SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Steiness efter Juni 03, 2014, 09:16:57 pm
-
Hej SV riders.
Er nu blevet den stolte ejer af en SV650 fra 07 med abs.
Kan se i servicebogen at den ikk har fået lavet noget service hos en autoriseret mekaniker siden 2010 ved 4000km
Den har nu gået 7400, kørt under 1000 de seneste 2 år
Derfor vil jeg gerne lave noget service på den selv. Er uddannet automekaniker så fingrene sidder skruet rigtigt på ;)
Mit spørgsmål er bare
Hvad vil i mene er nødvendigt at skifte?
og
Hvor man kan købe service delene henne? er det bare at gå den til lokale Suzuki forhandler?
Skal også have fat i et doslingssæt, er der nogen der har erfaringer med at montere dette og ved hvor det kan købes?
På forhånd tak
Mvh Mike
-
Du kan Google dig til oversigt over service og intervaller. Mener også der er flere links herinde om det hvis du prøver at søge finder du det helt sikkert. Drosling kender jeg desværre ikke noget til.
-
Ja men nu har den jo ikk fået fulgt resten af servicene hos forhandlerne.
Har prøvet at kigge rundt men kan ikk finde nogle konkrete svar
-
Jeg ville give den et almindelig "lille service" som den skulle have haft ved 6000 km. Du kan se skemaet her: http://www.svrider.com/tips/images/mntncPDF/Calif.PDF Hvor der står karburator justering, laver du ventiljustering istedet for.
Og så ville jeg gå alting lidt ekstra efter når nu der er så stor difference mellem km og år.
Næste gang ved 12.000 ville jeg bare hoppe på det almindelige serviceinterval, dvs hver 6000 km og skiftevis lille/stort service.
En servicemanual finder ud her: http://www.scribd.com/doc/28087909/Suzuki-SV650-K7-07-08-09-Supplemental-Service-Manual
Torque for hver del finder du her: http://www.edubs.net/bikestuff/sv650/sv650TorqueSpecs.pdf
Servicedele kan sagtens købes hos forhandlerne, men også på nettet, både nationalt og internationalt, fx via www.e-Bay.de eller www.e-bay.com men vær obs på told og moms fra usa :-)
-
Den skal da bare have ny olie og filtre, kontrollere om bremse væske er mørk, hvis ja så skift. Ventil kontrol er da først ved 24k er det ikke? Og så ny olie og filter hver 6000km :-)
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk
-
Okay :)
Mener os ventiljustering først er ved 24k?
Hvilket olie skal jeg købe?
-
Åååhhhhh!!! ALDRIG spørge om olie på forum - du starter en religiøs diskussion af de allerstørste!!! :hand: :hand:
Brug søgefunktionen øverst til højre - og træk lidt fra/læg lidt til - eller kør til nærmeste forhandler 8)
-
Ha ha ha hvilken olie, klasse :-)
Sikolene pro4 giver blødere gear skifte, castrol Power1 er ok men noget dyr i full synth, og ja det kan den godt køre på. Men køb den du syntes, den dur med garanti
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk
-
og skal du have det allerbedste køber du Royal Purple.... Ha ha :-)
Jeg har lige købt det, er spændt på om den eksploderer eller drøner afsted :-D
I øvrigt velkommen og tillykke med dyret :-)
-
Husholdningsolie!! 😜
Og velkommen til!!
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Ja, Jeg har én gang købt den der Castrol Power1 - den brugte jeg til at gennemskylle motoren med, da jeg ikke liiiiige fik monteret bundproppen efter at den gamle olie fik lov at løbe ud..... Så kom der Motul på som der plejer.
Man forstår vel et vink med en vognstang...
-
Ha ha en kræsen motor du har dig der Søren ;-)
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk
-
Ja, Jeg har én gang købt den der Castrol Power1 - den brugte jeg til at gennemskylle motoren med, da jeg ikke liiiiige fik monteret bundproppen efter at den gamle olie fik lov at løbe ud..... Så kom der Motul på som der plejer.
Man forstår vel et vink med en vognstang...
Fnis! :mrgreen:
Mit gearskifte var glad for Silkolene Comp eller Ride. Semisyntetisk 15w-40.