SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Ztier efter December 28, 2014, 09:15:39 am
-
Hey folkene
God jul.
Jeg har noget ældre kølevæske på en dunk stående. Det var noget jeg købte til min gamle Ford Fiesta. Kan jeg hælde det på grislingen, eller er der forskel på kølevæske til bil og mc ?
-
Ingen forskel. Det bruger du bare. :)
-
Skal det ikke være blandet op med destilleret vand ? og ikke alm. vand
-
Er det lysserøde long life ikke bedre på alu motor?, ved dog ikke om det gamle blå gør noget skidt ved en alu motor.
-
Al kølervæske er lavet til at forhindre ion vandring - dvs korrosion, så alt sammen kan bruges i alu motorer.
Man må helst ikke blande det røde longlife (G92 kan det f.eks hedde) kølervæske med andre.
-
Har slet ikke det blå mere, men vidste godt det ikke må blandes, lidt som dot 4 og 5 bremsevæske :-)
-
Tak for det. Jeg prøver med det gamle blå i første omgang
-
Nu er kølervsken skiftet i overensstemmelse me instruktionsbogen, der dog ikke omtaler skift af bremsevæske i reservetanken. Bør denne skiftes, eller er det ligegyldigt?
(som nogen af jer måske har oberserveret er jeg i gang med nmit første sgørre vinerprojekt) :afro:
-
Nu er kølervsken skiftet i overensstemmelse me instruktionsbogen, der dog ikke omtaler skift af bremsevæske i reservetanken. Bør denne skiftes, eller er det ligegyldigt?
(som nogen af jer måske har oberserveret er jeg i gang med nmit første sgørre vinerprojekt) :afro:
Bremsevæsken skal vel helst ikke i nærheden af reservetanken. :innocent:
-
Jo jo, reservoir til bagbremsen sidder da lige der omkring 😂
-
Altså - reservetanken til kølervæske :afro:
SV650 K1 har en kølervske reservetank (resevoir). JEg har skiftet kølervæsken, men det påvirkede overhovedet ikke væsken i reseveresevoiret.
-
He he, vi mobber vist lidt. Expantionsbeholderen, som den hedder, gør det at når væsken bliver varm og udvider sig ryger det der over, og når det køler ned suger den lidt derfra igen. Du lader bare som ingen ting, bare det du har hældt i køleren er samme farve som det i beholderen er der ingen problemer. Job done :-)
-
Nu du er igang bør bremsevæske skiftes hvert 2.år, alm dot4 fra tanten, biltema eller hvad du kommer forbi er pingeling til formålet.
-
Tak for svaret. Bremsevæske er skiftet både for og bag :D
Det underlige er, at det ikke er samme farve. Det der var på er grønt - det er det der er i expansionsbeholderen også. Det jeg har hældt på er blåt. Er det noget lort ?
-
Tak for svaret. Bremsevæske er skiftet både for og bag :D
Det underlige er, at det ikke er samme farve. Det der var på er grønt - det er det der er i expansionsbeholderen også. Det jeg har hældt på er blåt. Er det noget lort ?
Har du kommet blå bremsevæske i reservetanken til køleren ved baghjulet ? :mrgreen: :mrgreen:
-
Jeg har ikke set eller hørt om farvet bremsevæske før. Men det kan godt blive mørkt og måske endda lidt grønligt hvis det bliver gammelt og mere viskøst... Kig lige en gang mere på flasken. Håber alt er OK og du ikke har fået byttet om på noget.
-
Denne tråd kræver vist efterhånden man læser en del mellem linjerne og ved resten selv ;-) du blander bare, eneste der ikke må blandes er den lysserøde.
-
Jeg kan godt se, at jeg har blandet det lidt sammen :innocent:
Den her tråd handler kun om kølervæske og skifte af kølervæske :D
-
Hva'?? Vil det sige du ikke har blå bremsevæske i baghjulet ;-)
-
HAHA :D :orkester:
-
Nå, hvis I er færdige med at ryge bong og ha griner på :afro: er der så en der kan svare mig på, om det er et problem, at jeg har grøn kølervæske i expansionsbeholderen og blå kølervæske på resten af kølesystemet ?
For at kvalificere sig til at besvare ovenstående, skal man være i stand til at forstå, at spørgsmålet alene drejer sig om kølevæske på kølesystemet :D