SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Dina efter Juni 28, 2014, 06:36:43 pm
-
Jeg er afsted på Mantorp denne weekend og fik et standard setup hos AH-Racing. Han konstaterede at min sag bagpå var for langt hvilket blev indstillet. Foran passede sag'et men gaflen er alt for blød og dykker flere gange efter en påvirkning trods Hyperpro fjedre og olie.
Vi gik over til Hyperpro manden bagefter og fik at vide der enten skulle andre ventiler til eller i hvert fald en tykkere olie. Der er pt sae10 i men han anbefaler mindst 15, gerne 20 før der bliver en ordentlig effekt
Hvad er jeres erfaringer i forhold til forgaffelolie ?
-
Jeg har ikke selv skiftet fjedre og olie endnu, men var det i forhold til de SAG instillinger der står her inde et sted, han ændrede lidt på det?
Var der nogen forskel på om man kun kørte vej eller om der også var nogle banedage inde over?
-
Jeg kører med 15 olie, og syntes at det fungerer rigtigt fint.
Har dog ikke prøvet andre tykkelser, så kan ikke udtale mig om forskellen.
-
Jeg har ikke selv skiftet fjedre og olie endnu, men var det i forhold til de SAG instillinger der står her inde et sted, han ændrede lidt på det?
Var der nogen forskel på om man kun kørte vej eller om der også var nogle banedage inde over?
Den blev sat op efter nogle tal han havde, mener det fx var 27 mm bagpå, foran ved jeg ikke hvad det var, andet end det stod rigtigt.
Det er klart at man kan/bør sætte den hårdere op hvis man udelukkende kører på bane men så mener han det bliver uhensigtsmæssigt på vejen. Så den bedste blanding er nok noget med lidt hård til vejen men lidt for blød på banen :-)
-
Fik skiftet olien til en sae20 i gaflerne. Nøjjj den er stram nu. Også sikkert lige rigeligt så jeg ender nok med at løsne preloaden lidt. I morgen skal jeg have tjekket sag'et, så må vi se hvordan den bliver at køre på.
-
Har målt sag som pt et 24 mm bagpå og 27 mm foran. Det skulle være fint :-)