SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Hr.Maul efter April 25, 2013, 08:17:53 pm
-
Hejsa
Har adskilte og renset mine forgaffelrør idet jeg har monteret nye progressive fjedre. Jeg har skiftet pakninger og støvhætter og kommet det nøjagtige mængde olie i efter forskrifterne.
Jeg oplever nu ene gaffelben er utæt hele vejen rundt, som jeg ser det. Jeg er 99,9% på jeg har vendt pakningen korrekt, men har jeg ikke det, kan dette være tilfældet med utætheden? Kan for meget olie være problemet?
Olien er lilgelidt fordelt og når jeg bremser hyler det lidt. Er dog ikke sikker på det hænger sammen... :undecided:
Olie kanten er dertil hvor frigangen i forgaffelen.
Har taget støvhætten af og efterset pakningen som ser fin ud, bortset fra olien :cry:
Nogle forslag...
-
Vip begge støvhætter op og se om pakdåserne vender ens, er den vendt forkert løber olien ud, eller rettere ikke med ned igen ::)
Tror dog ikke du kan give forgaflen skylden for vinene bremser ;)
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
-
Hvor meget olie har du hældt på?
-
Jeg har hældt på så når fjederen var i bund skulle der være 160mm luft til top af gaffelben. Det samme er hældt på den anden uden den er utæt her.
Det lader nok til jeg har vendt pakningen forkert, trods alt :(
-
Jeg har hældt på så når fjederen var i bund skulle der være 160mm luft til top af gaffelben. Det samme er hældt på den anden uden den er utæt her.
Det lader nok til jeg har vendt pakningen forkert, trods alt :(
Man skal lære så længe man lever, og bedre at prøve end ikke at gøre noget. Du gør det med garanti ikke igen :brok:
Jeg fucker sq også up af og til, men sådan er det :innocent:
-
Hep. :D Jeg vender pakningen og giver lige lyd om det var det...
-
Jeg har hældt på så når fjederen var i bund skulle der være 160mm luft til top af gaffelben. Det samme er hældt på den anden uden den er utæt her.
Indergaffelben eller fjeder i bund? Oliemængden skal måles UDEN fjeder, men rigtig nok med inderbenet i bund.
Hvis du har gjort det forkert, vil det dog resultere i for lidt påfyldt olie, og det løber næppe ud på den måde.
Happy skruning med pakningerne :)
-
Hej Hr.Maul,
Hvordan gik det med at få vendt pakningerne, hjalp det?
Hvor har du købt fjerdre, og hvad har du givet for dem?
Står med nøjagtig samme udfordring, som jeg skal have løst :rolleyes:
HVordan fandt du ellers ud af oliemængde mv., kigger du i manualen, eller har du spurgt dig frem?
Mange tak for svar :D
Vh
Kristian
-
Hep.
Så er pakningen vendt og sørme og den ikke er utæt mere :innocent: sagde også jeg kun var 99.9% sikker... Så er det lært og afprøvet... :facepalm:
-
Hej Hr.Maul,
Hvordan gik det med at få vendt pakningerne, hjalp det?
Hvor har du købt fjerdre, og hvad har du givet for dem?
Står med nøjagtig samme udfordring, som jeg skal have løst :rolleyes:
HVordan fandt du ellers ud af oliemængde mv., kigger du i manualen, eller har du spurgt dig frem?
Mange tak for svar :D
Vh
Kristian
Hej. Købte Wirth progressive fjedre gennem Louis da de havde 20% rabat.
Olienmængden skal være 160mm fra top olie til top kant på forgaffelen når den er trykket i bund. Det skal være uden fjeder. Wirth er 10cm længere end standart fjedre så du skal ikke bruge den hvide cylinder der er i.
Kan lave en lille guide i denne uge. Ellers spørg bare :D
-
Olie nivau står også på wirth's hjemme side, de fås for ca 750kr på ebay.de tit inc olie. De virker fint, havde dem i sidste år :)
Nb: godt det hjalp at vende pakdåsen rigtigt ;)
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
-
Jeg fandt det også på deres hjemmeside efter lidt søgen og oversættelse gennem google :D Jeg er fint tilfreds med den indtil videre, da min kørsel ikke er top race og nedlægning....endnu... Det er dog på vej og jeg håber at kunne tæmme SVinet på min kommende tur til Østrig og dets hårnålesving. Må indrømme en SV er en yderst lækker MC og virkelig nem at håndtere, både i fart og lav hastighed. Tror sgu det er en keeper :cool:
-
Tak for svar Hr. Maul! :)
Hvad måtte du bruge af værktøj for at få sat nye pakninger og fjedre i? Skulle der specialværktøj til og hvad det ellers til at have med at gøre?
Vh
-
Tak for svar Hr. Maul! :)
Hvad måtte du bruge af værktøj for at få sat nye pakninger og fjedre i? Skulle der specialværktøj til og hvad det ellers til at have med at gøre?
Vh
Hej. Er lige vendt hjem fra Østrig, med snoede veje og MEGET regn... :brok:
Det kræver ikke speciel værktøj. Havde en umbraco nøgle jeg skar bøjningen af og satte den på en boremaskine med slag. Eller er det lige til. Laver nok en lille guide i den kommen tid.
-
OK, tak for svaret :)
Man kan aldrig få for mange vejledninger. Har kigget et par stykker igennem efterhånden, men tror jeg skal have hands on før jeg forstår det hele. Men det er altid godt med lidt forberedelse :wink: