SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Ice efter Januar 07, 2006, 06:42:44 pm
-
Hej alle sammen.
Jeg går og undre mig lidt over en lyd fra min sv1000s.
Det kommer som regel når jeg motorbremser, og så giver gas igen.
(Det siger lige som en gammel golf med utæt toppakning) samtidig sætter den ud i et mille sek, det kan man mærke som et lille nyg.
Det kan også komme hvis den stor i tomgang og den for lidt gas.
Men det er ikke som den bare skyder ud af udstødningen.
Håber der er nogle der ved lidt om dette fænomen.
:!: :!: :!:
-
det kan man mærke som et lille nyg.
:!: :!: :!:
hmmmm lille siger du?? så har du ikke set ham :D
-
det kan man mærke som et lille nyg.
:!: :!: :!:
hmmmm lille siger du?? så har du ikke set ham :D
God pjatrøv :D :lol: :D
ICE --> har ingen ide.. men mon ikke snart en af de tunge drenge kommer på tråden !!! ellers tage den med til budding, så får du det nok løst :wink: :wink:
-
Det siger lige som en gammel golf med utæt toppakning
Fætter K hører præcis samme lyd, når han kører råddent!!! Men det er bare mig, der sidder bag på, og råber inde bag hjelmen :lol: :lol: :lol:
Mit bedste bud er også, at du hører en mekker i nærheden (Var det ikke Fyn du kom fra, så er der jo langt til Buddinge)...
-
Det siger lige som en gammel golf med utæt toppakning
Fætter K hører præcis samme lyd, når han kører råddent!!! Men det er bare mig, der sidder bag på, og råber inde bag hjelmen :lol: :lol: :lol:
Mit bedste bud er også, at du hører en mekker i nærheden (Var det ikke Fyn du kom fra, så er der jo langt til Buddinge)...
jep, kommer fra Ringe. :P
-
Hvad med en TPS justering, 1000'eren sku vist ikke stå særlig fint fra fabrikken af :?
Emnet har været oppe et par gange : http://forum.svrider.dk/viewtopic.php?t=536
-
Hvad med en TPS justering, 1000'eren sku vist ikke stå særlig fint fra fabrikken af :?
Emnet har været oppe et par gange : http://forum.svrider.dk/viewtopic.php?t=536
Ok. men er det ikke noget med da der er Power Commander på, så skulle det været klaret????
-
Hvad med en TPS justering, 1000'eren sku vist ikke stå særlig fint fra fabrikken af :?
Emnet har været oppe et par gange : http://forum.svrider.dk/viewtopic.php?t=536
Jeg kan ikke anbefale at få husteret TPS'en - det hjælper kun mod "skyderiet" under motorbremsning ganske kortvarigt... Jeg fik min justreret efter de foreskrifter der er nævnt herinde men efter bare en uge var den tilbage igen og skyder idag lige så meget som før den blev justeret. Jeg tror mere det du kan høre er når motoren "bøvser" og derved skyder baglæns op i filterkassen under tanken. Det gør min også engang imellem. Hvordan det kan fjernes aner jeg ikke og har heller ikke tænkt mig at bruge penge/tid på det. Jeg skal bare lære at sidde stille med gashåndtaget når jeg holder for rødt ;-)
-
Hvad med en TPS justering, 1000'eren sku vist ikke stå særlig fint fra fabrikken af :?
Emnet har været oppe et par gange : http://forum.svrider.dk/viewtopic.php?t=536
Jeg kan ikke anbefale at få husteret TPS'en - det hjælper kun mod "skyderiet" under motorbremsning ganske kortvarigt... Jeg fik min justreret efter de foreskrifter der er nævnt herinde men efter bare en uge var den tilbage igen og skyder idag lige så megeget som før den blev justeret. Jeg tror mere det du kan høre er når motoren "bøvser" og derved skyder baglæns op i filterkassen under tanken. Det gør min også engang imellem. Hvordan det kan fjernes aner jeg ikke og har heller ikke tænkt mig at bruge penge/tid på det. Jeg skal bare lære at sidde stille med gashåndtaget når jeg holder for rødt ;-)
¨
Ja, det lyder som mit problem. :D
Så behøves jeg ikke ligge om natten og ikke kan sove over dette.
tak tak.
-
Hej alle sammen.
Jeg går og undre mig lidt over en lyd fra min sv1000s.
Det kommer som regel når jeg motorbremser, og så giver gas igen.
(Det siger lige som en gammel golf med utæt toppakning) samtidig sætter den ud i et mille sek, det kan man mærke som et lille nyg.
Det kan også komme hvis den stor i tomgang og den for lidt gas.
Men det er ikke som den bare skyder ud af udstødningen.
Håber der er nogle der ved lidt om dette fænomen.
:!: :!: :!:
Hej
Min gør det samme som du beskriver, og som helt ny MC (Aug 05) blev jeg lidt betænkelig om det var en Mandags MC jeg havde købt. Men det er nok nærmer lidt tilvænning der skal til.
Jeg oplever at ved at være konsekvent og rolig med gassen, og ikke give for lidt gas i de forskellige køresituationer, så opføre den sig pænt og lyder godt :D
-
[
Min gør det samme som du beskriver, og som helt ny MC (Aug 05) blev jeg lidt betænkelig om det var en Mandags MC jeg havde købt. Men det er nok nærmer lidt tilvænning der skal til.
Det er jo en Suzuki.. Er de ikke pr. definition mandagsmodeller? :P Hvis det ikke skal rasle, så skal det vist hedde Honda.. :)
-
Det er jo en Suzuki.. Er de ikke pr. definition mandagsmodeller? :P Hvis det ikke skal rasle, så skal det vist hedde Honda.. :)
Har du drukket af potten ? ! ?
