SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Brix efter August 07, 2013, 05:28:11 pm
-
Jeg kigger lidt efter en anden mc. Personligt ville jeg helst have en cykel uden kåbe, men jeg er bange for at miste beskyttelsen mod regn og vind. Ud over at blive brugt til sjov er det også mit primære transport middel.
Hvordan er det uden kåbe? 200 km på motorvej i regnvejr, er det no-go på en naked bike?
Og har i nogle forslag til cykler, for jeg har nærmest stirret/kørt mig på blind på sv'ere :D
Jeg har kun 3 simple krav.
Maks pris 55 k
Den skal kunne æde sving
Og den skal kunne bruges til motorvejs transport i alt
Jeg er åbent for alt, undtagen chopper og andre sofa cykler.
-
Min! :)
http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/42487-suzuki_rf_900_r_nyt_album2012 (http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/42487-suzuki_rf_900_r_nyt_album2012)
Total langturstourer, men ok til sving.
-
Yamaha TRX 850. :thumbsup: :thumbsup:
-
Hvis jeg fik fat i denne TRX'er, ville jeg være pænt ligeglad med om det regnede eller ej. Jeg ville bare køre!
(http://www.mototuning.com/IMG/jpg/yamaha_trx_850_eric_img01.jpg)
-
Jeg kigger lidt efter en anden mc. Personligt ville jeg helst have en cykel uden kåbe, men jeg er bange for at miste beskyttelsen mod regn og vind. Ud over at blive brugt til sjov er det også mit primære transport middel.
Hvordan er det uden kåbe? 200 km på motorvej i regnvejr, er det no-go på en naked bike?
Og har i nogle forslag til cykler, for jeg har nærmest stirret/kørt mig på blind på sv'ere :D
Jeg har kun 3 simple krav.
Maks pris 55 k
Den skal kunne æde sving
Og den skal kunne bruges til motorvejs transport i alt
Jeg er åbent for alt, undtagen chopper og andre sofa cykler.
Jeg har kørt ca 2375km i Maj hvor af 90% var i regn og det var på min SV1000N. Jeg var ligeså gennemblødt som de andre der kørte på SV1000S, CBR1100, Hyosung GT650R og VFR800. Uden undtagelse. Den sidste varn en BMW rt1100 og han var tør :blink:
Har selv skiftet min naked og vil dig overveje kraftig en med kåbe
-
Jeg kørte lidt over 400km i går. Halvdelen på landeveje med 90-140km/t og motorvej ca. 200km hjem med 130-160km/t. Motorvejskørslen hjem var ekstremt hård pga. blæsten. Mine hænder var lidt mærkede i går aftes, af at holde fast.
Sædet på en SV1000N er også total ringe synes jeg, så jeg vil ikke anbefale den til pendling med 200km afstand.. Så skal man vist ud og ofte 2-3000kr på et Sargent/Corbin/etc. sæde.
Måske skulle du kigge på noget CBR900, ZX9r eller lign, som har kåbe.. Eller en Versys, ect..
-
Topsellerie laver også et godt sæde med gel, men det koster. Ville også lede efter noget med opret sidde stilling og top kåbe, vstrom, fz1s, versus, ktm adventure noget, måske.. når det er til daglig transport
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
-
Jeg har allerede en SV650S. Det fik jeg måske ikke sagt :)
AndersH og Hr.Maul i siger altså kåbe er et must?
Er der evt en i østjylland der har en nøgen, der vil prøve at bytte cykel på en lille køretur?
-
Hvis du kommer forbi Faxe siger du bare til ;)
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
-
Hvis du kommer forbi Faxe siger du bare til ;)
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Eller Vesterbro.... :innocent:
-
Eller Odense, nogle tættere?
-
Jeg har allerede en SV650S. Det fik jeg måske ikke sagt :)
AndersH og Hr.Maul i siger altså kåbe er et must?
Er der evt en i østjylland der har en nøgen, der vil prøve at bytte cykel på en lille køretur?
En kåbe er ikke et must, men meget behageligt på lange ture på motorvejen. Drejer det sig om sving er det ligemeget. Jeg har kun kørt nøgen :innocent: og overvejer kraftigt min næste skulle være en med kåbe, bare for at prøve og ikke fordi en naked er ulidelig på lange stræk. Det er et spørgsmål om tilvending. Men en SV1000N trækker dig fra sans om samling hvis man ikke holder fast når der gives gas :evil: den oplevelse får man sikkert ikke på en S udgave
-
Har kørt hjem fra KBH til Fredericia i Skybrud.... og om man kørte på en Naked eller kåbe cykel var sgu lige meget.....
Har også kørt hjem fra Harzen i alm regn, der havde en kåbe cykel sgu heller ikke holdt en tør....
Har ejet en af hver ;) Og vil stadig fortrække en Naked :P
-
Uhh, det til jeg bliver nød til at finde en naked jeg kan prøve.
Bliver man blæst i stykker ved 145 km/t ?
-
Synes der er stor forskel på om det blæser eller er vindstille hvordan det føles at køre 145 km/t . Er det vindstille føles det ikke så voldsomt , men det kan det derimod føles ret vildt i vildt i strid modvind. Jeg havde en tur i strid modvind fra Kbh til Kerteminde, og må nok indrømme jeg var noget træt i nakkemusklerne ved ankomst til Kerteminde. Jeg tog turen med 120-130 i snit , men det var lige da jeg havde fået cyklen, så måske er der noget med sidestillingen eller måske skulle nakkemusklerne bare trænes lidt. Har ikke oplevet det så slemt siden. Landevejskørsel er perfekt og her tænker jeg slet slet ikke på vindmodstand! Der fås jo også forskellige vindvisir , som kan hjælpe på den direkte påvirkning til motorvejskørsel. Spørgsmålet er så om man bryder sig om designet af et virksomt visir. Jeg ville nok være lidt skeptisk omkring en motorvejstur til harzen uden nogen form for vindbeskyttelse, er ikke sikker på det ville føles særligt rart for nakken specielt! Og heller ikke med det originale sæde! Hvis du er i Odense en dag er du velkommen til at trille en tur på min N fra 2006..
-
Opskriften er simpel nok:
Ved langtur kører du de første 20 min for fuld skrald, hvorefter alm. marchfart føles dejligt afslappet....
Hjelmmodel og nakkemuskulatur har også nogen betydning....
-
En naked er i min optik ikke til at køre mere end 160 km/t på over længere tid. Jeg har da haft Svinet oppe på 245, men det var sgu også kun for en kort bemærkning.
Hvis det regner bliver du sgu våd lige meget hvad du kører, og om jeg er våd eller lidt mere våd er mig ligegyldigt.
Skulle jeg pendle lang vej på motorvej hver dag, ville jeg til envher tid tage en med kåbe. Til alt andet kørte jeg naked. Folk taler tit som om vinden er en negativ ting - men den giver altså også fartfornemmelse.
Jeg synes naked er så meget sjovere og mere behageligt ved alt andet end motorvejs-kørsel, og jeg kører sgu ikke MC for at ligge og glane på motorvejen.
-
Brix jeg har en "morfar skærm" der kan sættes på min N.
Ingen tvivl om at den tager en del vind, men den ser godt nok ikke særlig macho ud på!?
Hvis du kommer forbi Kbh, skal du være velkommen til at prøve den.
-
Jeg er faktisk i odense i morgen, hvis der er nogen der vil køre en lille bytte tur?
-
Jeg bor i Odense , så ring gerne på 29388133, så kan vi prøve at finde ud af noget. Vh Kristian
-
Jeg prøvede Kristians cykel da jeg var i Odense. Mange tak for det! Jeg blev meget klogere :D
-
Jeg vil også sige at man bliver lige våd af naked eller S modellen.
Men ja en S model er mere rar over de 140.
Jeg valgte denne gang en N da jeg ellers kører for stærkt... Ups så ja den hjælper mig til at køre lidt pænere.
Jeg har en 1000 N som er til salg. Bor i Hadsten.
Mvh Vester
-
Kanon det kunne hjælpe. Også fedt for mig at få prøvet en med kåbe 😊
Så mangler vi bare at høre hvad du beslutter dig for 😃
-
Jeg tror jeg holder mig til kåbe foreløbigt, indtil min transport foregår på andet end to hjul.
Jeg kunne ellers bedre lide det hele ved den nøgne. Sidestilling, overblik, fart fornemmelsen og sådan.
Vinden var dog et turnoff i forhold til transport, men det kunne godt være en tilvænnings sag. Men så kræve det vist en mindre prøve periode inden jeg tør skaffe mig af med kåben.