SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Nr3 efter August 03, 2015, 08:40:55 pm
-
Hejsa
Har anskaffet mig en k6 for 4 mdr siden, den har kørt fint so far.
Men den er nu begyndt at gå hårdt i gear når der skal geares ned (specielt fra 3-2)
Ved acc op gennem gear til 6 er der intet, den går bare fint.
Har læst og læst og prøvet følgende.
Har aftappet ca 2 dl olie (glasset var for fuldt i flg min optik) læste et sted der ikke måtte være for meget olie på.
Den olie som er på er silkolene 4t 10/40 fuld syn.
Har indkøbt ny olie, men frygter ved at skifte til nyt(Inc filter) at samme problem er der (olien er lige skiftet for 2 t siden af forlig ejer).
Hva f kan det eller være? Har haft fat i geararmen og den virker ikke til at gå træg eller noget...
Øv!!!!
Håber i kan hjælpe en fortvivlet noob... BMW dette er den 3 sver jeg har, og dette er første issue jeg oplever.
Tak
\ Johnny
-
Kobler den ud som den skal, er der "olie" nok i kobling, er slave cylinder tæt ? Man kan jo altid skifte op i gear uden kobling....
-
Kobler den ud som den skal, er der "olie" nok i kobling, er slave cylinder tæt ? Man kan jo altid skifte op i gear uden kobling....
Ja den kobler fint ud, tappede ca 3-4 dl olie af motoren (den deler vel med koblingen) så nu står den centreret i glasset iseted for fyldt helt ud.
Slavecylinderen ser umiddelbart ok ud, også underligt den skulle gøre mest vrøvl fra 3-2....
Kan indstillingerne på koblingsarmen have noget at gøre med det?
Kan se der er 6 eller 7 "trin" den kan justeres på.
Må erkende jeg har intet begreb om hva der bliver stillet på :innocent:
-
Det er en SV1000, ik ?
Hvis du løfter baghjul og læggen den i gear med kobling trukket - står hjul stille ?
Med "olie" til kobling tænkte jeg på den beholdere du har ved koblings master på styr (er den fyldt op), er der evt lækage nede ved slave cylender? Prøve at udlufte koblings slave cylinder..
Hvis den kobler ud som den skal så er det nok gearkasse.... :shock: men de plejer ikke give problemer på SV'ern....
-
Det er en SV1000, ik ?
Hvis du løfter baghjul og læggen den i gear med kobling trukket - står hjul stille ?
Med "olie" til kobling tænkte jeg på den beholdere du har ved koblings master på styr (er den fyldt op), er der evt lækage nede ved slave cylender? Prøve at udlufte koblings slave cylinder..
Hvis den kobler ud som den skal så er det nok gearkasse.... :shock: men de plejer ikke give problemer på SV'ern....
Prøver lige smide den op på støt igen og ser om den turner når den er i gear, tjekker lige om der er væske på også :P.
Tak
Det sidste du nævner vælger jeg lige at overse :hand:
-
Prøve også justere koblingshåndtag til maks (til dem med store hænder).. ved ikke om det er 1 eller 7 på håndtaget.. lidt må hjulet godt rulle rundt men ikke meget..
Har ikke hørt nogen der har smadret gearkasse på end SV.. endnu.. :shock:
-
Kunne også være en slidt skiftestjerne. Den er ikke så svær at skifte. En times tid, max.
-
Kunne også være en slidt skiftestjerne. Den er ikke så svær at skifte. En times tid, max.
Huh? Hvor sidder den?
Det er en SV1000, ik ?
Hvis du løfter baghjul og læggen den i gear med kobling trukket - står hjul stille ?
Med "olie" til kobling tænkte jeg på den beholdere du har ved koblings master på styr (er den fyldt op), er der evt lækage nede ved slave cylender? Prøve at udlufte koblings slave cylinder..
Hvis den kobler ud som den skal så er det nok gearkasse.... :shock: men de plejer ikke give problemer på SV'ern....
Hjulet står stille.
De er fuld væske på, og ingen leeks.
Har justeret greb fuld ud + tømt lidt motorolie + smurt div led Inc kæde.
Prøver køre lidt de næste dage og ser om der er ændringer :club:
-
Kunne også være en slidt skiftestjerne. Den er ikke så svær at skifte. En times tid, max.
Huh? Hvor sidder den?
Til venstre lige bag koblingskurven - se her: http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=131965
Den koster ikke alverden....