SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: K efter Februar 03, 2006, 12:59:04 pm
-
Hej Folkens måske i kan hjælpe mig
Jeg kigger lidt på en brugt SV 650 vil gerne have modellen med købe på da jeg syntes den er den fedeste og da jeg nok vil komme til at køre lidt på motorvejen også er det nok også det meste behagelige. Nu har jeg faktisk fundet en der nogenlunde passer til min pengepung også, men har gået lidt over 50.000 km er det for meget ??? og hvor mange km er der i sådan en cykel før der kommer noget større der skal laves med motoren? jeg ved godt det kommer an på hvordan den er kørt osv. men bare sådan generelt?
Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på ved købe af den 1999-2002 model?
-
Jeg tror B2 her fra forummet har rundet 100.000 km. uden problemer.
Der er nok større chance for at affjedringen trænger til en renovering fremfor motoren.
Måske også kædekittet afhængig af hvornår det sidst er skiftet.
-
Jeg tror B2 her fra forummet har rundet 100.000 km. uden problemer.
Der er nok større chance for at affjedringen trænger til en renovering fremfor motoren.
Måske også kædekittet afhængig af hvornår det sidst er skiftet.
Problemer og problemer :roll:
Jeg er blevet afhængig :?
Men bortset fra lidt raslen fra knastkæden ( der skal laves i år) har den ikke lavet numre :D
-
Hvor tit skal kædekittet skiftes på sådan en fætter?
og er der nogen der ved hvor man for sådan noget forsikret med ansvar og kasko til en fornuftig penge?
-
og er der nogen der ved hvor man for sådan noget forsikret med ansvar og kasko til en fornuftig penge?
Det kommer selvfølgelig an på så meget, men vi har en samling af priser her http://forum.svrider.dk/viewtopic.php?t=192
-
H
Jeg kigger lidt på en brugt SV 650 vil gerne have modellen med købe på da jeg syntes den er den fedeste og da jeg nok vil komme til at køre lidt på motorvejen også er det nok også det meste behagelige. Nu har jeg faktisk fundet en der nogenlunde passer til min pengepung også, men har gået lidt over 50.000 km er det for meget ???
Hvad er dit budget?
-
og er der nogen der ved hvor man for sådan noget forsikret med ansvar og kasko til en fornuftig penge?
det kommer jo helt an på alder og ancinnitet
-
Budgettet kommer egentlig lidt an på hvordan cyklen står, men jeg startede med en 40k og det ved jeg godt jeg ikke får en sv for og det er sådan en jeg vil have, men tror ikke vi skal så meget højere op end 70k der skal jo også noget udstyr osv. til det kan jo også hurtigt rende op.
-
Hey.
Jeg købte min SV650 (2000) sidste sommer og havde samme bekymringer som dig, da den havde kørt 65.000km.
Derfor lavede jeg en aftale med en forhandler (Stevens på Amager) som ville gå motorcyklen igennem for mig, når jeg havde den ude på prøvetur. Det resulterede i at jeg kunne køre tilbage til stedet hvor jeg skulle købe den og sige at jeg ville have lavet dét og dét, eller have nedslag i prisen! Det er en god idé at have en kyndig person med på råd, hvis man ikke selv kan gå en MC ordentligt igennem.
Hvor meget skal du betale? Jeg fik min for 50.000kr...
-
Budgettet kommer egentlig lidt an på hvordan cyklen står, men jeg startede med en 40k og det ved jeg godt jeg ikke får en sv for og det er sådan en jeg vil have, men tror ikke vi skal så meget højere op end 70k der skal jo også noget udstyr osv. til det kan jo også hurtigt rende op.
For under 70K bør du sagtens kunne finde en old-skool sv'er. Både S og N.. Det er ikke noget, der tyder på, du skal være bange for, hvis den har gået lidt mange km.. Det er vigtigere at se efter, hvordan resten af cyklen er, og om den har fået passet sine service-eftersyn.. (Evt af en småfanatisk privatperson :) )
-
Budgettet kommer egentlig lidt an på hvordan cyklen står, men jeg startede med en 40k og det ved jeg godt jeg ikke får en sv for og det er sådan en jeg vil have, men tror ikke vi skal så meget højere op end 70k der skal jo også noget udstyr osv. til det kan jo også hurtigt rende op.
Jeg solgte min SV650s fra 2000 med alt i udstyr for 70K og den havde kørt 32.000km og det var i 2004.
Mit råd er at smide andre fjedre i forgaflen under alle omstændigheder, for den er MEGET blød i forgaflen. (spørg eks. Alex om råd og priser på dele)
-
tak for de mange svar, det lyder jo nærmest som om jeg bare skal springe på den... skal dog lige have styr på konen og forsikringen;-)
Hvad koster sådan engang med fjedrene tror i?
-
Nå for den da der er grønt lys fra forsikringen lidt over 4k i ansvar og kasko kanon som nybegynder selvrisikoen er godt nok 4 eller 8 k, men 4k kan godt gå nu må vi lige se hvad de kommer frem til, men det kan jeg da leve med første bud var 10k på forsikringen og det er sgu for vildt i mine øjne!
-
Nå for den da der er grønt lys fra forsikringen lidt over 4k i ansvar og kasko kanon som nybegynder selvrisikoen er godt nok 4 eller 8 k, men 4k kan godt gå nu må vi lige se hvad de kommer frem til, men det kan jeg da leve med første bud var 10k på forsikringen og det er sgu for vildt i mine øjne!
Det lyder ret fornuftigt :D
Hvem er det du har snakket forsikring med ?
-
Hmm. Måske ham her http://forum.svrider.dk/album_pic.php?pic_id=2198
kunne overtales til at sælge sin SV :?:
Han ser meget forelsket ud i den R6 :lol:
-
Ang. priser for nye fjedre i forgaflen.
http://forum.svrider.dk/viewtopic.php?t=1915&highlight=