SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Allanvicki efter Maj 04, 2012, 09:35:58 pm
-
hej med jer SVin... :lol:
Vores SV 650 år 2000 starter fint når man køre med normal lys, men køre man et par ture med langt lys på, så taber den strømmen. så den ikke kan starte næste gang man køre. det er kun når man har kørt med det lange lys den er gal..
jeg mener ikke det kan være batteriet det er galt med, da den jo enten lader for lidt eller
er pæren for stor i watt?
takker for jeres tid.
Mvh allan og vicki
-
hejsa. Hvor mange watt er pæren og er der andet tilsluttet? Powercommand? Hvad er spændingen på batteriet? :)
-
Bager har lige skrevet således i en mail til en anden med batteriproblemer:
Lad batteriet helt op. Vent 1 time. Mål spændingen (Volt) over polerne. Det skal vise mindst 12,5 ellers er batteriet færdigt. Monter batteriet og start cyklen og hold omdrejningerne fast over 5000rpm. Mål spændingen (Volt) over polerne igen. Nu skal den vise mellem 13,5 og 14,5V. Lader den med over 15V er regulator/omformeren (i mekaniker-slang: laderelæ eller ensretter) gået i stykker.
Høj spænding koger batteriet tør (også vedligeholdelsesfrie batterier) og gør de mister startstrøm. Det får også pærer til at springe hurtigt og kan brænde din elektronik på cyklen af (mere sjældent).
Det bliver selvfølgelig lidt bøvlet at der kun er ballade når du har kørt med langt lys, men er der så ikke lys i begge pærer? Det må betyde at generatoren kun lige nøjagtig laver nok strøm til at fodre nærlyset. Prøv at måle på batteriet med hhv tændt og slukket langt lys og se om der er forskel.
Det kan også (meget sandsynsligt) være laderegulatoren den er gal med. Min blev skiftet for mange år siden, og siden har det kun været dårlige batterier der har gjort livet surt for mig. En ny koster ca 1000kr hos Erik Schnabel på Nørrebro.
-
Hej.
Jeg har samme problem med min sv 650 s årgang 99'.
Købte nyt batteri for 3 uger siden, og det virker som om den ikke lader på det(skal nu skubbes i gang).
Er lade relæet det samme som en ensretter/voltregulator? (var det eneste jeg kunne finde i MC' nøglen :oops:)
Hilsen Sejer
-
Er lade relæet det samme som en ensretter/voltregulator? (var det eneste jeg kunne finde i MC' nøglen :oops:)
Ja. Hvis du skal haev en ny, så køb den hos Erik Schnabel på Kronborggade, Nørrebro.
Du kan starte med at måle hvor meget den lader med, og hvor meget generatoren leverer.
-
Til information. Jeg skal have skiftet min hos FA moto i Brønshøj og det tager to uger(!!!) fordi stumpen skal hjem fra Japan. Lidt bizart, med en reservedel, som ikke sjældent skal udskiftes på motorcykler. Ib tilbød faktisk at pille en laderegulator af en anden maskine og låne mig den i mellemtiden, pænt god service.
-
Til information. Jeg skal have skiftet min hos FA moto i Brønshøj og det tager to uger(!!!) fordi stumpen skal hjem fra Japan. Lidt bizart, med en reservedel, som ikke sjældent skal udskiftes på motorcykler. Ib tilbød faktisk at pille en laderegulator af en anden maskine og låne mig den i mellemtiden, pænt god service.
Hvis det er en garantisag kan jeg til dels forstå dig, men hvis det er af egen lomme, er der ingen vej uden om en Schnabel laderegulator! Just fucking google it :D
-
Jep jep, men det blev jeg opmærksom på for sent og det hele er sat i værk. Men det ved jeg så til næste gang 8)
-
Jep jep, men det blev jeg opmærksom på for sent og det hele er sat i værk. Men det ved jeg så til næste gang 8)
EJECT, EJECT, ABORT MISSION! Kan du ikke fortryde hos FA Moto? Hvad giver du for den derinde?
-
Det ved jeg faktisk ikke, da vi startede, havde jeg brug for at få fejlen fundet og maskinen hurtigt tilbage, så jeg bad dem om at skaffe en. Er der så stor forskel?
-
Til information. Jeg skal have skiftet min hos FA moto i Brønshøj og det tager to uger(!!!) fordi stumpen skal hjem fra Japan. Lidt bizart, med en reservedel, som ikke sjældent skal udskiftes på motorcykler. Ib tilbød faktisk at pille en laderegulator af en anden maskine og låne mig den i mellemtiden, pænt god service.
Hvis det er en garantisag kan jeg til dels forstå dig, men hvis det er af egen lomme, er der ingen vej uden om en Schnabel laderegulator! Just fucking google it :D
Ved du hvad hr. Schnabel ca. tager for sådan en laderegulator?
-
Ved du hvad hr. Schnabel ca. tager for sådan en laderegulator?
Jeg mener der stod 1025kr da jeg var derinde for et par uger siden.
I korte træk afbryder en Schnabel regulator for generatoren når der ikke er forbrug. En normal regulator kortslutter generatoren = laver meget mere varme.
På en Aprilia ser det sådan her ud:
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?144612-Brown-Connector-Problem-Yes-we-are-affected&p=1763823&viewfull=1#post1763823 (http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?144612-Brown-Connector-Problem-Yes-we-are-affected&p=1763823&viewfull=1#post1763823)
Desuden rammer den 14,3-5 volt lige i røven stort set uanset hvilket omdrejningstal du ligger på. Det kan man næppe sige om en standard regulator.
-
Hej igen.
Jeg har tjekket for pærene og de var på hver 80watt!!!.... der er dog LED baglygte på så det giver vel det samme når 2stk 21watt mangler bag.
men anyways.. den lader med 17-19 volt på et helt nyt batteri ved 3-5000rpm... så det er vel den spændingsregulator der er stået af..
køber en ny i mc-nøglen til 967kr.
jeg takker mange gange for hjælpen
vender tilbage når det er skiftet...
imellem tiden så tjek min "nye" gamle Suzuki GT 550 Cafe.
www.allansgarage.blogspot.com (http://www.allansgarage.blogspot.com)
venlig hilsen
-
imellem tiden så tjek min "nye" gamle Suzuki GT 550 Cafe.
www.allansgarage.blogspot.com (http://www.allansgarage.blogspot.com)
venlig hilsen
Det der, det er famne bare flot lavet!! :respekt: At sådan en gammel traver kan se så cool ud, ja det er imponerende.. :mrgreen:
-
Tak for info :thumbsup: Håber at kunne runde ham imorgen :) ...måtte lede lidt efter regulatoren inde jeg fandt den :lol:
Ved du hvad hr. Schnabel ca. tager for sådan en laderegulator?
Jeg mener der stod 1025kr da jeg var derinde for et par uger siden.
I korte træk afbryder en Schnabel regulator for generatoren når der ikke er forbrug. En normal regulator kortslutter generatoren = laver meget mere varme.
På en Aprilia ser det sådan her ud:
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?144612-Brown-Connector-Problem-Yes-we-are-affected&p=1763823&viewfull=1#post1763823 (http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?144612-Brown-Connector-Problem-Yes-we-are-affected&p=1763823&viewfull=1#post1763823)
Desuden rammer den 14,3-5 volt lige i røven stort set uanset hvilket omdrejningstal du ligger på. Det kan man næppe sige om en standard regulator.
-
køber en ny i mc-nøglen til 967kr.
NEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!! Køb nu en Schnabel!!!!
-
og for os i det mørke der havde det været lettere om ham schnabel-geek'en havde haft en hjemmeside og slisse til Dankortet.. :club:
-
Det er lige før at jeg vil tage derind og købe lortet for Jer og sende det til Tysklandsodden.
Hvor mange skal I bruge?
Hvor lange skal de gule ledninger være? Og hvilket stik skal det være? Undersøg om der evt kan springes en samling over - det kunne der på min oldschool!
Hvor lange skal ledningerne til batteriet være?
Jeg skal nok tage et billede af hans butik - så vil I måske forstå den manglende Dankortbetaling.
-
Det er lige før at jeg vil tage derind og købe lortet for Jer og sende det til Tysklandsodden.
Ej, det kalder jeg service.
Kunne det mon tænkes du kunne uddybe,beskrive (evt. med billeder) hvad det er for oplysninger du skal bruge for at bestille for os??
-
Kunne det mon tænkes du kunne uddybe,beskrive (evt. med billeder) hvad det er for oplysninger du skal bruge for at bestille for os??
Det er egentlig det her billede jeg skal bruge (eller ha bekræftet):
(http://images.wemoto.com/full/REGULATOR_RECTIFIER/10041876.jpg)
Ledningerne ser ikke ret lange ud, men stikket med de fire ben er muligvis overflødigt. Istedet for at fedte op igennem ledningsnettet med tvivlsomme samlinger, føres to ledninger fra Schnabel ensretteren og direkte op til batteriet. (inkl sikring på +). Jeg kan ikke huske om længden er universel, men en afstand på SV650 K3+ modellerne ville være rar at have.
På dette ledningsnet (http://rhoder2.files.wordpress.com/2010/10/sv650_color_wiring.jpg) er der to samlinger imellem generator og ensretter. Det er der ingen grund til! På min var den overflødelige ledning under 15cm lang :facepalm:
Jeg skal bruge:
- billed eller model af de stik der skal erstattes
- længde på ledninger til generatoren
- længde på ledninger til batteri (tag evt en snor, læg den som du vil føre ledningen og mål længden af snoren)
Ledningerne kan sikkert også sendes i fuld længde, og så kan man selv klippe af og krimpe stikkene på.
Hov, har lige set at han også sender: http://www.vfr.dk/Default.aspx?tabid=58&forumid=30&postid=104796&view=topic (http://www.vfr.dk/Default.aspx?tabid=58&forumid=30&postid=104796&view=topic)
men jeg tager stadig gerne ind forbi, henter og sender.
-
Så fik jeg hentet en Spændingsregulator hos Hr. Schnabel og det spiller bare. Prisen blev kr.1025,- ca det samme som en åbentbart dårlige standard regulator, ..og han havde dem liggende på lager.
Til andre der har lignende problemer, så startede jeg med at skifte batteriet, men det virkede som om motorcyklen fik sværere og sværere ved at starte over en periode på 3 uger indtil den skulle skubbes i gang. Spændingsregulatoren sidder bag højre sideskjold bag sædet, og er monteret med stik.
Den nye Schnabel regulator blev monteret på 15 min.
Tak for input, super dejligt nogen gider deler erfaringer :thumbsup:
Butikken ligger på Kronborggade nr. 5 og der tages ikke imod dankort
-
Ledningerne ser ikke ret lange ud, men stikket med de fire ben er muligvis overflødigt. Istedet for at fedte op igennem ledningsnettet med tvivlsomme samlinger, føres to ledninger fra Schnabel ensretteren og direkte op til batteriet. (inkl sikring på +).
Hvis jeg har fattet det korrekt så ville det letteste jo være at koble den schnabel regulator direkte på batteriet og så droppe det 4-pol stik.
Så er det jo bare at evt. krimpe det gamle 3-pol stik på den nye regulator. Det er vel det letteste og giver færrest samlinger der driller.
Hvordan ser den nye regulator ud?. Ledninger/Stik?
-
Hvis jeg har fattet det korrekt så ville det letteste jo være at koble den schnabel regulator direkte på batteriet og så droppe det 4-pol stik.
Så er det jo bare at evt. krimpe det gamle 3-pol stik på den nye regulator. Det er vel det letteste og giver færrest samlinger der driller.
Hvordan ser den nye regulator ud?. Ledninger/Stik?
Præcis! Jeg fik vist gjort et for stort nummer ud af det firpolede stik - det skal bare droppes.
Vi må få Sejer til at tage et billede eller måle længden på de gule ledninger.
-
Han har flere længder på de gule ledninger til generatoren, jeg valgte de korteste(ca.15 cm. da de bliver tilsluttet i stikket ved Regulatoren.
Plus og minus(sort og rød) anbefalede han at sætte direkte på batteriet i stedet for det eksisterende stik ved regulatoren, de er rigeligt lange og monteret med kabelsko samt sikring så det går stærkt med at montere.
Samlinger har jeg beskyttet med vulkaniserende tape og stripset det fast, så det er lidt bøvlet at skille ad igen. Jeg kan evt. tage et billede hvis nogen er meget interesseret i at se den og ledninger :)
Hvis jeg har fattet det korrekt så ville det letteste jo være at koble den schnabel regulator direkte på batteriet og så droppe det 4-pol stik.
Så er det jo bare at evt. krimpe det gamle 3-pol stik på den nye regulator. Det er vel det letteste og giver færrest samlinger der driller.
Hvordan ser den nye regulator ud?. Ledninger/Stik?
Præcis! Jeg fik vist gjort et for stort nummer ud af det firpolede stik - det skal bare droppes.
Vi må få Sejer til at tage et billede eller måle længden på de gule ledninger.
-
Sådan!! Forum rocks.
-
Han har flere længder på de gule ledninger til generatoren, jeg valgte de korteste(ca.15 cm. da de bliver tilsluttet i stikket ved Regulatoren.
Nemlig, det er jo absolut det smarteste bare at samle ved de stik der er i forvejen. Genialt. Har du samlet de gule ledninger ved at genbruge stik eller bare loddet dem sammen?
Vil absolut gerne se billeder. :)
-
Hej, så fik jeg skilt motorcyklen igen;), ..prøvede at skille de gule ledninger men det vulkaniserede tape var 'svejst' for godt sammen. De er øvrigt udstyret med 3 separate kabelsko som man bare skubber ind i det eksisterende '3 stik'(rækkefølgen er underordnet).
På det ene billede kan du se den røde ledning med sikringen på samt hvor selve regulatoren sidder.
Motorcyklen er lidt beskidt, men har kun haft den i en måned og her har jeg brugt tiden på at skifte kobling, kædekit, kåbeglas, olie, spændingsregulator, pudse udstødning op, samt andre småting. Glæder mig til jeg skal gøre den rigtig ren :D ...fandt også ud af at der er slør i kronrørslejet men det må vente til vinter :lol:
Han har flere længder på de gule ledninger til generatoren, jeg valgte de korteste(ca.15 cm. da de bliver tilsluttet i stikket ved Regulatoren.
Nemlig, det er jo absolut det smarteste bare at samle ved de stik der er i forvejen. Genialt. Har du samlet de gule ledninger ved at genbruge stik eller bare loddet dem sammen?
Vil absolut gerne se billeder. :)
-
...fandt også ud af at der er slør i kronrørslejet men det må vente til vinter :lol:
Det burde du stramme lidt (og så evt skifte det til vinter). Ellers kan du få sejlende køreegenskaber :thumbsdown:
-
Jeg har prøvet, men synes grænsen er hårfin(den låser sig lidt). Tror bare jeg får bestilt de lejer med det samme. Har den følelse af at den sejler lidt ved høj fart :dead:
...fandt også ud af at der er slør i kronrørslejet men det må vente til vinter :lol:
Det burde du stramme lidt (og så evt skifte det til vinter). Ellers kan du få sejlende køreegenskaber :thumbsdown: