SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Diverse udstyr, beklædning m.v. => Emne startet af: MMN efter August 15, 2012, 11:03:39 am
-
På under 24 timer gik jeg fra sport til morfar, fordi igår fik jeg både min flipup hjelm og mine oxford håndtag med varme.
Jeg var lang tid om at bestemmer for lige netop den hjelm, men den er umiddelbart den mindste skald, og det var vigtigt at den ikke blev kæmpe stor.
I den time jeg kørte med den igår blev jeg bare vildt glad for den, fedt at mærke vinden i ansigtet og da jeg så skulle hjem kunne jeg lukke den og stadig se noget, hvilket jeg ikke kunne på min fullface hjelm på grund af visirets farve, og flipdown brillen var vildt lækkert.
-
På under 24 timer gik jeg fra sport til morfar, fordi igår fik jeg både min flipup hjelm og mine oxford håndtag med varme.
Jeg var lang tid om at bestemmer for lige netop den hjelm, men den er umiddelbart den mindste skald, og det var vigtigt at den ikke blev kæmpe stor.
I den time jeg kørte med den igår blev jeg bare vildt glad for den, fedt at mærke vinden i ansigtet og da jeg så skulle hjem kunne jeg lukke den og stadig se noget, hvilket jeg ikke kunne på min fullface hjelm på grund af visirets farve, og flipdown brillen var vildt lækkert.
Nu kørte du vel ikke med den åben? Det er både farligt og kan give dig en bøde for at køre uden hjelm. Den skal være godkendt som styrthjelm, både med åben, og lukket kæbestykke. Og den er højst sandsynligt kun godkendt i lukket position.
Har selv system/flipup hjelm, og det er virkelig rart når man står af mc'en i kort tid, men jeg ville ALDRIG køre med den åben!
Af en lang række forskellige standarder som AS (Australien), NBR (Brasilien), CSA (Canada), NI (Indonesien), JIS (Japan), NZ (New Zealand), IS (Indien), ECE (Europa), DOT (USA), Snell (USA), er det den lovpligtige europæiske ECE 22.05 standard vi danskere skal fokusere på.
Uden ECE 22.05 mærkning er styrthjelme ganske enkelt ikke lovlige at anvende her i landet.
Af hjelmens ECE mærkning, fremgår det hvilken type godkendelse der er tilknyttet den enkelte hjelm. Umiddelbart over stregkoden er noteret en række tal sammen med betegnelser som J, P eller NP.
J er betegnelsen for hjelme godkendt som pilot (Jet) hjelm, P betyder at kæbebeskyttelsen på en integral/flip-up hjelm er godkendt, og betegnelsen NP betyder et kæbebeskyttelsen på en integral/flip-up hjelm IKKE er godkendt.
Det vil sige at man i princippet kan erhverve sig en integral/flip-up hjelm der kun er godkendt som pilothjelm, men omvendt også kan finde en flip-up hjelm hvor kæbebeskyttelsen er godkendt efter samme procedure som anvendes for integralhjelme.
-
Det gjorde jeg, altså kørte med den åben.
-
Har lige snakket med C. Reinhardt som er importør af shoei til dk, og du har ret den er ikke godkendt åben. Tak!
-
skal du også have en Goldwing? hahaha, integreret solbrille findes nu i de fleste fullface, men godt at du er glad for den.
Varme i håndtag? Tja, er vel meget rart, har aldrig selv kørt med det.
-
Jeg købte fullface fordi jeg ALTID kørte med min flipup åbend og for at de vejer +1600 g.. Det er fedt inde i byen og når man skal snakke med folk.. Har aldrig blevet stoppet og man ser da pansere der kør med åbend hjem...
-
Deres hjelme kan godt være godkendt så de må køres åbne. Og nej det er næppe der de har størst fokus, og sikkert heller ikke alle der ved noget om det :mrgreen:
-
Jeg var lang tid om at bestemmer for lige netop den hjelm, men den er umiddelbart den mindste skald, og det var vigtigt at den ikke blev kæmpe stor.
I den time jeg kørte med den igår blev jeg bare vildt glad for den, fedt at mærke vinden i ansigtet og da jeg så skulle hjem kunne jeg lukke den og stadig se noget, hvilket jeg ikke kunne på min fullface hjelm på grund af visirets farve, og flipdown brillen var vildt lækkert.
Og prisen for herligheden var??
-
Hjelmen var lige under 4000 og håndtagene var 270 inkl. Fragt fra England, en venlig sv650.org skulle af med dem, brugt men i super fin stand.
Hvad ville i lime dem fast med?
-
Hjelmen var lige under 4000 og håndtagene var 270 inkl. Fragt fra England, en venlig sv650.org skulle af med dem, brugt men i super fin stand.
Hvad ville i lime dem fast med?
Tror hårlak er ret godt? Mener jeg at huske, men kan selvfølgelig tage fejl?
270,- incl fragt er jo næsten det samme som gratis :thumbsup:
-
næste er vel et gel-sæde? :)
og nej der er intet morfar over det
-
Gelsædet har jeg haft i flere år.
Ja præcis, så da han skrev 3 pund i fragt, overførte jeg via paypal med det samme.
-
Jacob: Din magre röv kunne have godt af et gelseat..... Men du kører kanske for få km ?!?! ;-)
-
Hæld lidt rensebenzin i dem indvendigt, så smutter de lige på og når det fordamper sidder de muligvis fast nok. Ellers kan man også bruge trykluft til at blæse ind mellem greb og clipon.
-
Hårlak virker også ret effektivt ;)
-
Har haft varmehåndtag på de sidste par mcér og syntes også det lød morfaragtigt indtil jeg prøvede det. Det er bare super da det jo er koldt i start/slut-sæson, men det gør jo osse at man altid kan køre med sommerhandsker så der er lidt mere føling med mcén. :thumbsup:
-
Nogen anbefalinger/erfaringer til varmehåndtag som ikke er kæmpe-tykke?? Synes Oxford er alt for store..
-
Nogen anbefalinger/erfaringer til varmehåndtag som ikke er kæmpe-tykke?? Synes Oxford er alt for store..
Prøv at kig på den fra biltema, de ser faktisk okay ud! Stod med dem i hånden her for leden og det virkede til at det var fik kvalitet... Og de er heller ikke så dyre.. ;)
-
Tak - jeg kigger ;-)
-
http://canyonchasers.net/shop/generic/heated-grips-alt.php (http://canyonchasers.net/shop/generic/heated-grips-alt.php)
så kan du beholde dine SV greb :afro:
-
Fik dem endelig monteret, og de virker ret godt.
5 niveauer
Off
On 25%
50%
75%
Og av for satan 100%
Ej fis de er virkelig rare, og varmer godt. Er glad for der er mere end bare on/off som der er på flere af de helt billige, havde nemlig kigget på dem også.
Jeg er faktisk super glad for den større omkreds, man fordeler ligsom trykket på et større område.