SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Sigurd.b efter Juli 01, 2015, 05:40:44 pm
-
Hey igen igen.
Jeg står i en situation, hvor jeg rigtig godt kunne tænke mig hjælp til at løsne bolten ved forreste tandhjul. Mit problem er, at jeg står uden mulighed for at køre den til en forhandler, da baghjulet er punkteret (skrue), og jeg har prøvet at lægge så mange kræfter i, at cyklen var ved at løfte sig fra min baghjulsløfter.
Jeg har sikret mig, at den specielle spændeskive er udvidet og bukket tilbage. Indtil videre har jeg forsøgt mig med 32mm topnøglehoved og normal topnøgle (stor), mens min kæreste praktisk talt har stået på bagremsepedalen. Den giver sig ikke det mindste. Hvis nogen af jer har et tip eller en hjælpende hånd, vil jeg med glæde give en pizza/sodavand - penge for benzin.. Tja, hvad i nu lige kunne tænke jer for hjælpen.
Jeg befinder mig på Nørrebro og kan kontaktes på 31 21 37 10. Jeg vil være usigeligt taknemmelig for hjælp til at løsne denne.
-
Den skal ned fra løftere og læg en stykke træ igennem fælg som modhold til bagsvinger (så behøver kæreste ikke stå på bremse) og så et vandrør /forlængere på en fast nøgle ..
-
Kan ikke huske fra da jeg skiftede kædekit - nu er det ikke noget med at der er omvendt gevind på vel?!
Det kunne ligne de snu japanere :lol:
Jeg kan huske at der er en eller anden bolt/møtrik jeg har skruet af cyklen med omvendt gevind (uden at kunne huske hvor den sad).
-
Tak rådet SVenskeren! Jeg tænker også, at jeg skal prøve at forlænge min vægtstang. Jeg prøvede med noget træ, men det jeg lige havde ved hånden knækkede under trykket. Jeg må se, om jeg kan finde noget kraftigere.
Skurken jeg tænkte samme tanke inden jeg gik i gang, men jeg fandt ud af, at det faktisk er et standard gevind.
-
Et jernrør/stor topnøgle med f. eks. en cykelslang (så du ikke ridser fælg/bagsvinger) kan også gøre det..
-
Jeg prøvede med længere vægtstang, jernrør gennem hjulet og med varme. Endte med at give op og fik en forhandler til at løsne den for mig. Det tog ham på den gode side af 20min cirka med varme og fuld kraft på hans boremaskine før den slap. Heldigvis er den af. Har stort set fået monteret alt det jeg skulle, men endte med at klemme samleleddet for hårdt sammen på kæden, så leddet blev stift.. Tja, man lærer vel hele tiden. Nyt samleled er bestilt og den får lov til at stå stille lidt endnu.
Bare fordi jeg synes det ser godt ud, får i lige tre billeder til at se, hvad jeg har puslet og spammet jer med.
(http://s21.postimg.org/reubfiuh3/20150704_190712.jpg)
(http://s21.postimg.org/xd84prdfr/GSXR_1.jpg)
(http://s21.postimg.org/n4fnjxpdz/GSXR_2.jpg)
Tak for svarene!
-
Det ser fedt ud Sigurd. Godt du fik det løst til sidst. Hvor bredt er det nye dæk og har du et "før" billede til sammenligning?
-
Det ser fedt ud Sigurd. Godt du fik det løst til sidst. Hvor bredt er det nye dæk og har du et "før" billede til sammenligning?
Spet det nye dæk er et standard 180/55. Jeg har i dette tilfælde valgt et Bridgestone T30 Evo, fordi jeg i forvejen kørte med T30 på forhjulet. Jeg kan godt prøve at lave en sammenligning på et tidspunkt. Jeg tænker også, at jeg nok laver en GSXR tråd, så man kan se, hvad man skal have fat i, og hvad man skal holde øje med. Jeg er i hvert fald selv løbet ind i et par ekstra udgifter, jeg gerne havde været foruden :wink: