SVRider.dk Forum

Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: moonlight_monkey efter Maj 23, 2012, 01:55:50 pm

Titel: Suzuki GS 450 S
Indlæg af: moonlight_monkey efter Maj 23, 2012, 01:55:50 pm
Hej

Et long shot da I jo ikke kører på sådanne gamle svende – men er der nogen der har erfaringer med Suzuki GS 450 S fra midt 80’erne?
Er det noget der holder – er der nogle gængse fejl man skal holde øje med osv.?
Håber at høre fra jer.
Titel: Sv: Suzuki GS 450 S
Indlæg af: Don Martino efter Maj 23, 2012, 04:42:47 pm
åhh disse minder.......
Min første MC, vi havde to hede somre sammen for 16 år siden, inden den sprang i luften på motorvejen ved Brøndbyerne.
Jeg mener, at kunne huske de var kendte for tændningsbanken.

-Hvis du kører rundt derude endnu, rød og med anderøv, så elsker jeg díg stadig-
Titel: Sv: Suzuki GS 450 S
Indlæg af: moonlight_monkey efter Maj 23, 2012, 04:47:00 pm
åhh disse minder.......
Min første MC, vi havde to hede somre sammen for 16 år siden, inden den sprang i luften på motorvejen ved Brøndbyerne.
Jeg mener, at kunne huske de var kendte for tændningsbanken.

-Hvis du kører rundt derude endnu, rød og med anderøv, så elsker jeg díg stadig-

Du sælger den godt med det der "sprang i luften"..... :)
Titel: Sv: Suzuki GS 450 S
Indlæg af: CooN efter Maj 23, 2012, 07:13:39 pm
åhh disse minder.......
Min første MC, vi havde to hede somre sammen for 16 år siden, inden den sprang i luften på motorvejen ved Brøndbyerne.
Jeg mener, at kunne huske de var kendte for tændningsbanken.

-Hvis du kører rundt derude endnu, rød og med anderøv, så elsker jeg díg stadig-
Det er da det de unge vil have, flammer og eksplosioner.  :twisted:
Titel: Sv: Suzuki GS 450 S
Indlæg af: Gregers efter Maj 23, 2012, 11:26:17 pm
Ellers så prøv at spørg en af drengene fra Wrench Monkeys.

De har vist pænt godt styr på de 70'er og 80'er cykler   [afro|
Titel: Sv: Suzuki GS 450 S
Indlæg af: ThySen efter Maj 24, 2012, 07:26:00 am
Hvis du finder nogle i salgbar stand, kan holdbarheden da ikke være helt i hampen  :lol:
Titel: Sv: Suzuki GS 450 S
Indlæg af: Thomas-R efter Maj 24, 2012, 07:52:48 am
Øj, sådan en startede jeg også på, de kan godt bruge lidt olie ved motorvejs hastighed, den er jo ikke ny mere, men ellers var den nu ok. Ellers syntes jeg der var en gs500 på gallereiet til 8k, de er nummeret nyere og måske knapt så slidte. Men general stand og lyder motoren sund og ingen olie røg skal den nu nok holde, men var nu nok stadig hoppe på en 500 i stedet
Titel: Sv: Suzuki GS 450 S
Indlæg af: Ronni efter Maj 24, 2012, 12:02:56 pm
Jeg havde sådan en! Det er nok ikke fair at basere en vurdering på mine erfaringer, da den havde levet et hårdt liv inden jeg fik den, hvorefter jeg gik i gang med at skille den ad. Det er jeg noget bedre til, end jeg er til at samle igen :)

Sammenlignet med en moderne cykel er det jo noget af en havelåge at køre på. Der er særligt sket meget på dækteknologien siden midt-firserne, og jeg vil foreslå du undersøger hvilken dækstørrelse den bruger og om du kan finde noget fornuftigt til den, inden du køber.
Karburatorer er jo generelt bare et helvede, og det er de også på denne cykel. Det er stort set umuligt at få luftboksen af og på, da du nærmest er nødt til at skære i rammen for at få plads. Jeg gætter på at monteringen på fabrikken starter med karburatorer og luftboks, og derefter svejses rammen rundt om og man bygger en cykel derfra. Det betyder at karburatorerne også er ret irriterende at komme til.

Min GS'er havde også en banken fra bunden af motoren, formentlig et slidt leje. Jeg ved ikke om det er en generel fejl.

Desuden brugte min GS'er temmeligt meget benzin - dog mest når den stod stille og pissede det hele ud på gulvet, fordi benzinhanen var utæt. Det problem fik jeg aldrig løst, selv med 3-4 forskellige rebuild kits.

Hvis der er andet du vil vide, så bare spørg...
Titel: Sv: Suzuki GS 450 S
Indlæg af: Nøhr efter Maj 25, 2012, 12:47:29 pm
Ah - min første MC, som jeg havde i 7 år. Kørte rigtigt godt, og kunne tåle at blive brugt. Kørte første år til Athen med en kammerat bagpå. Ingen problemer overhovedet. Bagdæmperne skiftede jeg dog forinden, da de originale var noget slaskede. Eneste problem, der opstår på mange af GS450'erne er dog at en 'dims' i strømforsyningen til batteriet står af. Det betyder at der konstant lades med 15-16 volt, og det forkorter selvsagt levetiden af batteriet noget. Det er dog nemt at tjekke ved at måle med et voltmeter når motoren går i tomgang.
/Jesper