SVRider.dk Forum

Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Hr.Aagaard efter Maj 03, 2013, 05:27:24 pm

Titel: Tikker efter justering
Indlæg af: Hr.Aagaard efter Maj 03, 2013, 05:27:24 pm
Hej Alle

Jeg gav min sv1000sk4 den store tur den anden dag, og kiggede på ventilspillerummet i samme skynding. 1 på hver cylinder stod for stramt, begge fra udstødningssiden. De blev begge justeret, så de passer i intervallet 0,2-0,3 mm.

Nu kommer det så

Efter jeg har justeret, er den begyndt at tikke fra forreste cylinder :shock:?. Af frygt for både det ene og det andet, tog jeg låget af igen, men kunne konstatere, at spillerummet stadig var i intervallet!

Hmmmm... Kan se i andre tråde, at andre oplever tikkeri, men men men.

Er det normalt, at spillerummet "tillader tikkeri" når den er justeret korrekt? (den er justeret i den "store halvden af intervallet", dvs 0,25-0,30mm)

En af fejlene er selvfølgelig at jeg i år er startet ud på std. udstødninger :facepalm:

Nogle grimmer tanker omkring dette?

Hygge
    Rasmus
Titel: Sv: Tikker efter justering
Indlæg af: Hr.Aagaard efter Maj 03, 2013, 05:29:13 pm
Tekniske færdigheder denne dag er :thumbsdown:

Denne "poll" må gerne slettes
Titel: Sv: Tikker efter justering
Indlæg af: Sajmon efter Maj 03, 2013, 07:57:36 pm
Det er skam helt normalt at de tikker når de står i den løse ende af tolerancen.

Det kan minimeres en smule ved at køre på 15w50 olie i stedet for 10w40, men det har efter min bedste overbevisning, ingen praktisk betydning.

Både min tidligere gadeged og min baneracer står til den stramme side, og var/er lydløse fra toppene.
Titel: Sv: Tikker efter justering
Indlæg af: Hr.Aagaard efter Maj 03, 2013, 08:07:12 pm
Tak for svaret

Så ligger jeg ikke nogen større værdi i det, andet end lidt forfængelighed! Fik da også kørt 200 km, før jeg tog ørepropperne ud og lagde mærke til det. Og det gik udemærket :thumbsup:

Så kan jeg godt futter til Linköping i morgen uden røde kinder :D

/Rasmus