SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: ThomZ efter April 03, 2012, 12:33:58 pm
-
Man kan læse meget om montering og kvaliteter af forskellige affjedringskomponenter herinde Wilbers fjedre og GXSR gafler og kawa bagdæmpere.
Er der ikke noget som har lyst til at dele forskels oplevelsen med hvad de har prøvet?
Jeg kunne selv få gode idéer til hvad jeg gerne ville bygge, men jeg må tage udgangs punkt i ren kosmetik, da jeg reelt ikke ved hvad det ville gøre ved min SV at lave en større ombygning af affjedringen.
Jeg har prøvet en lille tur på en ældre Aprilia RSV Mille og fandt den utrolig letkørt og i sammenligning syntes jeg nok at SV´en er lidt tung at danse med. Jeg ville da meget gerne kunne bygge min lige så letkørt.
-T
-
Hej
Jeg har kørt min hjem fra 18K eftersyn hvor jeg fik skiftet fjedere fra standard til Hyperpro, og det jeg oplevede på den relativt korte tur (40 Km) var at den ikke var så tung ved lav fart.. Syntes at den på standard fjedre var lidt tung.
-
Det lyder jo meget godt. :-)
Er det en SV1000 eller 650? Fik du skiftet både for og bag?
-T
-
Søg i forummet, der er massere af tråde der omhandler opgradering af affjedring ..
det korte og lange er at SV'ernes standard affjedring er temmelig slatten. der er vidst primært tænkt komfort og kostbesparelse, da den er blevet designet.
men søg i forummet, du vil få en klart forbedring ved at gøre noget ved affjedringen. Fuck det kosmetiske, .. det er federe at have en velkørende mc - så ka du se på kosmetik senere
-
Jeg har skiftet fjedre og olie foran og helt ny dæmper bagpå og kort fortalt er cyklen blevet mere "fast i kødet". Gaflen går ikke i bund ved halv-hård opbremsning, som den gjorde tidligere og bagenden er betydelig mere i kontrol ved kursændring, opbremsning og accelleration.
Min subjektive vurdering er, at bedre affjedring er det, der skal til for at en SV's fulde potentiale kommer frem. En Mille bliver den aldrig, for der er meget andet end bare affjedringen til forskel. Jeg synes dog stadig det har været alle pengene værd på min.
Men som Luske skriver: Søg og du skal finde :shock:
-
Det lyder jo meget godt. :-)
Er det en SV1000 eller 650? Fik du skiftet både for og bag?
-T
Det er en 1000 fra 07 og det var i første omgang kun for, jeg har dog købt bagfjederen men endnu ikke fået den monteret. Håber at jeg snart får tid :-)
---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?xclb3x
-
Jeg ville nu heller ikke bygge en Mille af en SV. Så virkede den jo aldrig. ;-)
Men jeg ville nu gerne se lidt på hvad der rent faktisk GØR en mærkbar forskel og hvad der bare ser godt ud på "papiret"... Det er tydeligt at Suzuki har kompromiseret med SV´eren. Både prisen og dens eksistens grundlag taler jo tydeligt for at man ikke får den største automative oplevelse. Dermed ikke sagt at jeg ikke er superglad for min SV. :-)
Nu er der kommet lidt input omkring upgrade af de eksisterende dele, men hvad med dem der udskifter med dele fra andre cykler? Hvad har de at sige hér?
-
Der kommer en status i weekenden om jeg kan mærke forskel, jeg skifter til en USD Gixxer forgaffel/bremser nu på fredag.. :mrgreen:
-
Cool! Det vil jeg meget gerne høre om. :-)
-
Der kommer en status i weekenden om jeg kan mærke forskel, jeg skifter til en USD Gixxer forgaffel/bremser nu på fredag.. :mrgreen:
Vil jeg også gerne høre lidt fra, går selv og overvejer ny gaffel men om det er værd at smide penge efter frem for fjedre ved jeg ikke.
Er jo heller ikke prof racerkøre så hvilken forskel gør det for mig tænker jeg, :)
-
Er jo heller ikke prof racerkøre så hvilken forskel gør det for mig tænker jeg, :)
man skal ikke være prof racerkører for at kunne nyde en mere harmonisk affjedring og en mere letkørt MC .. det er nærmere sværere som amatør/begynder mc'ist, at tøjle en slatten balje :)
-
Min erfaring med et sæt progressive fjedre og en zx10r bagdæmper er at den føles lettere at kører, den gynger/sejler ikke ved frisk tempo på de små veje, og den sættere sig ikke på næsen bare man slipper gassen. Den burde aldrig være solgt med der sidder på fra fabrikken. (Sv1000n)
Sendt fra min GT-I9000 med Tapatalk
-
Udgangspunktet bør være at få justeret standardopsætningen først til at passe føreren (sag). Eventuelt få skiftet fabriksolien i forgaflen. Det giver alene en helt ny cykel.
Når begrænsningerne på disse (næsten) omkostningsfrie "opgraderinger" så viser sig (efterhånden som man nu kan køre maskinen mere til kanten) - så kan man begynde at tænke ny fjedre, forgafler fra Gix'er og bagdæmper fra ZX. Pluk de lavthængende æbler først :wink:
Anyway, mine to kroner.
-
Der kommer mange gode råd. Tak for det, men det var nu ikke min tanke med tråden.
Jeg ville opnå et så nuanceret billede som muligt igennem andres subjektive oplevelser. Bare for at få et billede af, hvad der virker og hvad der ikke gør.
Så input omkring hvad der ikke var pengene/besværet værd er også velkomment.
