SVRider.dk Forum

Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: guffer efter April 26, 2014, 08:49:23 pm

Titel: hvilken benzin 92, 95, eller v-power
Indlæg af: guffer efter April 26, 2014, 08:49:23 pm
Hvad køre i på på jeres kilosvin og er der nogen forskel at mærke.
Titel: Sv: hvilken benzin 92, 95, eller v-power
Indlæg af: Søren F efter April 26, 2014, 10:27:15 pm
Næ, så jeg bruger 92.
Titel: Sv: hvilken benzin 92, 95, eller v-power
Indlæg af: Thomas-R efter April 27, 2014, 11:33:45 am
95 hvis jeg er glad i låget

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Titel: Sv: hvilken benzin 92, 95, eller v-power
Indlæg af: Ztier efter April 27, 2014, 03:46:08 pm
V-power. Bilder mig ind at det er godt for motoren, men jeg kan ingen forskel mærke eller se... Så der er nok bare en ide  :mrgreen:
Titel: Sv: hvilken benzin 92, 95, eller v-power
Indlæg af: blz efter April 27, 2014, 03:57:53 pm
mest 95 og enkelte gange v-power

lidt efter kørsel - men har ikke bemærket nogen forskel end den køre lidt længere på v-power men ikke nok i forhold til prisforskellen
Titel: Sv: hvilken benzin 92, 95, eller v-power
Indlæg af: motormouth efter April 27, 2014, 05:14:57 pm
92, der hvor jeg oftest tanker har de kun tre jordtanke, diesel, 95 og v-power, derfor er der 95 i 92 hanen så jeg sparer lidt hvergang.
Titel: Sv: hvilken benzin 92, 95, eller v-power
Indlæg af: Gregers efter April 27, 2014, 10:54:08 pm
Jeg mindes at Sajmon vist havde en god forklaring på det her spørgsmål... Noget med hvilket oktan moteren var indstillet til at kunne klare og at den ikke nødvendigvis havde godt af et højere oktan niveau!?!?

Sajmon what say you?
Titel: Sv: hvilken benzin 92, 95, eller v-power
Indlæg af: Dina efter April 28, 2014, 10:59:01 am
Sakset fra nettet:
Bankning opstår, når blandingen af benzin og luft i motoren presses sammen. For at få den optimale ydeevne skal tændrøret antænde blandingen på det rigtige tidspunkt. Men når luft presses sammen, stiger temperaturen.
Det kan føre til spontan antænding, der giver små eksplosioner i stemplet, som motoren ikke har godt af. Motorens ydeevne afhænger dog også af, hvor meget luft- og benzinblandingen sammenpresses.
Stor kompression giver stor ydeevne, men større risiko for bankning. Derfor er det en fordel at bruge benzin, som selvantænder så sent, at det kun er tændrøret, der sætter forbrændingen i gang. Denne egenskab kendetegner høj-oktan-benzin, og jo højere oktantal, desto længere går der, før den selvantænder

Og
Benzinens opgave er at forbrænde i bilens cylindre. Derved drives et stempel, som giver bilen drivkraft. I cylindrene bliver benzindampene presset hårdt sammen, og det gør dem varme. Forbrændingen skal sættes i gang af en gnist fra tændrøret, men af og til kan benzindampene blive så varme, at de selvantænder. Det er uheldigt, da det kan få benzinen til at eksplodere i utide. Selvantændelse er det, der høres som bankelyde fra motoren. Oktantallet er kort fortalt et udtryk for benzinens evne til at modstå selvantændelse.
Titel: Sv: hvilken benzin 92, 95, eller v-power
Indlæg af: skurkenfradallas efter April 29, 2014, 11:24:57 am
92, der hvor jeg oftest tanker har de kun tre jordtanke, diesel, 95 og v-power, derfor er der 95 i 92 hanen så jeg sparer lidt hvergang.

Hvad er det for en tank?  8)