SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Qvist efter November 26, 2013, 06:22:33 pm
-
Har besluttet mig for at jeg skal have gjort noget ved grislingens affjedring hen over vinteren. Havde egentlig besluttet mig for at skifte til hyperpro fjedre både for og bag, men kan se at det faktisk kan lade sig gøre at få en ZX10 dæmper for godt det halve af hvad sådan en hyperpro fjeder koster.
Har læst mig frem til at det gerne skulle være enten en 06 eller 07 dæmper jeg skal have fat i pga vinklen på reservoiret.
Har fået tilbudt en billig 2012 dæmper, her peger reservoiret ned af. Vil den passe eller er det et no go?
Det er sådan en fætter her http://www.ebay.com/itm/2011-2012-2013-Kawasaki-Ninja-ZX10R-ZX10-R-rear-shock-suspension-spring-oem-nice-/390675585185 (http://www.ebay.com/itm/2011-2012-2013-Kawasaki-Ninja-ZX10R-ZX10-R-rear-shock-suspension-spring-oem-nice-/390675585185)
På forhånd tak
-
Bliver ikke rigtig nemt da du skal bruge en gaffel i den ene ende og øje i den anden. Gør dig selv den tjeneste lige at se efter hvordan det du vil skifte ud i grunden ser ud. Mere så du ikke bliver snydt af en sælger der siger "jo jo den passer fint"
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk
-
Mener Dina her inde fra har vist sat noget andet bag på hendes grisling, hør hende hvad hun gjorde
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk
-
Tak for svaret :) må indrømme at jeg slet ikke havde set at der ikke var gaffel i den ene ende. Var fokuseret på reservoiret. Jeg kigger videre efter noget andet.
-
http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.Xzx10r+d%C3%A4mpfer&_nkw=zx10r+d%C3%A4mpfer&_sacat=0&_from=R40
Jeg har sådan en på min http://www.ebay.de/itm/ZX10R-Bj-08-2010-Stosdampfer-Kawasaki-gebraucht-OK-Gebrauchspuren-/121155383437?pt=DE_Motorradteile&hash=item1c356c708d
Den skulle være lidt blødere end den guldfarvede med den røde fjedre, og prisen er vel også ok, og ingen told/moms mv når det er fra EU
-
http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.Xzx10r+d%C3%A4mpfer&_nkw=zx10r+d%C3%A4mpfer&_sacat=0&_from=R40
Jeg har sådan en på min http://www.ebay.de/itm/ZX10R-Bj-08-2010-Stosdampfer-Kawasaki-gebraucht-OK-Gebrauchspuren-/121155383437?pt=DE_Motorradteile&hash=item1c356c708d
Den skulle være lidt blødere end den guldfarvede med den røde fjedre, og prisen er vel også ok, og ingen told/moms mv når det er fra EU
08 modellen skulle være hårdere end 06-07. Og kan man montere 08 uden at skulle skære i batteri kassen?
-
Mener ikke du kan noget uden at flytte batteri kassen, eller skære. Grislingen er jo uden reservoir org. Men spørg Dina, hun har lavet det på sin, der er vist et indlæg om det.
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk
-
Mener ikke du kan noget uden at flytte batteri kassen, eller skære. Grislingen er jo uden reservoir org. Men spørg Dina, hun har lavet det på sin, der er vist et indlæg om det.
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk
Jou, 06-07 behøver man ikke skærer i batteri kassen. Og hårdheden på fjederen passer til en på 90-110 kg der omkring.
-
Så blev jeg det klogere :-) ved de passer fint lige over på svinet, og absolut er pengene værd. Mener jeg købte min som en '08 men det var jo bare hvad sælger skrev ;-) kobber farvet med sølv fjeder.
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk
-
Så blev jeg det klogere :-) ved de passer fint lige over på svinet, og absolut er pengene værd. Mener jeg købte min som en '08 men det var jo bare hvad sælger skrev ;-) kobber farvet med sølv fjeder.
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk
07 blev også lavet i en limite edition, der var sort/kobber. Man kan se forskel på vinklen som reservoiret har. 06-07 sidder det vinkelret på. De andre går der skråt opad.
-
Mener ikke du kan noget uden at flytte batteri kassen, eller skære. Grislingen er jo uden reservoir org. Men spørg Dina, hun har lavet det på sin, der er vist et indlæg om det.
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk
Jou, 06-07 behøver man ikke skærer i batteri kassen. Og hårdheden på fjederen passer til en på 90-110 kg der omkring.
Hmm, måske det ikke er løsningen for mig så, vejer 85-90 kg med udstyr på. Så måske jeg er lige let nok til den?
-
Mener ikke du kan noget uden at flytte batteri kassen, eller skære. Grislingen er jo uden reservoir org. Men spørg Dina, hun har lavet det på sin, der er vist et indlæg om det.
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk
Jou, 06-07 behøver man ikke skærer i batteri kassen. Og hårdheden på fjederen passer til en på 90-110 kg der omkring.