Så vist jeg ved er min egen helt standard opsat pånær et 40mm hæve kit, hvilket jeg syntes gav mig en anelse mere feedback. Ihvertfald holdte jeg op med at sparke skosnuden i jorden hver gang jeg holdte stille. :-)
Jeg oplever hverken at gaflen "går i bund" eller at cyklen sejler ved høj fart (indrømmet at jeg ikke kører ret meget med høj topfart). Jeg syntes dog kun at cyklen er lidt tung at danse med ved lav fart.
Jeg har hørt andre steder fra at et bredere styr (MX-styr/fatbar) har givet mange mere tillid til cyklen. Jeg finder heller ikke selv standard styret særlig godt. Jeg bliver ved med at holde forkert på det ihvertfald.
Det kunne nu være sjovt at prøve andres setup i direkte sammenligning med ens egen cykel... Men så skal man jo låne sin cykel ud. :-D
-
Min kan du sagtens prøve - den er jo både hævet i bagenden, med anden gaffel og anden bagdæmper og andre fælge.
-
Det vil jeg da meget gerne. :-) Hvornår passer dig, Sajmon?
-
Idag f.eks. :D
-
Cool. :-)
Du har skrue dag, så det er vel bae at dukke op ude på gården eller hvad?
-
Er der nogle af SV 1000 stumperne, man kan genbruge, ved sådan et forgaffel upgrad?
Inden man gå løs på Ebay, er det rart at vide om man kan spare en fælg er noget.
-
Er der nogle af SV 1000 stumperne, man kan genbruge, ved sådan et forgaffel upgrad?
Inden man gå løs på Ebay, er det rart at vide om man kan spare en fælg er noget.
Hjul inkl. skiver kan bruges..
Forgaffel inkl broer, bremsecalipre, skærm, clipon(ikke GSXR men TL1000 som giver samme højde som orginal SV) skal købes..
Min er en GSXR 600/750 fra 04/05 spm passer lige over og man beholder styrlås.
http://www.sv-portal.com/forums/showthread.php?t=33437&highlight=gsxr (http://www.sv-portal.com/forums/showthread.php?t=33437&highlight=gsxr)
Jeg gav 500 USD og et par øller til de kollegaer som fik den hjem fra USA.
-
Er der nogle af SV 1000 stumperne, man kan genbruge, ved sådan et forgaffel upgrad?
Inden man gå løs på Ebay, er det rart at vide om man kan spare en fælg er noget.
Hjul inkl. skiver kan bruges..
Forgaffel inkl broer, bremsecalipre, skærm, clipon(ikke GSXR men TL1000 som giver samme højde som orginal SV) skal købes..
Min er en GSXR 600/750 fra 04/05 spm passer lige over og man beholder styrlås.
http://www.sv-portal.com/forums/showthread.php?t=33437&highlight=gsxr (http://www.sv-portal.com/forums/showthread.php?t=33437&highlight=gsxr)
Jeg gav 500 USD og et par øller til de kollegaer som fik den hjem fra USA.
Holy moly, tak for det link. -og info-
-
Nåårghhh hvor er det fedt.. En helt subjektiv dom efter de første +100 km svingtur på kolde veje er at det der GSXR grej virker..
Bremse har mere bid (uden stålslange/sinterbelæg ) :mrgreen:
Forgaffel er mere stabil i hurtige sving på dårlige veje og den gynger ikke så meget når man skifter retning/hiver den i ørene :mrgreen: :mrgreen:
Blingeffekten, jep det ser godt ud :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Speedohealer: nu kører min MC 10% kortere på litern... :club:
Suzuki fejlvisning (speedo vs TomTom GPS og iPhone GPS) = 8,8 %
hmm kan man rulle odometer tilbage, den har jo reelt kun kørt 8,8% kortere end det som står i speedo... :whatever:
-
Man kan godt rulle det tilbage, men det koster... :D
-
Man kan godt rulle det tilbage, men det koster... :D
Kalibrerer Speedohealer 50% så kan jeg med god samvittigehed sige til Politibetjent " nej det passer ikke, jeg kørte slet ikke så stærkt som du målt mig til iflg. min speedo"..
-
Cool. :-)
Du har skrue dag, så det er vel bae at dukke op ude på gården eller hvad?
Det fik jeg så ikke set før nu, men ja - den stod faktisk bare og gloede, så du kunne sagtens have fået en tur. :D
-
Speedohealer: nu kører min MC 10% kortere på litern... :club:
Suzuki fejlvisning (speedo vs TomTom GPS og iPhone GPS) = 8,8 %
hmm kan man rulle odometer tilbage, den har jo reelt kun kørt 8,8% kortere end det som står i speedo... :whatever:
Hva så, din sprit stive svensker?? ;-) Speedo ændrer sig vel ikke bare fordi du skifter forgaffel(??)
Har du skiftet gearing?
-
Nåårghhh hvor er det fedt.. En helt subjektiv dom efter de første +100 km svingtur på kolde veje er at det der GSXR grej virker..
Bremse har mere bid (uden stålslange/sinterbelæg ) :mrgreen:
Forgaffel er mere stabil i hurtige sving på dårlige veje og den gynger ikke så meget når man skifter retning/hiver den i ørene :mrgreen: :mrgreen:
Blingeffekten, jep det ser godt ud :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Speedohealer: nu kører min MC 10% kortere på litern... :club:
Suzuki fejlvisning (speedo vs TomTom GPS og iPhone GPS) = 8,8 %
hmm kan man rulle odometer tilbage, den har jo reelt kun kørt 8,8% kortere end det som står i speedo... :whatever:
Fedt at det både ser godt ud og også giver noget :)