SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: VikingPowerSV efter April 27, 2012, 10:52:22 am
-
Hej SV'ere
Min grisling ville ikke starte i mandags. Massere af strøm på, sikringen var intakt, benzin var der nok af og startermotoren kørte fint rundt. Den startede bare ikke.
Jeg ventede nogle timer og prøvede så igen. Denne gang startede den. Ingen problem.
Men problemet er kommet igen. Var lidt naiv at tro problemet ville gå over, men nej
Kiggede lidt rundt herinde og så det muligvis kunne være både ventiler, stifter i karburatoren mm. der skulle renses, motioneres.
Så jeg prøvede mig lidt frem. Fik sat et bilbatteri på så den ikke døde for strøm. Kontrollerede om den lugtede af benzin i udstødningen, Tjek. Måske var den druknet ?
Blev anbefalet af Sajmon at bruge diesel start spray hvis den var druknet. Men intet hjalp.
Derefter åbnede jeg op for tanken og tog et af tændrørene ud. Jeg satte tændrøret i hætten og holdte den op af stellet flere steder, men der kom ingen gnist.
https://www.dropbox.com/s/e855a6n97izi0tj/2012-04-26%2015.10.39.jpg (https://www.dropbox.com/s/e855a6n97izi0tj/2012-04-26%2015.10.39.jpg)
Jeg er lidt på bag bund lige nu og en lille smule stresset, da jeg skal til mestersvinger kursus d. 4 maj.
Er jeg ude I at købe nye tændspolere ? Er der forskel på for og bag tændspole ? Kan jeg have gjort den test med tændrøret forkert ?
Ville sætte stor pris på Jeres hjælp for lige nu står den ude på DTU og har ikke mulighed for at få den hjem
>> Vikingpower
sv650 s 99 grisling
-
1. kører starter hvis dødemand er aktiveret, og 2.prøv lige at holde røret på cyllinderen i stedet, stellet er jo lakkeret, er satme sur at lede det forkerte sted. Får spolen 12v?, ved ikke med grislingen men på min gamle hondak er jeg næsten sikker på at den lagde spændingen på 0 når den tændte
-
tror at dødmandsknappen virker.
Jeg prøvede 4 forskellige steder på stellet og sørgede for at tændrøret sad helt oppe i hætten. På med tændrøret og så trykke på starten. Ingen gnist :(
-
Var tændrøret vådt da du tog det op?
Starter du med choker?
Prøv lige begge tændrørshætter, og prøv at bytte tændrørerne hvis der er gnist på den ene.
Da den startede, gik den da perfekt på 2 cylindre fra start, eller først den ene, og kort tid efter den anden???
-
Har lagt et billede op af tændrøret.
Nu var jeg ude hos hende igår og underligt nok startede den i første forsøg. Synes ikke der var indikation af at den en cylender ikke kørte.
Det er jo så en periodisk fejl. Nu kommer spørgsmålet bare hvor den er.