SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Weber efter Oktober 07, 2012, 07:39:40 pm
-
Problem: jeg har svært ved at starte min sv1000s, efter jeg har skiftet koblingsolie og skiftet gummipakningerne på slavecylineren.
Når jeg trykker koblingen i bund starter maskinen ikke, men når jeg "filer" på koblinger for at kan jeg finder det punkt som gør at jeg kan starte maskinen. Den skifter gear uden problemer under kørsel.
Jeg tænker at det må være en kontakt på koblingen som ikke slutter tæt eller noget. Men jeg kan ikke umiddelbart lige se noget...
Nogen ideer???
-
prøv lige at luse de 2 ledninger på koblingsgrebet.
Starter den så?
-
Luse???
-
Luse???
Kortslutte dem. For at tjekke om det er en defekt kontakt.
-
Ok med risiko for lyde helt som en nybegynder, hvordan gør jeg lige det?
-
Ok med risiko for lyde helt som en nybegynder, hvordan gør jeg lige det?
Ved dit koblingshåndtag sidder der hedder ledning på undersiden. Følg ledningen og hiv stikket af. Så tager kortslutter du stikket på ledningen, enten med en anden ledning, en metal papirclip eller noget helt tredje. Det skal bare kunne lede strøm og røre ved begge poler på stikket.
-
Det er vel ikke så at du monteret/justeret kina koblings greb ? Hvis jeg justerer mit koblings greb til det inderste (for små hænder) så er der ikke nok bevægelse i grebet for at trigge kontakten = den kan godt køre men kan ikke starte…
-
Det virkede at "luse" den, startede med det samme. Og jow jeg har 2 finger greb fra pazzo, men kører aldrig med de enerste, da den har svært ved at komme i gear under kørsel, fordi den ikke slipper helt.
Så er det vel den kontakt som sidder i kobling som skal skiftes eller justeres?
-
Jeg ville nok starte med en "WD40 renovering" af stick..
-
Hvis kontakten skal skiftes, vil jeg foreslå at få en original selvom den koster kassen. Jeg købte den selv en uoriginal, og den døde ret kort efter. Så købte jeg en original, der var ingen problemer.
-
Min gør det også engang imellem - den får bare en byge kontaktrens, og så er den frisk igen de næste 5-8000km.
-
og min har bare været luset de sidste 3 år. :lmao:
det virker hver gang. :wink:
-
Ja det er bare FORBUDT at gøre på en K5 eller nyere...!
-
Ja det er bare FORBUDT at gøre på en K5 eller nyere...!
Nå, hvorledes? :) Nu bliver jeg jo nysgerrig :angel:
-
På K5 og nyere, er koblingskontakten en funktion i styreboksen.
Læg mærke til at omdrejningerne stiger med ca 200rpm når man smider den i gear og begynder at slippe koblingen. Det sker fordi styreboksen forstiller tændingen ca 4-6 grader når cyklen kører, så hvis man luser kontakten, vil man IKKE få de ekstra 4-6 grader = lidt fladere momentkurve og lidt mindre effekt.
Det er faktisk mærkbart...
-
På K5 og nyere, er koblingskontakten en funktion i styreboksen.
Læg mærke til at omdrejningerne stiger med ca 200rpm når man smider den i gear og begynder at slippe koblingen. Det sker fordi styreboksen forstiller tændingen ca 4-6 grader når cyklen kører, så hvis man luser kontakten, vil man IKKE få de ekstra 4-6 grader = lidt fladere momentkurve og lidt mindre effekt.
Det er faktisk mærkbart...
Gælder det både 1000 og 650?
-
Hold sgu da k*ft hvor du ved meget - har du overvejet at tilbyde dig selv til japanøjserne som en slags bio-drev, upåvirkelig af EMP ? Så kan vi få alle verdens SV'ere ud at køre igen efter ww3, i feeed Mad Max rat-look !!!!!!
-
Hold sgu da k*ft hvor du ved meget - har du overvejet at tilbyde dig selv til japanøjserne som en slags bio-drev, upåvirkelig af EMP ? Så kan vi få alle verdens SV'ere ud at køre igen efter ww3, i feeed Mad Max rat-look !!!!!!
:lmao:
-
På K5 og nyere, er koblingskontakten en funktion i styreboksen.
Læg mærke til at omdrejningerne stiger med ca 200rpm når man smider den i gear og begynder at slippe koblingen. Det sker fordi styreboksen forstiller tændingen ca 4-6 grader når cyklen kører, så hvis man luser kontakten, vil man IKKE få de ekstra 4-6 grader = lidt fladere momentkurve og lidt mindre effekt.
Det er faktisk mærkbart...
Gælder det både 1000 og 650?
Jeg ved faktisk ikke om det også gælder 650 men det er nemt nok at efterprøve. Start motoren, træk koblingen helt ind og sæt den i 1. gear. Når du så slipper koblingen meget langsomt, vil den stige en lille smule i omdrejninger så snart du deaktiverer koblingskontakten.
Jeg kan lige lave en demo video i aften.
-
Så fik man sig lige en aha! oplevelse, har undret mig lige netop over den stigning i omdrejningerne. tak 8)
-
Ja det var da imponerende hvor meget du ved om de cykler! ;) :thumbsup:
-
Håber ikke du ved lige så meget om kvinder, for så har vi andre et seriøst problem. :lmao:
-
Troede faktisk kun det var GSXR modellerne der havde den feature.
Godt input Sajmon. :thumbsup: