den ikke løfter sig, så åben gassen hurtigere, den skal nok komme i vejret på et tidspunkt.
Alternativt, så kør jævn hastighed i 2 gear mellem 5000 og 7000 omdr/min.
Luk gassen helt, og så snart cyklen dykker åbner du næsten helt op igen. Så skal den nok komme i vejret.
Hvis ikke så lukker du ikke nok, eller åbner for lidt/langsomt.
Ok tak, det vil jeg prøve når vejret tillader det.. Er den sikker nok når den kommer op, altså med balance, eller er det svært at gøre sikkert ?? Jeg vil jo nødig vælte med den ..
-
jeg kører altid på baghjulet........... det hænder da også at jeg ikke bruger forhjulet. :hand:
tror der ligger de første 5 guider på forumet. god fornøjelse og husk lige at kigge i spejlet inden så :police: ikke ligger lige bag ved.
det kaldes groft uforsvarlig kørsel. klip
-
jeg kører altid på baghjulet........... det hænder da også at jeg ikke bruger forhjulet. :hand:
tror der ligger de første 5 guider på forumet. god fornøjelse og husk lige at kigge i spejlet inden så :police: ikke ligger lige bag ved.
det kaldes groft uforsvarlig kørsel. klip
Sidst jeg blev stoppet, sagde han det havde kostet kørekortet???(om det passer ved jeg ikke) Men han var flink og sagde han også havde været en drengerøv før, så jeg slap med skræken :innocent: :whipped:
Han holde for rød ved et kryds i civilvogn hvor jeg kom lidt forhurtig ud af starthullerne med letter løftet hjul. Sagde til ham at koblingen smuttede :innocent:
-
Hvis du selv vil igang, så bare åben gassen i 1.
Hvis den ikke løfter sig, så åben gassen hurtigere, den skal nok komme i vejret på et tidspunkt.
Alternativt, så kør jævn hastighed i 2 gear mellem 5000 og 7000 omdr/min.
Luk gassen helt, og så snart cyklen dykker åbner du næsten helt op igen. Så skal den nok komme i vejret.
Hvis ikke så lukker du ikke nok, eller åbner for lidt/langsomt.
Er det samme praksis på en 650'er eller skal man ud i en masse koblingsleg? Det skal siges, at min har tre ekstra tænder bagpå til næste sæson 8)
-
Sidst jeg prøvede smed jeg min cykel hen af jorden, så tror ikke lige jeg skal prøve foreløbig, Hehe :D
-
Det er det samme på en grisling...
-
Sidst jeg prøvede smed jeg min cykel hen af jorden, så tror ikke lige jeg skal prøve foreløbig, Hehe :D
But why ? Det var da godt nok træls. Gik den for stejlt op eller væltede du til siden ?
-
Man kommer ikke bare lige op på balancepunktet, jeg laver stadigt kun power, og ikke helt oppe på punktet.
Risikoen er ikke så stor når man ikke løfter den højt op.
-
Sån en powerwheelie er da osse bare skønt, selv min lidt tungere mc kan det, hvis man lige slår antispin fra..
-
Ok tak, det vil jeg prøve når vejret tillader det.. Er den sikker nok når den kommer op, altså med balance, eller er det svært at gøre sikkert ?? Jeg vil jo nødig vælte med den ..
Synes du skal købe dig en crosser at øve dig på - du får væsentlig bedre balance og føling, hvis du starter på sådn een.
Og du slår dig ikke så meget de første par gange du bliver smidt af...
Og en 2½er med +50 heste koster dig måske kun fra 5 sedler at øve på - bevares det koster lidt plastic, men det er pizzesjovt ;-)
Ellers giver du bare din 1000er gas i 1ste, og får en kammy til at filme...
Held & lykke :mrgreen:
Edit: Ups, forkert quoted, men i fatter nok meningen alliveller...
quotefix Jannik...
-
Man kan vel også øve sig på sin Mountainbike og øve balancepunkter?
Har sat mig på røven flere gange på min MTB fordi jeg skulle spille smart..... :lmao:
-
Sidst jeg prøvede smed jeg min cykel hen af jorden, så tror ikke lige jeg skal prøve foreløbig, Hehe :D
But why ? Det var da godt nok træls. Gik den for stejlt op eller væltede du til siden ?
Jeg lavede en power, får den op og så da jeg sætter den ned igen har jeg fejlbedømt afstanden til nogle store sten som lå på området, så gik i panik og huggede bremsen, hvilket var ufatteligt dumt, og meget rookie agtigt gjort, hehe. Det resulterede i en flækket frontkåbe, ridser på spejl og greb, samt en ødelagt skulder i 2 mdr. Så jeg ved, at skal jeg lære det nogensinde, bliver det ikke på en cykel til 60.000 :-)
-
Man kunne evt tage forhjulet af
så lære man hurtigt at holde den oppe:-)
-
Man kunne evt tage forhjulet af
så lære man hurtigt at holde den oppe:-)
Nough´ said :afro:
-
Start med at åbne www.youtube.com (http://www.youtube.com) og søg efter "how to wheelie".
De ihvertfald 5-6 første bud, er dem du skal starte med. Det skal tages i ens helt eget tempo - og man skal IKKE gå efter at finde balancepunktet før man mestrer powerwheelies ret godt, for med balancepunktet kommer en enorm ustabilitet og en kæmpe risiko for fejl.
-
Jeg bliver altid forskrækket når min går på baghjul - men det er fordi hvis den gør det i 1.gear går det ret hurtigt (læs for hurtigt til min smag)... og hvis den gør det i 2. gear er det med 150+ ...
Tror jeg skal øve mig på en helt anden cykel hvis jeg skal lære det :)
-
Jeg skal nok afholde et kursus til foråret.
Se evt. videoen fra sidste gang, for spas og løjer:
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=16946.0 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=16946.0)