SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Gixxer Heino efter December 06, 2004, 08:21:33 pm
-
jeg har da også planer,jeg har lige fået mit ny mc tøj som min kære kone købte nu mangler jeg bare noget på 2 hjul men det kommer,jeg kikker efter en brugt sv 1000 men de hænger ikke på træerne og de koster ca.130-137000dask it hurts,, jeg mangler lidt support tude kor :cry: men jeg tænker om det kan betale sig at spare de sidste penge og i stedet få en ny?drenge nogle ider?det er måske feder at få en hvor der ikke har været andres svedige n..... på mit sæde men den tanke kunne godt koste mig 10000 . :roll:
-
Jeg mener stadig at den K3 som KOK-MC har i grå til 139999,- er et fund når en brugt med 12000 km koster ~135K!
Jeg kunne ikke drømme om at spare 5-10 tusind i den forbindelse, men det er selvfølgelig bare min mening....
-
I øvrigt er der en brugt rød 2004 med PCIII, pipercrossfilter & Typhoon til salg for 142K - set i Touring Nyt.
Meeeen. Jeg mener stadig en ny må være sagen.
-
Jeg mener stadig at den K3 som KOK-MC har i grå til 139999,- er et fund når en brugt med 12000 km koster ~135K!
Jeg kunne ikke drømme om at spare 5-10 tusind i den forbindelse, men det er selvfølgelig bare min mening....
Ja der er nogen der har råd til det... :wink:
Det er en religion om man vil det ene eller det andet, men jeg har det sådan at hvis den står fuldstændigt som ny, og der er rimeligt at spare, så ser jeg ingen problemer i det, men som du selv skriver: så hænger de ikke på træerne.
Men som nyg skriver: Jeg mener stadig at den K3 som KOK-MC har i grå til 139999,- er et fund når en brugt med 12000 km koster ~135K!
Der giver jeg 100% ret. Go´ pris...
-
Jeg mener stadig at den K3 som KOK-MC har i grå til 139999,- er et fund når en brugt med 12000 km koster ~135K!
Jeg kunne ikke drømme om at spare 5-10 tusind i den forbindelse, men det er selvfølgelig bare min mening....
Lige mine ord.
Bare det var mig der havde 50K xtra :?
Olfert
-
Hejsa check lige banks-bil-mc han har en sølv sv1000,som har kørt 2946km til 134500.Den har iøvrigt titaniumpotter. 8) 8)
-
Hejsa check lige banks-bil-mc han har en sølv sv1000,som har kørt 2946km til 134500.Den har iøvrigt titaniumpotter. 8) 8)
Ja den ser ok ud, hvis man vil ha de potter på, er den jo god nok at spare de kroner. Tja det er min mening :roll: :roll: :roll:
-
Så er der en mere af slagsen så vidt jeg kan tyde.
Han havde sin sv1000s i 3 uger før han styrtede og det kostede 78.000,-
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1786
Husk det Heino når du får den, så du ikke prøver det som desværre alt for mange erfarer med 2cyl V-1000
:wink:
-
I øvrigt er der en brugt rød 2004 med PCIII, pipercrossfilter & Typhoon til salg for 142K - set i Touring Nyt.
Ham kender jeg. Han hedder Per og kommer fra Fr.værk.
Han sælger fordi han ikke kan holde ud at sidde på den i mere end 1 time??? Forstå lige det hvis i kan!!! :? :? :?
-
Heino!
Den Sv1000s i sølv der er i den blå avis under annoncen:
Suzuki sv1000s, 1000 ccm, '03, km 1.100, sølv, m.afgift, Ca.130000, nypr. u.afgift 69000, sælges u. afgift for: 49.000,-
Den er for dyr!!!!
Jeg prøvede det da jeg ledte efter Sv1000´er, og fik at vide fra en vi kender der arbejder i told&skat i Kbh, at den skulle under 40.000,- før den ville være interesant.
Ellers er risikoen for stor for at den bliver lige så dyr som en ny.
