SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: kent efter April 30, 2012, 10:12:31 pm
-
sv 650s bliver meget varm (op til 110grader ved korte køer) har opdaget at ventilatoren ikke starter.
foreslag til til løsning modtages gerne. :mrgreen:
tænker at sætte strøm til blæser for at se om den kan kører. er der stik der kan have løsnet sig?. (har lige fået 48000 service med ventiljustering og hele svineriet). :brok:
-
Kan vingen dreje rundt?
Hvis køleren får et skub bagud rammer blæseren mod motoren og bukker de 3 beslag der holder ventilatoren, så ventilatorens vinge rører køleren.
-
Sikring? Virker termoswitchen?
-
Er lige med på en lytter har nøjagtig samme problem med min den har dog ikke engang kørt 7000 km endnu!!
Men var noget nervøs igår da jeg holdte i lang kø og temperatur føleren viste 108 grader celsius.
tager meget gerne imod forslag til hvad jeg kan undersøge..
-
starter blæseren ik først ved 112 grader?
-
starter blæseren ik først ved 112 grader?
Min starter ved 104 og sender den hurtigt under 100
-
Jeg har et lignende problem - temperaturen kommer fandme op på 120 grader i løbet af nul komma dut, og jeg har lige haft den til service hos F.A. og smidt bomben... glæder mig til at høre, hva de siger til det
-
iflg repationshåndbog starter den ved 98 og slukker ved 92. Men det kræver jo den får besked om at starte.
-
Den starter ved 104 grader på en 1000'er. Dem med fuldkåbe kommer ofte over 110 i køer og dem med halvkåbe kommer op og rammer 105 når det er rigtigt varmt. Som jeg forstår er det helt normalt.
Begge mine SV1000'ere halv og fuldkåbe har gjort det samme...
-
Er det ikke generelt en detalje ved SV'ere? Syntes der er rigtig rigtig mange der ofte kommer op over 100 grader. Virker dog til at S modeller med fuldkåbe er mest "ramt" af syndromet??
Min N'er kommer i hvert fald sjællendt over 100, selv når jeg holder i kø.
-
Er det ikke generelt en detalje ved SV'ere? Syntes der er rigtig rigtig mange der ofte kommer op over 100 grader. Virker dog til at S modeller med fuldkåbe er mest "ramt" af syndromet??
Min N'er kommer i hvert fald sjællendt over 100, selv når jeg holder i kø.
Derfor skal ventilatoren da starte alligevel :)
Tjek at blæseren sidder fri, og så kan du sætte 12V direkte på, men pas nu på fingrene ;)
-
Du kan kortslutte stikket som sidder på føleren og se om det er din føler eller ventilator(blæsemotoren) der er defekt ;)
-
Du kan kortslutte stikket som sidder på føleren og se om det er din føler eller ventilator(blæsemotoren) der er defekt ;)
er gjort :mrgreen: termoswith er røget og ny på vej. lusen på stik bibeholdt så blæser kører konstant :innocent: better safe than sorry :)
-
Termoswitch skiftet uden resultat. blæser starter stadig ikke.(spild af gryn)
kølersystemet er blevet udluftet og nu starter blæser ved 104 grader. :D hermed er det råd givet videre
-
Termoswitch skiftet uden resultat. blæser starter stadig ikke.(spild af gryn)
kølersystemet er blevet udluftet og nu starter blæser ved 104 grader. :D hermed er det råd givet videre
Så der har simpelthen gemt sig luft foran termostaten.. Interessant! :thumbsup:
-
Termoswitch skiftet uden resultat. blæser starter stadig ikke.(spild af gryn)
kølersystemet er blevet udluftet og nu starter blæser ved 104 grader. :D hermed er det råd givet videre
Det burde jo ikke kunnelade sig gøre ved korrekt væskestand i ekspansionsbeholderen til kølervæske... Tjekkede du om der var nok kølervæske på? Eller kunne der virkelig gemme sig luft bagved?
I så fald er det kølesystem godt nok skruet tosset sammen.