Hvis der er noget der rasler ( ud over Ducati :twisted: ) så er det da de gamle CB7½'ere :!:
-
Det er jo en Suzuki.. Er de ikke pr. definition mandagsmodeller? :P Hvis det ikke skal rasle, så skal det vist hedde Honda.. :)
Har du drukket af potten ? ! ?
Hvis der er noget der rasler ( ud over Ducati :twisted: ) så er det da de gamle CB7½'ere :!:
En CB skal rasle til gengæld er den ikke til at slide op!
-
Hej alle sammen.
Jeg går og undre mig lidt over en lyd fra min sv1000s.
Det kommer som regel når jeg motorbremser, og så giver gas igen.
(Det siger lige som en gammel golf med utæt toppakning) samtidig sætter den ud i et mille sek, det kan man mærke som et lille nyg.
Det kan også komme hvis den stor i tomgang og den for lidt gas.
Men det er ikke som den bare skyder ud af udstødningen.
Håber der er nogle der ved lidt om dette fænomen.
:!: :!: :!:
Det forekomme så vidt jeg har forstået kun med åbne udstødninger, og er fordi den lille modstand i potterne gør at den kan suge luft den forkerte vej ind, og dermed skyde baglæns. (Godt den ikke kan gøre det under kørslen. Altså pludseligt rykke i bag-gear og køre baglæns. :shock: :lol: :lol: )
Min gør det også, så dermed er det helt normalt! :roll: :D :D
-
Jeg ved godt hvad den fejler....
Den kører kun på 2 cylindre ! :lol: :lol: :lol: LOL
I kan ta' det :wink:
(afstammet fra en rigtig fortælling på et skagen træf.. hehe, hvor der er nogle store gutter med med de onde rygmærker, der sidder og bakser og bakser med en harley, der ikke vil komme ordentligt igang og kører urent af helvede til..de havde skruer og bakset et par timer med den, og vidste ikke hvad den fejlede..
Så kommer der en gut slentrene hen og kigger lidt på hvordan de bakser og bakser.. og så siger så " Jeg ved godt hvad den fejler.. " og de kigger på ham i håb om at han er deres redningsmand.. og så svarer han tørt "ja, den kører kun på 2 cylindre"... En konge kommentar med den sublime timing. Og de store gutter ku ik andet end at tage hatten af for ham :D :D
:D :D)
-
I kan ta' det :wink:
Tror du ? :roll:
De der overkubikkere med "sprøjt" er lidt nærtagende :twisted: :twisted:
-
Hvis der er noget der rasler ( ud over Ducati :twisted: ) så er det da de gamle CB7½'ere :!:
550'erne er også slemme.. Jeg var med ude for at købe en CB550F - damn knæstkæden ævler på sådan en :)
-
Det er jo en Suzuki.. Er de ikke pr. definition mandagsmodeller? :P Hvis det ikke skal rasle, så skal det vist hedde Honda.. :)
Har du drukket af potten ? ! ?
Hvis der er noget der rasler ( ud over Ducati :twisted: ) så er det da de gamle CB7½'ere :!:
En CB skal rasle til gengæld er den ikke til at slide op!
Det er fandeme løgn!!!
Min gamle CB750F four fra 1976 var edderrødme FÆRDIG! ved 100.000km
elipseformede cylindre og brugte 1½ liter olie pr. 1000km,
kørte til sidst kun på 2 cylindre... hvilket betød at jeg skulle have tre forsøg på at komme over Katzchberg i Østrig.... Så er der laaaaaangt hjem.... :cry:
-
kørte til sidst kun på 2 cylindre...
Hvad tuder du for - der skulle aldrig ha' været 4 til at begynde med. Og den kørte da!
Ik' til at slide op!
:lol:
-
kørte til sidst kun på 2 cylindre...
Hvad tuder du for - der skulle aldrig ha' været 4 til at begynde med. Og den kørte da!
Ik' til at slide op!
:lol:
Min længste tur hjem nogensinde... blev overhalet af mange lastbiler på vej over Kassel bakkerne. :cry:
Lignede i øvrigt en Panda-bjørn i fjæset efter at have kørt med åbent visir i dieselsporet fra München til Vejle... 8)
-
kørte til sidst kun på 2 cylindre...
Hvad tuder du for - der skulle aldrig ha' været 4 til at begynde med. Og den kørte da!
Ik' til at slide op!
:lol:
Min længste tur hjem nogensinde... blev overhalet af mange lastbiler på vej over Kassel bakkerne. :cry:
Lignede i øvrigt en Panda-bjørn i fjæset efter at have kørt med åbent visir i dieselsporet fra München til Vejle... 8)
Hehe - Panda! :lol: :lol:
-
Hej Ice.
én af mine bekendte havde en DL1000, hvor den satte ud og havde svært ved at tage omdrejninger. Den var også helt ny, men alligevel fandt FA-motor ud af at den stod af H til i "motoren". Jeg tror faktisk at det var ventilerne, der stod forkert. Han fik dem i hvert fald justeret uden beregning og blev derved sit problem kvit.
blot et forslag.
-
Hejsa
Min helt nye SV1000s går også ujævnt ved lille gasgivning. Det er desværre helt normelt på store V-twins med typisk stort tværareal (overkvadratisk) motore.
Jeg har nu for 3 gang forsøgt at justere mig ud af det uden resultat. Det hænger sammen med hvordan motoren er konstrueret på, hele fyldningen sker fra en side i cylinderen. I dit tilfælde vil det nok hjælpe med en simpel stramning af gaskablerne.
PS. med hesyn til raslen generelt er det nok mere reglen end undtagelsen på de fleste motorer. Kæder, ventiler osv. giver lige alt andet støj fra motoren.
Som gammel Kawa mand gennem mange år vender man sig hurtigt til det.
Corlin