SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Cws84 efter Marts 20, 2012, 02:19:09 am
-
hej
Som nogle af jer ved, er jeg ved at købe en mc, men sad så og søgte på den forhandler som jeg har talt med ang mcén.
De har fået meget dårlig omtale og folk siger de snyder med alt..
det er denne jeg vil købe men er nu meget bekymret for at det er et meget dårligt køb?
http://www.mc-huset.dk/index.php?option=com_autostand&Itemid=0&func=detail&id=1388 (http://www.mc-huset.dk/index.php?option=com_autostand&Itemid=0&func=detail&id=1388)
Nogen af jer der kender til Mc-Huset i Herning?
Hilsen Claus
(bye the way stod der 2007 ud for model for 2 dage siden og nu er det en 2006) måske jeg burde holde mig væk
-
Nu lige den model der er den samme om den er ´06 eller 07, dog er den omlakeret for du kan ikke få den i helt hvid originalt.
-
Der er nu ikke sønderligt meget riv i sådan en 600, med mindre du er over 12.000 omdr/min, og hvor tit er du det på landevejen???
Hvis det skal være en GSXR, så vælg samme årgang som en 750ccm hvis du kan få den forsikret, den trækker rigtigt fint fra 7000,-
Min holdning er dog stadigt den at racercykler på gaden bliver et dyrt bekendskab for kørekortet. :undecided:
-
Desuden syntes jeg du skal følge din mavefornemmelse, som jeg tolker i dette tilfælde som værende lunken... :police:
-
http://motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=109342 (http://motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=109342)
-
Desuden syntes jeg du skal følge din mavefornemmelse, som jeg tolker i dette tilfælde som værende lunken... :police:
Enig!!!
Det er også sidste gang jeg køber en omlakeret supersport cykel... Jeg hentede min ZX10er i Nordjylland og den kørte sådan set fint - men jeg tør vædde med at den (imod sælgers udsagn) faktisk HAR været track day cykel og en tur i gruset.
Potentielle købere var meget skeptiske ift. omlakeringen - så jeg var nødt til at dumpe prisen ubehageligt meget for at komme af med den igen. Så selvom den ser fed ud bør du forvente at den vil blive sværere at komem af med igen end en som står i standardkåber og ikke lugter langt væk af sminket lig.
... og især når forhandleren i forvejen har et blakket ry!
-
Desuden syntes jeg du skal følge din mavefornemmelse, som jeg tolker i dette tilfælde som værende lunken... :police:
Enig med Jannik. Har aldrig købt noget derovre, men var på besøg en dag for nogle år siden. Han havde mange fine cykler, og lige så mange brugte Akrapovic og Yoshimura potter til salg. Han fortalte at han da afmonterede udstødningerne og satte de originale på inden de blev solgt. Principielt er der vel ikke noget galt i det, men det var ikke et sted jeg ville købe. Der er mange andre forhandlere hvor der arbejder flinke, dygtige og reelle folk, som ikke bruger timer på at pille ekstraudstyret af cyklen inden den bliver solgt. Der vil jeg hellere handle.
-
følg evt dette link..
http://www.motorcykelgalleri.dk/for_messagedetail.aspx?Msg_ID=177219 (http://www.motorcykelgalleri.dk/for_messagedetail.aspx?Msg_ID=177219)
hmmm er sgu en del i tvivl nu
-
er også fordi jeg fik forsikring til 8000 kr igennem ham...
Ringede til Mondux og QBE Forsikring som har været billig i forhold til andre steder.
Gsxr 600/750 hos Mondux kan jeg ikke da jeg ikke har 5 år på bagen :-/ spurgte så på en Sv 1000 s den kan jeg få til 5390 hvilket er en god pris syns jeg :-)
Prøvede så QBE og de kunne godt tage kasko på en gsxr, men krævede at man tager et FDM A kursus og så hedder prisen 12.700. og en sv 1000 7300 kr
Lige pt er det den forsikring der holder Mc huset inde for jeg vil jo vildt gerne have en Gsxr, men er kun dem jeg kan få en forsikring der er til at betale..