-
Suzuki sv1000s, 1000 ccm, '03, km 1.100, sølv, m.afgift, Ca.130000, nypr. u.afgift 69000, sælges u. afgift for: 49.000,-
Den er for dyr!!!!
Enig, med det kilometerantal (<6000 km) vil den vist blive takseret som værende ny, så standardprisen på (regne regne baglæns) 48389 vil vist blive lagt til grund for afgiften.
regne regne igen... Regn med at smide 89500+ i afgift og moms for at få plade på.
Eller som Jannik siger, den skal under 40k. Eller køb en ny K3.
-
Jep, Jannik, der er vist under den kilometergrænse der skal overskrides før MC'en skattemæssigt kan betragtes som brugt - dvs. den bliver beskattet som en ny. Så det skulle være rimeligt nemt at regne ud hvor meget det bliver. Jeg mener formlen for dén udregning står i touring nyts MC oversigt...?
-
Ja så sidder man oven i købet med hele risikoen for om man får en 2-købers brugt til ny pris. :? :? :? :?
-
Dåh... Jeg så ikke lige at Surfsmurf var kommet mig i forkøbet.
Men jeg mener nu grænsen går ved 2000km, hvilket så er ligegyldigt i denne sammenhæng...
MEN standardprisen på en ny er 58.266,- kr, registreringsafgift beregnet heraf er 86.729,- kr.
det giver en nypris for en K3'er på 144.995,- kr.
Så selvom cyklens registreringsværdi beregnes af standardprisen, de 86.729,- kr, vil besparelsen udgøre diffrencen mellem standardprisen og den pris på 49K du skal betale. Her 9.266,- kr.
I forhold til nyprisen på 144.995,- betales der altså 135.729,- kr.
Desuden ville man skulle betale knap 1800,- i levering for en ny, så også der er der sparet lidt.
Det syntes jeg jo så stadigvæk også er for dyrt når der står en K3'er til 140K sprit ny. Med 2 års garanti.
-
MEN standardprisen på en ny er 58.266,- kr, registreringsafgift beregnet heraf er 86.729,- kr.
Det får jeg ikke rigtigt til at hænge sammen, med mindre standardprisen allerede inkluderer moms? Jeg troede faktisk det var omvendt, så man også betalte moms af afgiften, sådan er det jo sædvanligvis.
Og jeg tastede også forkert på min lommeregner... Lad os lege jeg har ret i at moms kommer på til allersidst, så får jeg nu standardpris 46962, afgift 69036, lagt sammen og med moms 144997 (jeg har ikke tage decimaler med ...)
Så jeg ville mene afgiften skulle være 69036*1.25=86295. Ikke at det er så forskelligt fra din beregning, men min oprindelige beregning var dog forkert.
Det er da også en lodret løgn at han opgiver standardprisen til 69000, selv om man smed moms oven i.
-
Standardprisen inkluderer moms.
Det er selvfølgelig heller ikke helt rigtigt at afgiften beregnes af standardprisen, men af standardprisen -moms. (min fejl)
De tal jeg har opgivet, har jeg i øvrigt ikke regnet ud, men taget fra slutseddelen på min egen.
Såeh... de skulle sgu' helst holde....
-
Hrmm jeg får det kun til at hænge sammen (med kroners forskel) hvis man betaler moms af registreringsafgiften. Der er nogle små forskelle i 2003 og 2004 grænsebeløbene (altså grænserne for 105% og 180%, mine var i øvrigt også helt forkerte...) da man justerer dem lidt hvert år, af åbenlyse årsager.
Mit hoved kører rundt :)
-
Hrmm jeg får det kun til at hænge sammen (med kroners forskel) hvis man betaler moms af registreringsafgiften. Der er nogle små forskelle i 2003 og 2004 grænsebeløbene (altså grænserne for 105% og 180%, mine var i øvrigt også helt forkerte...) da man justerer dem lidt hvert år, af åbenlyse årsager.
Mit hoved kører rundt :)
Det er så vidt jeg kan huske fra da jeg ville købe uden afgift 105% af de første 6000,- og 180% af resten. :cry:
Ellers er jeg totalt stået af jeres regnestykker. :?
Har i egentligt prøvet at læse fra starten af jeres beregninger? :shock: :shock: :shock: :shock:
(Er det kun mig der blev hægtet af et øjeblik der??? :D :D :D )
-
Næsten rigtigt Jannik, jeg mener bare der er et fribeløb hvoraf der ikke skal svares afgift. herefter 105, senere 180 pct.
Jeg har ikke lige kunnet finde det nummer af TN som giver formlen for beregninger.... kommer nok senere...
Det kan være du har ret, selv syntes jeg alligevel at det var som jeg skrev... :roll:
-
Næsten rigtigt Jannik, jeg mener bare der er et fribeløb hvoraf der ikke skal svares afgift. herefter 105, senere 180 pct.
Jeg har ikke lige kunnet finde det nummer af TN som giver formlen for beregninger.... kommer nok senere...
De beløb jeg har fundet hos Told og Skat (http://erhverv.toldskat.dk/stapri/stapri.asp) er for 2004
0-7769 = 0%
7700-14099 = 105%
14100-? = 180%
Smid det ind i en formel, lav lidt 1.g-gymnasie-reduktion, og for motorcykler med en standardpris over 14100 får man
salgspris = 2,8 x standardpris - 18660
eller omvendt:
standardpris = ( salgspris + 18660 ) / 2,8
Bemærk at priserne her ikke inkluderer moms... så man skal lige dividere salgsprisen med 1,25 inden man bruger den i sidste formel. Og selvfølgelig gange resultatet med 1,25 i den første.
På hjemmesiden kan man også se tallene for 2003, men jeg gad ikke helt prøve med dem, da jeg kom tæt nok på nygs tal med 2004 :)
Bemærk også at hvis motorcykler havde samme afgiftsregler som biler, ville en SV650S koste 88k i stedet for 97k :evil:
-
Så kom der langt om længe lidt legetøj hjem til den sølvfarvede! :D :D :D http://forum.svrider.dk/album_pic.php?pic_id=175
Herligheden har været 4 uger undervejs fra USA, så jeg troede faktisk at pengene var kylet i kloaken.. :cry: :cry:
Men den har været værd at vente på, for den er bare TOP NICE, ikke en skramme.. :D :D :D
Ja, så mangler vi bare lige at der går knap 3 mdr. før en (forsvarlig)testkørsel. :evil: :evil:
-
Udemærket....
Hvad var det du gav for den?
31$ for dæmperen :D :D :D 45$ for porto. :lol: :lol:
-
Udemærket....
Hvad var det du gav for den?
31$ for dæmperen :D :D :D 45$ for porto. :lol: :lol:
Det var krafte......e ikke meget :D
Eller ligger de på den pris :?:
Olfert
-
Udemærket....
Hvad var det du gav for den?
31$ for dæmperen :D :D :D 45$ for porto. :lol: :lol:
Det var krafte......e ikke meget :D
Eller ligger de på den pris :?:
Olfert
Det ska så lige siges at det er 600/750 model, men stadig en god pris. :wink:
PWEE gav vistnok 50-60 $ for sin 1000´er, som stadig er meget billigt.
Nypris for 600/750 ca. 800 $
-
Udemærket....
Hvad var det du gav for den?
31$ for dæmperen :D :D :D 45$ for porto. :lol: :lol:
Det var krafte......e ikke meget :D
Eller ligger de på den pris :?:
Olfert
Det ska så lige siges at det er 600/750 model, men stadig en god pris. :wink:
PWEE gav vistnok 50-60 $ for sin 1000´er, som stadig er meget billigt.
Nypris for 600/750 ca. 800 $
På den anden side er den vel rigelig god til SV'eren, jeg tænker på at dæmperen til 1000'eren er bygget til at holde hjulet på vejen med hastigheder vi aldrig vil komme i nærheden af på SV'eren :cry:
Det er jo sådan set det samme med 600/750 :? :shock: :D
Til gengæld har vi en lækker V2 lyd og træk :D :D :D
Olfert