SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Philip L efter November 25, 2014, 12:51:42 pm
-
Har aldrig fået mere end ca.195 km. (der kørte den tør) ud af en fuld tank benzin på mit KiloSVin fra 2004, jeg vil mene jeg kører ok friskt, men ikke som om jeg har stjålet den. Syntes det lyder ret lavt i forhold til det jeg hører andre tale om. Selvfølgelig betyder vindmodstanden noget, og min vægt på ca. 105 kg. bidrager nok heller ikke positivt, men hvad siger panelet?
-
Ved rigtig pæn kørsel ca. 16 km/L . Ellers 13-14 / L . Vejer selv 95 kg med tøj og hjelm. Og kører SV1000N fra juni 2006.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Men med et tankindhold på 18 l. (mener jeg det er) så giver det i mit tilfælde maks. 11 km.l, hvilket jeg syntes er ret lavt, og nej jeg købte den ikke for at den skulle være økonomisk, undrer mig bare, og tænker om den burde justeres på en eller anden måde?
-
17L tank. og du kan ikke let fylde den 100% så reelt kun lidt over 16,5L
gearing har også en stor indflydelse... min benzinlampe lyser ved 120~130km og jeg tør ikke beregne benzin økonomien... men SV10km/l er nok et meget godt gæt..
-
Jeg ligger også og roder omkring 200 km på triptælleren, når lampen begynder at lyse.... Min er godt nok en S`er, til gengæld kan jeg trække badevægten op på 120, så SVinet er lidt spændt for....
Jeg kører generelt meget blandet, med hovedvægten på "frisk" kørsel :innocent:
Har endnu ikke kørt så lange ture med barnet bagpå, men det påvirker helt sikkert økonomien i positiv retning, da accelerationerne er mere moderate, og tophastigheden ikke er meget over 100 km/t, når hun sidder bagpå.. :)
I bund og grund er jeg også rystende ligeglad med brændstof-økonomien, smilet i hjelmen kan ikke gøres op i penge.... :thumbsup: 8)
-
Kender nogen af jer til effekten af et fuldt udstødningssystem og en efterfølgende indkørsel til udstødning på brændstoføkonomien på en SV650S? Jeg plejer at få blinkende benzinindikator ved omkring 240-260km på min.
-
Kender nogen af jer til effekten af et fuldt udstødningssystem og en efterfølgende indkørsel til udstødning på brændstoføkonomien på en SV650S? Jeg plejer at få blinkende benzinindikator ved omkring 240-260km på min.
Når du siger effekten, mener du så HK, eller den totale køreoplevelse? HK får du ikke voldsomt meget mere af.
Min er kun mappet i ECU'en, og den blinker allerede ved 180-200km >_<
Det kan være det ændre sig med en powercommander til foråret, så kommer der en update :wink:
-
Her tænkte jeg mere på effekten på, hvor langt den kører på literen ;). Jeg har læst mig frem til, at en powercommander ikke giver det store på en 650'er. Er det for mere "smooth" motorgang?
-
Her tænkte jeg mere på effekten på, hvor langt den kører på literen ;). Jeg har læst mig frem til, at en powercommander ikke giver det store på en 650'er. Er det for mere "smooth" motorgang?
Det ved jeg ikke hvor meget den giver. Men jeg kan fortælle dig det til foråret :wink:
-
Her tænkte jeg mere på effekten på, hvor langt den kører på literen ;). Jeg har læst mig frem til, at en powercommander ikke giver det store på en 650'er. Er det for mere "smooth" motorgang?
Det ved jeg ikke hvor meget den giver. Men jeg kan fortælle dig det til foråret :wink:
Har jeg forstået korrekt, at når man fx sætter et fuldt udstødningssystem på en motorcykel, så indstiller man hvor meget brændstof, der bliver sprøjtet ind i motoren, fordi der er sket en ændring i kompressionsforhold fra motoren og gennem udstødningen? Hvordan adskiller det sig fra TPS, hvor man, som jeg forstår det, også ændrer på, hvornår og hvor meget benzin, der bliver sprøjtet ind i motoren?
-
Her tænkte jeg mere på effekten på, hvor langt den kører på literen ;). Jeg har læst mig frem til, at en powercommander ikke giver det store på en 650'er. Er det for mere "smooth" motorgang?
Det ved jeg ikke hvor meget den giver. Men jeg kan fortælle dig det til foråret :wink:
Har jeg forstået korrekt, at når man fx sætter et fuldt udstødningssystem på en motorcykel, så indstiller man hvor meget brændstof, der bliver sprøjtet ind i motoren, fordi der er sket en ændring i kompressionsforhold fra motoren og gennem udstødningen? Hvordan adskiller det sig fra TPS, hvor man, som jeg forstår det, også ændrer på, hvornår og hvor meget benzin, der bliver sprøjtet ind i motoren?
Hvis du montere en anden udstødning, er der bedre luftgennemstrømning, og moteren vil køre mere magert. Man kan derfor tilpasse mængde af benzin med f.eks. en powercommander, eller få den mappet i den ECU'en.
TPS er en helt anden sag, og har ikke noget med det at gøre. TPS er thottle position sensor, altså en sensor. Når du åbner for gassen skal der pumpes mere brændstof end i tomgang, og det punkt for hvornår der åbnes kan justeres. Normalt er det vist ved 1300 omdr ±150.
-
Okay. Jeg har en opgørelse fra den tidligere ejer, hvor cyklen har været på rullebånd, og der går jeg så ud fra, at den tidligere ejer har fået indstillet ECU'en. Så når den ikke længere kører magert, vil det praktisk talt sige, at den kører lidt kortere på literen, men den er tilpasset til den udstødning, han monterede.
Godt jeg kan lære noget nyt hele tiden :P. Tak for svaret!
-
Okay. Jeg har en opgørelse fra den tidligere ejer, hvor cyklen har været på rullebånd, og der går jeg så ud fra, at den tidligere ejer har fået indstillet ECU'en. Så når den ikke længere kører magert, vil det praktisk talt sige, at den kører lidt kortere på literen, men den er tilpasset til den udstødning, han monterede.
Godt jeg kan lære noget nyt hele tiden :P. Tak for svaret!
Nej, du kan ikke bare konkludere den køre kortere på literen.
-
Hvis man hæver effektiviteten på motoren ved at give den mere benzin i visse områder, bliver den mere økonomisk.
-
Okay. Hmm, så må jeg holde mere øje med trip tælleren næste år, så jeg kan få et gennemsnit for min MC med de modifikationer, der er gjort.
-
Sigurd, hvis din trip lyser omkring 240-260 km gør du det meget godt. Det er samme for min 650'er hvis jeg kører nogenlunde pænt, så ligger jeg også omkring 20/L. På vejen kan jeg svinge mellem 17-24/ L alt efter kørestil og hastighed og på banekørsel rammer jeg ca 12 [emoji15]
-
Tanker når den blinker ved ca 180km, på bane uhh +10L på en dag. Og jeg kører ALTID pænt
-
Sigurd, hvis din trip lyser omkring 240-260 km gør du det meget godt. Det er samme for min 650'er hvis jeg kører nogenlunde pænt, så ligger jeg også omkring 20/L. På vejen kan jeg svinge mellem 17-24/ L alt efter kørestil og hastighed og på banekørsel rammer jeg ca 12 [emoji15]
Hmmm... Jeg bruger ca 60 liter benzin på en RR weekend på Knutstorp - og der kører jeg ca 400 kilometer. :shock:
-
Sigurd, hvis din trip lyser omkring 240-260 km gør du det meget godt. Det er samme for min 650'er hvis jeg kører nogenlunde pænt, så ligger jeg også omkring 20/L. På vejen kan jeg svinge mellem 17-24/ L alt efter kørestil og hastighed og på banekørsel rammer jeg ca 12 [emoji15]
Hmmm... Jeg bruger ca 60 liter benzin på en RR weekend på Knutstorp - og der kører jeg ca 400 kilometer. :shock:
Jeg kører også pænt når jeg kører på bane (åbenbart) [emoji15] [emoji2]
-
Sigurd, hvis din trip lyser omkring 240-260 km gør du det meget godt. Det er samme for min 650'er hvis jeg kører nogenlunde pænt, så ligger jeg også omkring 20/L. På vejen kan jeg svinge mellem 17-24/ L alt efter kørestil og hastighed og på banekørsel rammer jeg ca 12 [emoji15]
Hmmm... Jeg bruger ca 60 liter benzin på en RR weekend på Knutstorp - og der kører jeg ca 400 kilometer. :shock:
6,6km/l er i sig selv en bedrift Sajmon - har du folk til at holde motorcyklen på minimum 5k RPM, når den står i pit? :D
Jeg forestiller mig nu heller ikke, at det er stedet, hvor jeg ville ønske at spare ;).
-
Sigurd, hvis din trip lyser omkring 240-260 km gør du det meget godt. Det er samme for min 650'er hvis jeg kører nogenlunde pænt, så ligger jeg også omkring 20/L. På vejen kan jeg svinge mellem 17-24/ L alt efter kørestil og hastighed og på banekørsel rammer jeg ca 12 [emoji15]
Hmmm... Jeg bruger ca 60 liter benzin på en RR weekend på Knutstorp - og der kører jeg ca 400 kilometer. :shock:
Av av :shock: Så vil jeg ikke begynde at regne på hvad min drikker.
-
Sigurd, hvis din trip lyser omkring 240-260 km gør du det meget godt. Det er samme for min 650'er hvis jeg kører nogenlunde pænt, så ligger jeg også omkring 20/L. På vejen kan jeg svinge mellem 17-24/ L alt efter kørestil og hastighed og på banekørsel rammer jeg ca 12 [emoji15]
Hmmm... Jeg bruger ca 60 liter benzin på en RR weekend på Knutstorp - og der kører jeg ca 400 kilometer. :shock:
6,6km/l er i sig selv en bedrift Sajmon - har du folk til at holde motorcyklen på minimum 5k RPM, når den står i pit? :D
Jeg forestiller mig nu heller ikke, at det er stedet, hvor jeg ville ønske at spare ;).
Den holder helt stille :-) jeg aner ikke hvor mange km jeg trillede sidst da vi var på knutten. Men det var skæg lige til jeg ødelagde 6.gear. og jeg kommer helt sikker igen. Brugte vel 45L på de par dage, så det er ren økonomi kørsel, nærmest økologisk [emoji23]
-
Sigurd, hvis din trip lyser omkring 240-260 km gør du det meget godt. Det er samme for min 650'er hvis jeg kører nogenlunde pænt, så ligger jeg også omkring 20/L. På vejen kan jeg svinge mellem 17-24/ L alt efter kørestil og hastighed og på banekørsel rammer jeg ca 12 [emoji15]
Hmmm... Jeg bruger ca 60 liter benzin på en RR weekend på Knutstorp - og der kører jeg ca 400 kilometer. :shock:
6,6km/l er i sig selv en bedrift Sajmon - har du folk til at holde motorcyklen på minimum 5k RPM, når den står i pit? :D
Jeg forestiller mig nu heller ikke, at det er stedet, hvor jeg ville ønske at spare ;).
Jeg starter cyklen op ca 3 min før hvert pas og lader den stå i tomgang. Ca 1 min før passet starter, går jeg hele rutinen igennem med udstyr, hjelm, krave, handsker og piller dækvarmere af og hiver den ned af løftere og kører direkte ud på banen - og så er det race pace i ca 15-20min før den igen bliver slukket.
Det gentager sig 6-8 gange om dagen, og jeg tanker hvert andet pas eller når den blinker i tanklampen. V2'ere tager lidt for det, men den er musegrå i udstødningen så blandingen er rimeligt spot on. :)
-
Det lyder jo aaalt for fristende sådan en weekend! :thumbsup: :twisted:
Er det altid i Sverige i kører banekørsel? Jeg må kigge efter nogle baneweekender efter jeg har været på FDMs kørekurser i marts :orkester:
-
Der er også på padborg, den skulle bare ikke være så sjov, og prisen er den samme som på knutten, ellers skal du noget længere op i Sverige. Vel mødt :-)