SVRider.dk Forum

Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: sw@mp efter Februar 29, 2012, 01:18:44 pm

Titel: SV 1000 og langsom kørsel
Indlæg af: sw@mp efter Februar 29, 2012, 01:18:44 pm
Hej, mens jeg nu går og venter på nogen skal købe min VFR har jeg været ude og prøve en SV 1000 S (endnu ikke helt afklaret om det skal være 1000 eller 650). Men hvorom alting kørte den overall fint, ikke så mange rystelser som jeg havde forestillet mig fra en V2 faktisk.

Til sagen: Jeg prøvede at sætte farten ned til årh-øv-nu-er-der-20km-autobahn-kø tempo, og så gik den amok. Det kan de åbenbart bestemt ikke lide? Den hostede og hakkede ihvertfald. Er det sådan på dem alle?    Jeg kunne selvfølgelig bruge koblingen og så gik det fint med at snige mig afsted med 10-15km/t, men så er 20km kø godt nok langt... Ikke nogen deal breaker men jeg blev da lidt forundret? Jeg er måske bare vant til den VFRens tilgivende temperament.
Titel: SV 1000 og langsom kørsel
Indlæg af: Søren F efter Februar 29, 2012, 03:35:12 pm
SVriders sniger ikke køen med 15 km/t.... Vi kører fint 40, de kan jo høre at vi kommer!!!!
Titel: Sv: SV 1000 og langsom kørsel
Indlæg af: sw@mp efter Februar 29, 2012, 03:41:35 pm
hmm ja, jo, der er sgu ingen der hører VFR'en komme...
Men det er nu ikke altid en option at køre 40 i sådan en gang tæt mudder kø man kan være uheldig at havne i  :brok:
Titel: Sv: SV 1000 og langsom kørsel
Indlæg af: skurkenfradallas efter Februar 29, 2012, 04:09:15 pm
Altså - 1000'eren især har det bedst over 3-4000 omdrejninger. Problemet er ikke lige så stort på 650'eren. Det er under alle omstændigheder helt normalt på en sportslig V2'er - og så er det lige meget om vi snakker Ducati, Aprillia, Honda eller Suzuki. Når motoren bliver stor og højt gearet sker det du beskriver ved langsom kørsel. Så det er en af de "charmerende sider" man lærer at elske.

Til gengæld sparker cyklen så røv når du kommer over 4000 omdr.

Jeg gik direkte fra en GS500 til en SV1000 og ville have fortrudt noget så inderligt at have valgt en 650'er hvis jeg var kommet til det. Så hvis økonomien ikke klemmer - så gå direkte til storebror!
Titel: Sv: SV 1000 og langsom kørsel
Indlæg af: Mr.Sv efter Februar 29, 2012, 04:10:56 pm
Hej, mens jeg nu går og venter på nogen skal købe min VFR har jeg været ude og prøve en SV 1000 S (endnu ikke helt afklaret om det skal være 1000 eller 650). Men hvorom alting kørte den overall fint, ikke så mange rystelser som jeg havde forestillet mig fra en V2 faktisk.

Til sagen: Jeg prøvede at sætte farten ned til årh-øv-nu-er-der-20km-autobahn-kø tempo, og så gik den amok. Det kan de åbenbart bestemt ikke lide? Den hostede og hakkede ihvertfald. Er det sådan på dem alle?    Jeg kunne selvfølgelig bruge koblingen og så gik det fint med at snige mig afsted med 10-15km/t, men så er 20km kø godt nok langt... Ikke nogen deal breaker men jeg blev da lidt forundret? Jeg er måske bare vant til den VFRens tilgivende temperament.

Nok en mangel på powercommander. De er kendt for at have lidt huller i kørslen, som en powercommander og andre potter mm udgører for. Min kører perfekt ved alle hastigheder .. Det kan også tænkes du kørte i 6. gear, og der vil den nok hoppe lidt :-) Men vælg ikke en 650 hvis du har råd til en 1000.. Der er lidt mere grynt i den, og den trækker bedre. Også selvom du ikke kører over 200 km/t, vil du elske de ekstra muskler
Titel: Sv: SV 1000 og langsom kørsel
Indlæg af: sw@mp efter Februar 29, 2012, 04:45:39 pm
tak for svarene, det var godt nok en "model-gammel" jeg prøvede, 2003 så vidt jeg husker, så det var ikke den med sort stel (hvilket iøvrigt ser sk*de godt ud).  Det er nok også en bagatel man kan vende sig til, det slog mig bare fordi det var så udpræget. Jeg er nu ret sikker på det var første gear, trods alt :)

Jeg kan nok få råd til begge, med lidt omhu er prisforskellen ikke ovenud stor og begge modeller er listet ved mit forsikrings selskab som alm. cykler, no worries der. Min største anke er sådan set benzinen, eller måske rettere, rækkevidden før tankning. Jeg har det med at køre temmelig langt og især i det franske er det ikke altid til at finde tankstationer. Syntes jeg har opsummeret at 1000'eren når en 180km på en tankfuld ved blandet kørsel, er det helt forkert?
Titel: Sv: SV 1000 og langsom kørsel
Indlæg af: Luske efter Februar 29, 2012, 05:19:18 pm
Det er noget med at standard, står SV'erne helt hen i vejret..  for at overholde nogle emissions krav , eller måske bare fordi de er sprøjtet ud af fabrikken uden den helt store omhu..  tror nu mest på det første.