Hvad gør en klog? i princippet var jeg jo ret glad for sv 650 som dog blev en smule kedelig i det lange løb..
-
Køber en sv1000 ??? (naked - så du kan mærk' det ;-). )
-
Hvis du ikke har lagt nogle penge og intet har udestående med dem, ville jeg gå på jagt efter sv1000'eren da den er meget nemmere at forsikre og tror alle er enige med mig når jeg siger den er fantastisk ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
har intet betalt og kan trække mig.. :-( men syns jo den er så flot sådan én gsxr hehe
-
Hvad gør en klog? i princippet var jeg jo ret glad for sv 650 som dog blev en smule kedelig i det lange løb..
En klog starter med at være realistisk... Min MC skal ikke holde dig søvnløs om natte fordi den føles for dyr at have stående - been there!!!
Jeg ville derfor sige - hvis økonomien "kun" rækker til en GSX-R 600 og du er nødt til at overveje de lidt mere suspekte af dem der er til salg... Dvs. dem der er omlakerede osv, for at det hænger sammen - så lad være med at købe og overvej alternativerne.
Dem der siger SV1000S har en god pointe af flere årsager - der er penge at spare ift en GSX-R, den er stort set lige så hurtig, når din økonomi er til det, så kan du købe den supersport du i virkeligheden vil have og have opsparet flere års erfaring på en billigere cykel.
Så tag to år på en SV1000 og byt den ud når har fået penge og (i forsikringsselskabernes øjne) er blevet gammel nok...
-
Hvad gør en klog? i princippet var jeg jo ret glad for sv 650 som dog blev en smule kedelig i det lange løb..
En klog starter med at være realistisk... Min MC skal ikke holde dig søvnløs om natte fordi den føles for dyr at have stående - been there!!!
Jeg ville derfor sige - hvis økonomien "kun" rækker til en GSX-R 600 og du er nødt til at overveje de lidt mere suspekte af dem der er til salg... Dvs. dem der er omlakerede osv, for at det hænger sammen - så lad være med at købe og overvej alternativerne.
Dem der siger SV1000S har en god pointe af flere årsager - der er penge at spare ift en GSX-R, den er stort set lige så hurtig, når din økonomi er til det, så kan du købe den supersport du i virkeligheden vil have og have opsparet flere års erfaring på en billigere cykel.
Så tag to år på en SV1000 og byt den ud når har fået penge og (i forsikringsselskabernes øjne) er blevet gammel nok...
x2
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
de sv 1000 der er til salg har bare kørt meget :-( det vel bedst at finde en der ikke har kørt over 10.000 km ik? hvad har jeres kørt hvis man må spørge?
-
44K - kører smooth....
Ventilcheck (åbne motor) for hver 24K - så hold lige øje med det - det koster vel et par tusinde at få lavet...
-
har intet betalt og kan trække mig.. :-( men syns jo den er så flot sådan én gsxr hehe
Den er pisseflot (undskyd mit franske) i hvid...men jeg ville nu også betænke mig med det input som er kommet....
Bare rolig du kan miste kortet lige så hurtigt på en SV650 og en SV1000 ... men ja jeg holder med Jannik om at en R4 skal op i omdrejninger for at det er sjovt..på en SV1000 drejer man blot håndtaget i næsten alle gear og den rykker.
GSXR er helt sikker en del mere letkørt end end std SV1000 - men der findes jo en del "billige" opgraderinger til folkevognen :mrgreen:
Nå ..håber at du finder frem til lige den dit hjerte banker for ...ta' ud og få prøvet dem ! Det giver rigtig meget og hjælper dig med at vælge rigtigt. Held og lykke med det....
-
Ville ikke sige det havde den store betydning, min har kørt små 18000 nu. Købte den ved 12000. Det siges motoren bare holder ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Alle deres cykler plejer at have samme farve. Før i tiden var det blå. Nu har de vel fået en hvid tønde hjem :lipsrsealed:
Jeg synes den er alt for dyr, og som Skurken siger er en omlakering bare ikke fed at sælge igen :|
Den her er en 750'er og har gået 10 gange så langt. Til gengæld kan du spare 15.000kr / 16%.
http://www.motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=110061 (http://www.motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=110061)
-
de sv 1000 der er til salg har bare kørt meget :-( det vel bedst at finde en der ikke har kørt over 10.000 km ik? hvad har jeres kørt hvis man må spørge?
Næh. der er masser af folk der har kørt over 150.000 km på deres SV'er. Det er meget vigtigere at den er holdt ordentligt. Folk er generelt ALT for hysteriske omkring km-tal
-
de sv 1000 der er til salg har bare kørt meget :-( det vel bedst at finde en der ikke har kørt over 10.000 km ik? hvad har jeres kørt hvis man må spørge?
17800 og skal til 18k service fredag d 30/3 ..
Og efter hvad jeg kan læse her og på SVrider.com så er det vigtigste at der er en KOMPLET SERVICE bog... ogikke kun antallet af Km.
-
de sv 1000 der er til salg har bare kørt meget :-( det vel bedst at finde en der ikke har kørt over 10.000 km ik? hvad har jeres kørt hvis man må spørge?
Jeg gav 60k for min og der havde den lige under 15.000 på tælleren, fuld service historie og så stod den fuldstændig som den gjorde fra fabrikken af uden nogen ændringer. Jeg har INGEN klager overhovedet!
Nogen syntes så det er bedre at købe en model med modificeringer, men omvendt har jeg fået et SVin der aldrig er pillet ved, så jeg ved at jeg er den første der nusser den under maven "so to speak". :innocent:
Under alle omstædigheder ville jeg sige at det ikke har nogen betydning om den har rundet 10 eller 20k på tælleren (eller derover for den sags skyld) så længe den har været behandlet godt og fået sine service.
-
Jeg synes den er alt for dyr, og som Skurken siger er en omlakering bare ikke fed at sælge igen :|
Den her er en 750'er og har gået 10 gange så langt. Til gengæld kan du spare 15.000kr / 16%.
http://www.motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=110061 (http://www.motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=110061)
Desværre er den du linker til solgt nu.
-
Om den har gået 10 eller 40.000 km er i min optik ligegyldig. Det klart vigtigste er om hvorvidt den er godt vedligeholdt. :) men kan godt fælge dig at det er dejligr at have en med lav km.
-
de sv 1000 der er til salg har bare kørt meget :-( det vel bedst at finde en der ikke har kørt over 10.000 km ik? hvad har jeres kørt hvis man må spørge?
Bare et hurtigt kig på dba, kan se det matcher dit budget :) http://www.dba.dk/suzuki-sv-1000-s-1000-ccm/id-80990887/ (http://www.dba.dk/suzuki-sv-1000-s-1000-ccm/id-80990887/)
-
de sv 1000 der er til salg har bare kørt meget :-( det vel bedst at finde en der ikke har kørt over 10.000 km ik? hvad har jeres kørt hvis man må spørge?
Hvorfor? Ved 10.000km er den kun lige kørt til. Derfra kører bl.a. gearkassen bedre og bedre.
Min 650'er har kørt over 80.000 og den har aldrig slået en skid forkert :D
Jeg kender en der har en SV1000 til salg (meget snart). Den har gået 40.000 uden ballade. Der er PC3 og mulighed for alskens lir på.
-
fedt forum det her :-) iforstår at gøre valget lettere ;-) jeg har valgt at stoppe handlen med Mc-Huset og kigger derfor efter sv1000s!! kom frisk med bud om hvems jeg skal købe hehe
-
fedt forum det her :-) iforstår at gøre valget lettere ;-) jeg har valgt at stoppe handlen med Mc-Huset og kigger derfor efter sv1000s!! kom frisk med bud om hvems jeg skal købe hehe
Det er det vi er her for! :mrgreen:
-
Blå her fra forummet har da vist forsat sin til salg. Prøv at spørg ham.
Mener det er den her som står ude hos FA i øjeblikket:
http://www.famoto-sport.dk/Brugte/brugte_motorcykler_og_scootere.htm (http://www.famoto-sport.dk/Brugte/brugte_motorcykler_og_scootere.htm)
-
Min har kørt 65.000 km uden problemer over hovedet, og den er ikke blevet sparret...
:cool:
-
kigger lige på alt muligt.. går den her under superbike? og er det et no go? hehe
http://www.dba.dk/super-velholdt/id-81723538/ (http://www.dba.dk/super-velholdt/id-81723538/)
-
kigger lige på alt muligt.. går den her under superbike? og er det et no go? hehe
http://www.dba.dk/super-velholdt/id-81723538/ (http://www.dba.dk/super-velholdt/id-81723538/)
Det er klart et godt bud. :thumbsup:
Jeg har selv været godt lun på sådan en da de kom til verden...
Jeg syntes den er topfed...
-
er den til at forsikre?
-
er den til at forsikre?
Den hører til gruppen af ikke racere, så mon ikke...
-
er den ok hurtig så? hmm man skal vel lige vende sig til den er naked hvis jeg skulle vælge sådan én
-
er den ok hurtig så? hmm man skal vel lige vende sig til den er naked hvis jeg skulle vælge sådan én
Hurtig nok til hvad?
Du skal vælge om du ønsker en mc hvor du skal skifte gear ofte for at den trækker, eller om du vil have en som trækker massivt helt fra bunden.
-
Det er bare og tage en tur rundt til forhandlerne i København til weekenden og prøve dem du overvejer, tror stadig du ville være ganske tilfreds med en sv1000s og den er billig at forsikre :)
-
tjaa tænker bare det er naked (så de ikke så kvikke) haha ej ved det ikke, men den ser nu sjov ud :-)
-
hvad er der ellers som ligger tæt op af f.eks en sv?
-
kigger lige på alt muligt.. går den her under superbike? og er det et no go? hehe
http://www.dba.dk/super-velholdt/id-81723538/ (http://www.dba.dk/super-velholdt/id-81723538/)
Det er klart et godt bud. :thumbsup:
Jeg har selv været godt lun på sådan en da de kom til verden...
Jeg syntes den er topfed...
x 2 .... den ser lækker ud....Sircujan herinde har en Z750 ... prøv evt at tale med ham om hvordan han synes den er .....måske kan han give et par tips...jeg har prøvet den og den var meget letkørt i forhold til min SV1000 .... kørte sikkert også som en kælling da jeg prøvede den...den skal jo have nogle flere omdrejninger..så det skulle jeg lige vende mig til ... :mrgreen:
-
Jeg købte en SV 1000 S som førstegangs køber, og har ikke fortrudt et sekund. Den har riv nok til at smide dig af hvis du ikke passer på, og så er det bare en topfed kværn med god lyd og trækkraft :-) Prøv den, og bliv forelsket :-)
-
Hvis jeg skulle skifte, så kunne jeg tænke mig en aprilia rsv1000 fra 07 og frem, men jeg er også 37 år og elitebilist...
-
kigger lige på alt muligt.. går den her under superbike? og er det et no go? hehe
http://www.dba.dk/super-velholdt/id-81723538/ (http://www.dba.dk/super-velholdt/id-81723538/)
Det er klart et godt bud. :thumbsup:
Jeg har selv været godt lun på sådan en da de kom til verden...
Jeg syntes den er topfed...
x 2 .... den ser lækker ud....Sircujan herinde har en Z750 ... prøv evt at tale med ham om hvordan han synes den er .....måske kan han give et par tips...jeg har prøvet den og den var meget letkørt i forhold til min SV1000 .... kørte sikkert også som en kælling da jeg prøvede den...den skal jo have nogle flere omdrejninger..så det skulle jeg lige vende mig til ... :mrgreen:
X3
Jeg var ude og prøve et par Z 1000 og havde næsten handlet en da jeg faldt over det SVin jeg har nu.. SV1000 føles lidt større, men der er til gengæld MEGET bundtræk i en SV 1000.
Men helt sikkert Z1000 er med garanti en rigtig fed kværn..Prøv lidt forskelligt og lad så hjertet råde. Motorcykler købes nu engang med hjertet og ikke hjernen.. :)
-
Motorcykler købes nu engang med hjertet og ikke hjernen.. :)
NETOP !!