SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Hippie Hansen efter December 30, 2013, 12:05:29 am
-
Jeg er i fuld gang med at søge min næste SV'er, men budgettet ser ud til at kunne rumme enten en K3-4 og lidt opgradering af affjedring, bremseklodser og lidt personligt præg, eller ca. en K5-6-7 uden penge til forbedringer.
Men er der lavet nogle opdateringer eller opgraderinger der i mellem der favorisere den ene frem for den anden?
Eller er det kun et spørgsmål om småting der ikke betyder det store i hverdagen?
-
skulle det ikke være muligt at finde en k6~k7 hvor der er lavet de ændringer du gerne vil ha? altså en standard sv'er er faktisk ikke så normal..
jeg mener at k7 og op har fået dobbelt tænding som den eneste motor ændring
k5+ har ændret indsugningstræktene på sv1000, dog kan jeg ikke lige huske det samme på sv650
-
Hvad er bugettet på?
Fra 04 og frem blev subframen sænket 40 mm, og lavet af aluminium. Bedre til knap så høje mennesker. Den fik også 2 heste mere, så den kom op på 72. Trail blev også mindsket.
Fra 05 blev stel og bagsvinger sort.
Jeg mener også at k3 fodhvilerne er anderledes end alle de andre (+04). Jeg kan dog ikke huske om de hænger lavere eller højere.
-
skulle det ikke være muligt at finde en k6~k7 hvor der er lavet de ændringer du gerne vil ha? altså en standard sv'er er faktisk ikke så normal..
Jeg kigger primært i England, da den skal bruges som baneged et år eller to til der bliver sparet sammen til afgiften.
Og de er åbenbart ikke nær så gode til at opgradere deres cykler på samme måde som her i landet - og det virker som om der der har gjort det både vil have penge for stumper og tiden de har brugt på det. :?
Så længe de har fået en anden udstødning på, så er de generalt godt tilfreds. :lol:
Hvad er bugettet på?
Som sagt er det uden afgift jeg søger og håber at kunne holde mig under 15.000 inkl. at få transporteret den hjem.
-
Jeg har ledt efter næsten det samme. Jeg opgav efter 4-5 måneders søgen og sprang på et godt tilbud på en sv1000.
Men affjedring er da klart den opgrade der er at fortrække!
-
Jeg har ledt efter næsten det samme. Jeg opgav efter 4-5 måneders søgen og sprang på et godt tilbud på en sv1000.
Men affjedring er da klart den opgrade der er at fortrække!
Jeg har tidligere haft et kiloSVin, men en lillebror er mere mig. ;-)
Men hvis det kun er lidt småting der er rykket frem, tilbage, op eller ned går jeg nok efter en af de første årgange, efter den blev kantet.
-
i england er de kendte for at bruge sv'eren til ræs, så du har sv-twin cups'
http://www.jhsracing.co.uk/
-
i england er de kendte for at bruge sv'eren til ræs, så du har sv-twin cups'
http://www.jhsracing.co.uk/
Ja, og de forstår også at pimpe deres maskiner (klippet fra JHSracing):
Expert spec:
Öhlins usb front end with Brembo radial brakes | Öhlins rear shock | New Pirelli tyres | Hel brake lines | SES adjustable rear sets | SES clip-ons | Race loom | AFAM sprockets and 520 race chain | Full M4 race exhaust system alloy can (the can may be changed once final machine is built) | Lightweight fairing bracket | Lightweight sub frame | Lightweight battery box | Smaller lightweight, high-output battery | Power commander (with custom map) | Translogic QS4 Quickshifter | JHS race bodywork with Dzus fasteners | JHS race seat pad | JHS race screen | New brake pads | Ram air system, very large throttle bodies | Painting in base colour.
Engine stripped and inspected; bearings and gaskets replaced as required
Rebuilt with JHS-spec con rods + (optional extra upgrade) billet crankshaft
JHS forged high-compression piston kit (normal spec is 13.1 cr)
JHS gas-flowed heads
JHS spec race cam kit
JHS valves & valve spring kit
JHS adjustable cam sprockets
JHS close-ratio gearbox
Sigma slipper clutch with Barnett clutch kit
This engine specification will reliably produce 90bhp PLUS under racing conditions.
£ 16,500 +VAT
Kunne være sjovt at have råd til at prøve forskellen på sådan en og en der slet ikke er blevet skruet på. :evil:
-
£ 16,500 +VAT
Så er den vel også betalt.......
-
£ 16,500 +VAT
Så er den vel også betalt.......
Det er det jeg mener, det kunne være sjovt at se hvad man egentligt får for pengene, for det virker noget voldsomt at smide så meget i sådan en maskine. :shock:
Nå, men for at vende tilbage til enmet, mindes at Sajmon et tidspunkt har fremført en masse punkter for hvorfor man skulle vælge en SV1000 med sort stel, frem for det grå og tænkte det måske var det samme for SV650?
-
£ 16,500 +VAT
Så er den vel også betalt.......
Det er det jeg mener, det kunne være sjovt at se hvad man egentligt får for pengene, for det virker noget voldsomt at smide så meget i sådan en maskine. :shock:
Nå, men for at vende tilbage til enmet, mindes at Sajmon et tidspunkt har fremført en masse punkter for hvorfor man skulle vælge en SV1000 med sort stel, frem for det grå og tænkte det måske var det samme for SV650?
Der er slet ikke lige så stor forskel på 650 modellerne. Jeg ville bare tage en +04.
-
Der er slet ikke lige så stor forskel på 650 modellerne. Jeg ville bare tage en +04.
Men hvorfor ikke K3?
-
Der er slet ikke lige så stor forskel på 650 modellerne. Jeg ville bare tage en +04.
Men hvorfor ikke K3?
de har ændret bagenden på k4+ kan ikke huske årsagen...
http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_SV650
der er lidt forskel på længden bare bagenden der er skubbet lidt bagud og så ser der ud til at være en lille vægt forskel mellem k3 og k4
udseende så kan jeg lide et Suzuki emblem(k4) i stedet for Suzuki(k3) stående på tanken
men k3'eren har ingen værktøjs rum nede ved bagdamperen..
-
Jeg synes også at have læst de fik ændret en par småfejl fra k3t til k4. Blandet andet indsprøjtning. Det er dog ikke noget du må hænge mig op på, men prøv at søg på det.
Sent from my Lumia 520 using Tapatalk