 en god justering af benzin tilførsel, gør underværker på SV'erne
Titel: Sv: SV 1000 og langsom kørsel
Indlæg af: Mr.Sv efter Februar 29, 2012, 05:19:30 pm
tak for svarene, det var godt nok en "model-gammel" jeg prøvede, 2003 så vidt jeg husker, så det var ikke den med sort stel (hvilket iøvrigt ser sk*de godt ud).  Det er nok også en bagatel man kan vende sig til, det slog mig bare fordi det var så udpræget. Jeg er nu ret sikker på det var første gear, trods alt :)

Jeg kan nok få råd til begge, med lidt omhu er prisforskellen ikke ovenud stor og begge modeller er listet ved mit forsikrings selskab som alm. cykler, no worries der. Min største anke er sådan set benzinen, eller måske rettere, rækkevidden før tankning. Jeg har det med at køre temmelig langt og især i det franske er det ikke altid til at finde tankstationer. Syntes jeg har opsummeret at 1000'eren når en 180km på en tankfuld ved blandet kørsel, er det helt forkert?

Den kører mellen 12 og 20 km/l har jeg hørt. Jeg kører selv ca 18. Jeg kører uden kåbe, og lovligt  :hand:  Jeg holder alligevel rygepauser, pause til ben, tis, is, osv osv.. Så mig gener det ikke at den skal tankes en gang imellem..
Titel: Sv: SV 1000 og langsom kørsel
Indlæg af: Sajmon efter Februar 29, 2012, 06:35:21 pm
Min K4 med powercommander, kører ca 220 på en tankfuld ved blandet, men mild kørsel.

På svingture kan man glemme alt over 160 på en tankfuld...
Titel: Sv: SV 1000 og langsom kørsel
Indlæg af: Andreas83 efter Februar 29, 2012, 07:24:31 pm
650 k 6 ved pæn kørsel 265 km på en tank :) en del mindre ved svingture
Titel: Sv: SV 1000 og langsom kørsel
Indlæg af: Sajmon efter Februar 29, 2012, 08:11:04 pm
Morfar!   :mrgreen:
Titel: Sv: SV 1000 og langsom kørsel
Indlæg af: Andreas83 efter Februar 29, 2012, 08:42:39 pm
Morfar!   :mrgreen:
hehe det er fordi jeg har en 650 og ikke et kg-svin. Så ville det se helt anderledes ud hehe. Hmm ej triller roligt :)
Titel: SV 1000 og langsom kørsel
Indlæg af: Henrik306 efter Februar 29, 2012, 09:55:40 pm
Da jeg hentede min hjem fra Jylland til København, havde den med 2 stop kørt ca 220 km før lampen begyndte at lyse. Det var motorvej hele vejen, men må indrømme at omdrejningerne var høje til tider, og den var ikke rigtig under 130 kmt før den begyndte at lyse (var stadig ude hvor kragerne vender, og vidste hverken hvor meget der var tilbage når den lyste, eller hvor den næste tankstation lå :-S )

Jeg regnede gennemsnittet ud til ca 17,5....

Vedr. temperament skal man bare acceptere at det er en V2'er. Man skal heller ikke brokke sig over vibrationerne, men lære at elske dem ;-)

Edit: Skip det sidste, man skal ikke LÆRE at elske dem, MAN ELSKER DEM!!!! :-)
Titel: Sv: SV 1000 og langsom kørsel
Indlæg af: Sajmon efter Februar 29, 2012, 09:59:36 pm
I forhold til en række 4 vibrerer den da, men selvom jeg har faste styrholdere og fatbar på, generer det mig på ingen måde.
Titel: Sv: SV 1000 og langsom kørsel
Indlæg af: Brix efter Februar 29, 2012, 10:07:56 pm
Jeg har ingen problemer med hakkede motorgang, ved lave omdrejninger, på min 650'er! Jeg kan dog ikke huske hvordan den var inden den blev rullet og justeret.
Titel: Sv: SV 1000 og langsom kørsel
Indlæg af: skurkenfradallas efter Marts 01, 2012, 01:54:07 pm
Jeg fik gjort ALT ved min gamle SV1000S K3 fordi jeg også synes at den hakkede - men det fjernede aldrig "problemet" helt... Jeg har nok brugt 10-15.000 på potter, filter, indrulning og PowerCommander. I sidste ende var det ikke helt pengene værd synes jeg.

Min nye SV1000S K7 kører helt standard bort set fra de forhandlermonterede potter og det kunne ikke falde mig ind at bruge 5-6000 på at få den rullet ind.

Sjovt nok begyndte jeg at savne den lidt grove motorkarakteristik da jeg fik min ZX10'er da den var alt for "smooth" og kønsløs på en eller anden måde. Der er bare et eller andet over V2-lyden og de der vibrationer i sådan en 1000'er som man først rigtigt savner når man vinker farvel til dem.

Den kom bag på mig!!!  :)