Hmm, måske det ikke er løsningen for mig så, vejer 85-90 kg med udstyr på. Så måske jeg er lige let nok til den?
Jeg vejer 80 uden grejer på. Det kan lige gå, det er i hvert fald en kraftig forbedring i forhold til før!
-
Nå, det er åbenbart ikke en løsning at skifte bagdæmper, når man har ABS. Med mindre man kan finde ud af at lave ny rørføring til ABS-pumpen. Så må det blive hyperprofjedre hele vejen rundt i stedet. Øv, det blev så over 1000 kr dyrere
-
Vedr Kawasaki zx10 dæmpere, så glem det hvis din mc er med ABS da det kræver man modificerer abs'ens placering for at reservoiret kan være der.
Hvis du har en ABS cykel skal du finde en dæmper med ekstern reservoir. Mener nogle gixxer har det
Zx10 06-07 er mest brugt. Den er væsentlig hårdere end sv'erens men ikke race-hård
zx10 08-10 er hårdere end 06-07, men stadig ikke for hård.
Efter flere km læsning om emnet fandt jeg frem til at skillelinjen for den eller den anden ligger omkring 90 kg (dig med udstyr og klar til tur) Over 90 kan du med fordel vælge 08-10 modellen
-
Skal lige siges at det KAN godt lade sig gøre med ABS cykel og har du mod på det så sender jeg gerne billeder. Men det kræver tålmodighed og lidt fingersnilde
-
Vedr Kawasaki zx10 dæmpere, så glem det hvis din mc er med ABS da det kræver man modificerer abs'ens placering for at reservoiret kan være der.
Hvis du har en ABS cykel skal du finde en dæmper med ekstern reservoir. Mener nogle gixxer har det
Zx10 06-07 er mest brugt. Den er væsentlig hårdere end sv'erens men ikke race-hård
zx10 08-10 er hårdere end 06-07, men stadig ikke for hård.
Efter flere km læsning om emnet fandt jeg frem til at skillelinjen for den eller den anden ligger omkring 90 kg (dig med udstyr og klar til tur) Over 90 kan du med fordel vælge 08-10 modellen
Tak for svaret. Min Sv'er er med ABS, så jeg må droppe ideen om en zx10 dæmper.
-
Skal lige siges at det KAN godt lade sig gøre med ABS cykel og har du mod på det så sender jeg gerne billeder. Men det kræver tålmodighed og lidt fingersnilde
Skal ikke ind og rode med ABS systemet, det er jeg sgu for 10 tommelfingre til :lol:
-
Ved ikk hvor du er fra men du må også gerne kigge forbi og se grisen
-
Ved ikk hvor du er fra men du må også gerne kigge forbi og se grisen
Bor pt. i det nordlige Jylland
-
Vedr Kawasaki zx10 dæmpere, så glem det hvis din mc er med ABS da det kræver man modificerer abs'ens placering for at reservoiret kan være der.
Hvis du har en ABS cykel skal du finde en dæmper med ekstern reservoir. Mener nogle gixxer har det
Zx10 06-07 er mest brugt. Den er væsentlig hårdere end sv'erens men ikke race-hård
zx10 08-10 er hårdere end 06-07, men stadig ikke for hård.
Efter flere km læsning om emnet fandt jeg frem til at skillelinjen for den eller den anden ligger omkring 90 kg (dig med udstyr og klar til tur) Over 90 kan du med fordel vælge 08-10 modellen
Jeg er ikke helt enig. Og prøv racetech's regnemaskine.
http://racetech.com/ChooseVehicle.aspx (http://racetech.com/ChooseVehicle.aspx)
03- sv650'er har en springrate på 7.7 kg/mm. 1.gen ligger på 9.1 kg/mm.
zx10r 06-07 har 8.3 kg/mm
zx10r 08 har 9.1 kg/mm
På sv650'er skal en mand på 90 kg uden gear have omkring 8.26/8.426(street/race) kg/mm ifølge racetech.
Det passer meget godt med jeg synes zx10r 06-07 er lidt hård, og jeg ligger på 82 kg uden grej.
-
Vover mig nødigt ud i fjedernørderi, det ved jeg alt for lidt om :wink:
Jeg endte med en 08-10 dæmper og er super tilfreds med resultatet. Er også både høj og uslank :innocent:
Glemte faktisk, at vi både flyttede ABS kassen og batterikassen og tilt-sensoren for at få dæmperen på. Tilgengæld kan de huske mig på værkstedet til service, for min tank må ikke vippes, men skal afmonteres og holderen til tiltsensoren vender på hovedet
-
Men meget kan vel ændres på preloaden ? Og hvilken indflydelse har det på dæmperen hvis den sidder en anelse mere/mindre lodret på SV'en end originalt på Kawa'en ? :-)
Der er så mange muligheder så man kan vel kun sikre sig i grove træk og derefter prøve at justere sig ud af det ?