SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: klingenberg efter Marts 26, 2012, 05:01:06 pm
-
Jeg skal over at se påen sv 650 om en times tid, er der noget jeg skal være specielt opmærksom på?
Dette er mit første mc køb, og den har kørt ca. 47000 km. Er dette meget?
Har googlet røven ud af det, og tjekket en masse igennem ovre på den engelske tvillingeside, men i det her tilfælde kan jeg aldrig få nok gode råd :)
-
hvad skal du give? som jeg kan forstå kan de køre over 100! bare man passer og plejer dem :-) Havde en sidste år, køre fantastisk med et godt bundtræk, bestemt en god begynder :-)
-
Super, er der noget jeg skal være bestemt opmærksom på under prøvetur og synligt på motorcyklen?
Omkring 36, vi forhandler dog stadig lidt mht. udstyr osv :)
-
Prøv at søg lidt grundigt herinde. Der findes en hel der har stillet det samme spørgsmål.
Mærk om der er slør i styret ved at forbremse.
Check om udstødningsrørne er blålige/rustet betyder henholdsvis presset mc meget / dårlig vedligeholdelse og kkørsel i salt.
Check om alle knapper virker. Lygte kort/langt, horn, lys i instrumentbrættet, dødmandsknap, bliklys.
Går fjenderne op til normal position med det samme.
Slid på dæk og kæde.
-
Super, er der noget jeg skal være bestemt opmærksom på under prøvetur og synligt på motorcyklen?
Omkring 36, vi forhandler dog stadig lidt mht. udstyr osv :)
hvad årgang og første ind reg år? Servicebog udfyldt?
-
Jeg skal over at se påen sv 650 om en times tid, er der noget jeg skal være specielt opmærksom på?
Hvilken årgang er det? 2000 og 2001 årgangene har vist haft lidt bøvl med smøring af krumtappen, men så længe den har kørt på begge hjul, er det vist ikke noget problem. Der findes også raslen fra knastkæden, men det er et problem for mange modeller og mærker, og det er til at løse med en ny knastkædestrammer.
Du bør også kontrollere ensretteren/laderegulatoren. Sæt et voltmeter på batteriet og se hvor meget der lades med i hhv tomgang og ved ca 4500omdr/min.
Min har kørt over 80.000km. Der er skifter olie, filtre, dæk og kæde. Og tanket benzin :afro: (og skiftet laderegulator til 1000kr)
Check om udstødningsrørne er blålige/rustet betyder henholdsvis presset mc meget / dårlig vedligeholdelse og kkørsel i salt.
Mine forrør er blålige og grimme. Den har hverken været presset eller kørt i salt. Måske lyver jeg lidt, men du finder ikke forrør uden blå farve, og rust/ir afhænger af materialet.
Prøv at søg lidt grundigt herinde. Der findes en hel der har stillet det samme spørgsmål.
Host (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=17768.msg174009#msg174009):wink:
-
Du bør også kontrollere ensretteren/laderegulatoren. Sæt et voltmeter på batteriet og se hvor meget der lades med i hhv tomgang og ved ca 4500omdr/min.
Og hvilke værdier skal man kunne måle?
-
Fuck den er lækker :D
Kom af med 36k inkl udstyr, ipodsystem, overslag, ekstra fordæk og den gamle potte. Det er en K3'er;
Skal forbi synshallen på den i morgen, og i den forbindelse er jeg lidt i tvivl om hvorvidt nummerpladen sidder for højt. Kan det blive et problem hvis der ikke er nogen bagskærm på?
Forresten, er der en bestemt synshal i Odense der kan anbefales?
*Niels, dvs bare alm. service op til 80k uden problemer?
Hvis nogen er friske på at køre i Odense så sig til :D
Forresten, hvor køber man mc-tøj i Odense, hvis man er på su?
-
Stort tillykke med den!! :) Den ser flot ud :)
Jeg er ihvertfald frisk på nogle ture fra Odense! :) Men der går lige 1½ måned før jeg er hjemme og har fået cyklen til Fyn.
Mht syn, så mener jeg at nrpladen skal være synlig bagfra, dvs ikke for skrå! stænkklap er vist lige meget.. :) Har dog aldrig selv været til syn med en mc :)
-
Du siger bare til :D Er der egentligt mange herinde fra Odense?
Er også ret sikker på stænkklap ikke er nødvendigt, men kan ikke finde det på skrift. Gør det egentlig nogen forskel rent køremæssigt?
Forresten, ligger der stadig salt på vejene, eller er det blevet vasket væk af regnen?
-
Tillykke med den !!! Rigtig fin pris ! Den får du helt sikkert glæde af :) smid evt lidt flere billeder op når du får tid :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Og hvilke værdier skal man kunne måle?
13,7-14,5v
Kom af med 36k inkl udstyr, ipodsystem, overslag, ekstra fordæk og den gamle potte. Det er en K3'er;
*Niels, dvs bare alm. service op til 80k uden problemer?
Forresten, hvor køber man mc-tøj i Odense, hvis man er på su?
:shock: Det virker som en skarp pris! Men ipodsystem??
Tillykke med dyret!
Ja, almindelig service. Ventiler, olie, tændrær og rense karbunader engang imellem, men det slipper du for med sprøjt. Luftspjældene skal nok synkroniseres alligevel.
Svendborg MC virker flinke, men jeg har kun købt et par handsker dernede engang en regnfuld sommer :-S Så kan du også tage på Jettes Diner :D
PS. Husk en refleks bagpå til syn!
-
Jeg syntes ikke vi er særligt mange, højst et par stykker. Prøvede at starte noget fællestur op sidste år, men det kom aldrig rigtigt fra start grundet forskellige skemaer :)
-
Forresten, er der en bestemt synshal i Odense der kan anbefales?
Vil anbefale FDM bilsyn.
Da jeg som nybegynder skulle købe MC fik jeg dem til at kigge den efter med deres specielle MC test. Var utroligt grundige og da han var færdig synede han den samtidig for samme pris. Weee
Fin service og absolut grundige. :thumbsup:
-
Hvis ikke synsmanden er et dumt svin siger han ikke noget til din manglende bagskærm eller refleks, bare alt virker som det skal, hvis potten ikke er E-mærket og med dB-killer kan de godt blive lidt gnavne. Tøj kan du få billigt i Tyskland og må det godt være brugt kan du finde en masse på mcg eller dba til rigtig gode priser. Og tillykke med den, er dælme en god pris og den ser rigtig fin ud
-
Tillykke med SVinet ;)
Hvis ikke synsmanden er et dumt svin siger han ikke noget til din manglende bagskærm eller refleks, bare alt virker som det skal, hvis potten ikke er E-mærket og med dB-killer kan de godt blive lidt gnavne. Tøj kan du få billigt i Tyskland og må det godt være brugt kan du finde en masse på mcg eller dba til rigtig gode priser. Og tillykke med den, er dælme en god pris og den ser rigtig fin ud
Enig, hvis det er på SU så ckeck på MCG & DBA, du kan jo købe Martins http://www.motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=111133 (http://www.motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=111133) (han er også herinde)
Du kan også købe tøj i England, selv lige købt hos frank thomas http://www.frank-thomas.co.uk/ (http://www.frank-thomas.co.uk/) de har nogle okay priser, men check også http://www.louis.de/index.php?lang=en (http://www.louis.de/index.php?lang=en)
Har du husket støvler, rygskjold, handsker, hjelm? :angel:
-
*Niels
Jotak, ipodsættet er ikke pakket ud endnu, virker til at være en trådlås lydcontroller der kan sættes på tanken? Er det distraherende at køre med musik i ørerne?
Er der noget bestemt jeg skal huske ift sprøjt? hvordan udfører jeg selv regelmæssig service på den?
*Thomas
Der sidder en akrapovic på, hvor kan man se om den er e-mærket?
*Hollowpoint
Må vi finde ud af, kunne være super at holde en sv aften, og evt. have en af de erfarne til at gennemgå service :D
*Andreas
Har pt. kun hjelm, så hvis du ser en alt for smart makker køre rundt i jogginbukser i Odense, er det simpelthen fordi jeg ikke har fået det købt endnu :facepalm:
Martins sæt ser faktisk kanon ud, men størrelsen er nok en tand for lille. Smutter dog nok til hein-gericke eller louis i weekenden, udvalget virker rigtig stort, og ligger faktisk kun halvanden time/2 timers kørsel væk :D
-
*Niels
Jotak, ipodsættet er ikke pakket ud endnu, virker til at være en trådlås lydcontroller der kan sættes på tanken? Er det distraherende at køre med musik i ørerne?
Er der noget bestemt jeg skal huske ift sprøjt? hvordan udfører jeg selv regelmæssig service på den?
Hvis Niels, mod forventning, ikke gider at skive en bog til dig om udførelse af service :) kan det nævnes at Haynes allerede har skrevet sådan en bog.
Den kan anbefales. Desuden findes der her et sted på forum et link til den originale værkstedshåndbog på PDF.
-
hvordan udfører jeg selv regelmæssig service på den?
Hvis Niels, mod forventning, ikke gider at skive en bog til dig om udførelse af service :) kan det nævnes at Haynes allerede har skrevet sådan en bog.
Den kan anbefales. Desuden findes der her et sted på forum et link til den originale værkstedshåndbog på PDF.
:D
-
Hvis ikke synsmanden er et dumt svin siger han ikke noget til din manglende bagskærm eller refleks, bare alt virker som det skal, hvis potten ikke er E-mærket og med dB-killer kan de godt blive lidt gnavne.
Hov hov.. nu er jeg ikke et stort fan af synsmænd men han har en job beskrivelse hvor der står at han skal sørge for at synede køretøjer overholder dansk lov… hvis han gør det så er han i min mening ikke et ”dumt Svin” .. men når det er sagt så er det ikke ham jeg vil møde til syn… :police:
-
Jeg fandt lige linket til service manualen:
http://www.edubs.net/bikestuff/sv650/ (http://www.edubs.net/bikestuff/sv650/)
Iøvrigt, tillykke med en kanon handel.
-
Kanon, med over 500 sider er der ihvertfald nok godnatlæsning :D
Den gik ikke gennem syn pga. stoplygten der ikke virkede ved bagbremsning, refleks, og et xenonkit foran(hvordan har den tidligere ejer fået den synet?) :?
Baglygten har jeg fået lavet ved at stramme fjederen op ved bagbremsen, refleks burde være ret simpel at smide på, men er lidt i tvivl med xenonkittet. Synsmakkeren sagde at ledningsnettet skulle afmonteres så der ikke var tegn på xenon på den. Har bestilt alm. pærer og fatning, men er det nok?
Til gengæld var der intet med akrapovicen uden db killer, selvom de sagde i starten sagde de troede jeg var en lastbil og kunne høre mig langt nede af vejen. Dog var der intet at udsætte på målingen så den gik hjem :D
-
Det kommer sørme an på om xenon sættet er monteret i h4 soklerne eller om de er sat direkte på ledningsnettet.. Hvis de er sat i h4 stikker så er det bare afmontere, ny pære i, og h4 stik på pæren.. ;)
-
*Hollow
Jeg er faktisk ikke sikker, da der sidder en xenon boks inde bag(mener der står 6000 kevlar) :huh: Har dog bestilt fatning og pærer som skulle komme hjem i morgen, rækker det?
-
Forresten, er der en bestemt synshal i Odense der kan anbefales?
Vil anbefale FDM bilsyn.
Da jeg som nybegynder skulle købe MC fik jeg dem til at kigge den efter med deres specielle MC test. Var utroligt grundige og da han var færdig synede han den samtidig for samme pris. Weee
Fin service og absolut grundige. :thumbsup:
Ellers har jeg besøgt Applus ude ved Gasa med succes. Men må indrømme jeg ikke ved meget om hvordan de er i forhold til andre synshaller... Så meget kommer jeg ikke sådan nogle steder.
Må også melde mig som bruger fra Odense, lige som min svoger Kedde4tal. Så vi er nogle stykker, men måske ikke de mest IRL-aktive folk. :oops:
-
Jeg er faktisk ikke sikker, da der sidder en xenon boks inde bag(mener der står 6000 kevlar) :huh: Har dog bestilt fatning og pærer som skulle komme hjem i morgen, rækker det?
Billeder! :-D
-
Jeg skal over at se påen sv 650 om en times tid, er der noget jeg skal være specielt opmærksom på?
Hvilken årgang er det? 2000 og 2001 årgangene har vist haft lidt bøvl med smøring af krumtappen, men så længe den har kørt på begge hjul, er det vist ikke noget problem. Der findes også raslen fra knastkæden, men det er et problem for mange modeller og mærker, og det er til at løse med en ny knastkædestrammer.
Du bør også kontrollere ensretteren/laderegulatoren. Sæt et voltmeter på batteriet og se hvor meget der lades med i hhv tomgang og ved ca 4500omdr/min.
Min har kørt over 80.000km. Der er skifter olie, filtre, dæk og kæde. Og tanket benzin :afro: (og skiftet laderegulator til 1000kr)
Check om udstødningsrørne er blålige/rustet betyder henholdsvis presset mc meget / dårlig vedligeholdelse og kkørsel i salt.
Mine forrør er blålige og grimme. Den har hverken været presset eller kørt i salt. Måske lyver jeg lidt, men du finder ikke forrør uden blå farve, og rust/ir afhænger af materialet.
Du finder ikke nogen blå farve på min udstødning og den mængde af rust er minimal på mine.
Prøv at søg lidt grundigt herinde. Der findes en hel der har stillet det samme spørgsmål.
Host (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=17768.msg174009#msg174009):wink:
Prøv du, at finde et ældre indlæg der har stillet det samme spørgsmål... :hand:
Tillykke med dyret. Den ser fed ud. :respekt:
Ses vi imorgen. BAKKEN !
-
*Hippie
Tog også Applaus ved Bilka, fin service og ham makkeren der synede var på alder med mig, men havde ret godt styr på det. Specielt da han faktisk overbeviste mig om at xenon kunne være farligt, gennem en forklaring omkring at specielt ældre menneskers pupiller tilpasser sig langsommere, og derfor har lettere ved at blive blændet, hvilket faktisk lyder plausibelt.
*Niels
På den ene står der 6000 kevlar, og kan ikke se nogen større modifikation. Ser det normalt ud?
Skal du til en mate nu og se på det, men håber virkeligt jeg kan få det ordnet til i morgen, så jeg kan få den synet inden weekenden og komme ned til sakserne og hein-gericke :D
*Viking
Mange tak :D Når nok ikke bakken, men udløs lige en masse bilalarmer uden db-killer når politiet kigger den anden vej og hils fra mig :blink:
-
På den ene står der 6000 kevlar, og kan ikke se nogen større modifikation. Ser det normalt ud?
Fisk. Det er nok nemmere at stå med "live".
Du skal finde det originale ledningsnet. Der BURDE sidde en H4 fatning på. Hvis ikke, så må der være nogle krympninger eller anden form for samlinger. Op med dem, og på med den nye H4-fatning.
-
På den ene står der 6000 kevlar, og kan ikke se nogen større modifikation. Ser det normalt ud?
Fisk. Det er nok nemmere at stå med "live".
Du skal finde det originale ledningsnet. Der BURDE sidde en H4 fatning på. Hvis ikke, så må der være nogle krympninger eller anden form for samlinger. Op med dem, og på med den nye H4-fatning.
Done :D Meega lækkert de sad der i forvejen. Der sidder dog stadig lidt fra xenonkittet, hvordan ser syn på det?
Og forresten, hvordan gør i med refleks bagpå?
-
http://biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-tilbehor/Belysning/Reflekser/Reflekser-2-stk-42157/ (http://biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-tilbehor/Belysning/Reflekser/Reflekser-2-stk-42157/) Evt, men jeg syntes jeg har hørt om nogle der kunne sidde på nummerplade-lyset. Ellers så har thansen også en røvfuld forskellige reflekser. Det kan jo falde af efter du har været til syn.. :rolleyes:
Mht Xenon, så er det vigtigste at få af, de balaster (strømforsyninger) til xenon pærene, at der sidder nogle tilfældige kabler, er tvivlsomt om han påtaler, så skal han ihvertfald have en dårlig dag :)
-
klingenberg, tillykke med din fine MC :orkester:
Er der alarm på maskinen? Ellers vil det være en rigtig god ide at bruge lidt penge på dette, inden du falder for alt muligt lir og bruger dem på det ;)
En spyball koster imellem 2 og 2,5 k - hvilket sikkert ikke er slemt i forhold til den selvrisiko du har hvis den bliver stjålet...
Bare et lille råd herfra :p
-
http://biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-tilbehor/Belysning/Reflekser/Reflekser-2-stk-42157/ (http://biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-tilbehor/Belysning/Reflekser/Reflekser-2-stk-42157/) Evt, men jeg syntes jeg har hørt om nogle der kunne sidde på nummerplade-lyset. Ellers så har thansen også en røvfuld forskellige reflekser. Det kan jo falde af efter du har været til syn.. :rolleyes:
Mht Xenon, så er det vigtigste at få af, de balaster (strømforsyninger) til xenon pærene, at der sidder nogle tilfældige kabler, er tvivlsomt om han påtaler, så skal han ihvertfald have en dårlig dag :)
Sådan johan! :D Nåede fandme det hele idag, inkl uni i morges, og et par hurtige refleksklistermærker fra biltema efter at hverken bruun larsen eller mp havde det(tak for linket :blink:). Nåede ikke at få afmonteret ballasterne i første omgang hvilket han hurtigt så da jeg kom ind i til omsyn, så måtte tilbage gennem hele byen over til min mate, der heldigvis var vildt hurtig til at se sig ud af det.
Lå tilfældigvis en anden applus lige ved siden af, på vej mod told og skat, ham den gamle mand faktisk lige havde lukket, men han var kanon flink, og tog lige et hurtigt kig på den uden at starte den, hvorefter jeg fik en godkendt registering i hånden, og med en halv time til told og skat gik på tidlig fredag nåede jeg det endda uden bøder :D
klingenberg, tillykke med din fine MC :orkester:
Er der alarm på maskinen? Ellers vil det være en rigtig god ide at bruge lidt penge på dette, inden du falder for alt muligt lir og bruger dem på det ;)
En spyball koster imellem 2 og 2,5 k - hvilket sikkert ikke er slemt i forhold til den selvrisiko du har hvis den bliver stjålet...
Bare et lille råd herfra :p
Y, vil faktisk rigtig gerne have en, men har hørt alarmen går af bare man slår en prut, samtidig med at den skulle være ret nem at afmontere for tyve, kan det passe?