SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Sigurd.b efter Januar 06, 2015, 11:17:33 am
-
Hey!
Jeg sad og kiggede på nettet og faldt over en modifikation, som blev kaldt aTRE eller automatic TRE, som skulle forbedre timingen mellem tændrøret og stemplet i cylinderen i de lavere gear (1-3 primært). Fra fabrikkens side er MC'en, lyder det til, indstillet til at være lidt forsinket med antændelsen af tændrøret og dermed et effekttab. Har nogen af jer lavet denne modifikation? Det skulle kunne klares for et par hundrede kroner og give bedre respons på gasgivning, glattere kørsel og mindre markant motorbremse i de lave gear.
Derudover, som et sidespørgsmål: ved i om ECU'en skal indstilles ved sådan en modifikation? Er det korrekt forstået at en ECU indstilles på et rullebånd?
Jeg fik et diagram med fra den tidligere ejer af min MC, hvor der er vist kurver over HP ved forskellige RPM - er det korrekt forstået, at det er indstilling af ECU, der er sket her? (Diagrammet er det sidste billede under mit galleri på motorcykelgalleri - se signatur)
På forhånd tak for hjælpen :D
-
Det er rigtigt at det er på et rullefelt den bliver justeret ind, men om det er nødvendigt efter at have monteret sådan en aTRE ved jeg ikke.
Det er ingen garanti for den er justeret, fordi der er en udskrift.
Det kan også bare være for at se om det er nødvendigt, eller for at se hvor mange heste den levere.
Men umiddelbart synes jeg kurven ser ganske okay ud. Det er vist ikke helt ved siden af.
-
Så vidt jeg husker siger Sajmon at eneste gavn ved tre mod er mere host op prut i luftfilterkassen på 1000'eren.