SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Jannik efter Februar 06, 2006, 04:58:25 pm
-
Hey gutter og gutinder...
Er der nogen der ved hvordan de i Norge drosler SV1000 så den kun har 100 hk??
Jeg er blevet spurgt af en nordmand om jeg vidste hvordan man kunne fjerne droslingen... :wink:
-
jeg mener englænderne får neddroslet 650'eren med en anden ECU.
Måske det er det samme :?: :!:
-
Hey gutter og gutinder...
Er der nogen der ved hvordan de i Norge drosler SV1000 så den kun har 100 hk??
Jeg er blevet spurgt af en nordmand om jeg vidste hvordan man kunne fjerne droslingen... :wink:
Ja, det er pærelet!
Jeg læste om det her:
http://www.sv1000.zyns.com/forums/showthread.php?t=1955&highlight=removing+restriction
Det gælder visse EU modeller, så måske er der nogen her på forumet der kører rundt med 20HK for lidt...?
-
Skægt! Det nye engelske Bike er lige kommet ind ad døren. Her har de en feature hvor de sammenligner forskellige gamle modeller med den nuværende model.
F.eks. TL1000S mod SV1000S under overskiften "They sucked the fun out of my motorcycle". Det slutter med "If the TL motor could make 120bhp in 1997, why not in 2006? A full-power SV would be stunning".
De skulle bare vide :P
-
Ja, det er pærelet!
Jeg læste om det her:
http://www.sv1000.zyns.com/forums/showthread.php?t=1955&highlight=removing+restriction
Det gælder visse EU modeller, så måske er der nogen her på forumet der kører rundt med 20HK for lidt...?
Hmm... Pærelet siger du.
Men var det pin 23 eller 25 der skulle frakobles :?: :wink:
-
Skægt! Det nye engelske Bike er lige kommet ind ad døren. Her har de en feature hvor de sammenligner forskellige gamle modeller med den nuværende model.
F.eks. TL1000S mod SV1000S under overskiften "They sucked the fun out of my motorcycle". Det slutter med "If the TL motor could make 120bhp in 1997, why not in 2006? A full-power SV would be stunning".
De skulle bare vide :P
Jeg er også abbonent på det blad, og har været det i en årrække.
Jeg er helt sikker på at de effektangivelser der tales om er på hjulet.
Det plejer de at være.
Skal en god TL ikke smide 120 på hjulet :?: Anyone...
Under alle omstændigheder så har en SV1000 aldrig smidt 120 på hjulet, eller...
-
Jeg er helt sikker på at de effektangivelser der tales om er på hjulet.
Hmm, jeg er ikke helt sikker på hvad du siger?
Jeg har ikke lige bladet ved hånden, men mener der er to effektkurver for de to maskiner de står med, og der er da tydelig forskel. Har den testede SV1000S ikke 106 heste?
-
Der står at de første TL1000 var gode for 120hk. De sidste ydede kun lige 100hk.
De ruller en 04 SV, den har 102,4hk og en 97 TL som har 116,5hk.
Min kommentar gik såmænd bare på at når det nævnte magasin tester effekt, så opgiver de den gerne i heste på hjulet.
Det var det hele... Jeg ved ikke engang hvor meget en SV er opgivet til, og endnu mindre en TL :oops:
Har Henrik ikke fået rullet sin før og efter mods :?:
-
Der står at de første TL1000 var gode for 120hk. De sidste ydede kun lige 100hk.
De ruller en 04 SV, den har 102,4hk og en 97 TL som har 116,5hk.
Min kommentar gik såmænd bare på at når det nævnte magasin tester effekt, så opgiver de den gerne i heste på hjulet.
Det var det hele... Jeg ved ikke engang hvor meget en SV er opgivet til, og endnu mindre en TL :oops:
Har Henrik ikke fået rullet sin før og efter mods :?:
Jo, ingen store ændringer i top effekt. godt 113hk eller 110-111HK alt efter Dynamometer. ca. 4-6 HK at hente i mellemområdet (5-7k rpm) med KN-filter PCIII og bolt-ons.
Man kunne nok liste et par ekstra ud af den med et fuldt system, men det er nok også så langt man kan nå med K3 & K4 modellerne uden at lave noget ved motoren.
Det højeste jeg har set målt er +15hk. Det var med fuldt system
Fra K5 og frem er indsugningstragtene lidt større i diameteren, så de har ab fabrik lidt flere heste.
JHS rcaing laver forskellige kits til SV'eren så man kan få den op på 145 baghjuls HK.
-
Jeg er helt sikker på at de effektangivelser der tales om er på hjulet.
Det plejer de at være.
..
Når de skriver "BHP" så er det på hjulet (Brake Horse Power)
klart det bedste sted at måle, for det er ens for alle MC'ere. ( der er ingen kardantræk, remtræk, eller kæde, til at variere det relle output til asfalten) :D
-
Hmm... Pærelet siger du.
Men var det pin 23 eller 25 der skulle frakobles :?: :wink:
Hvor læser du pin 25 Rune??? :?
-
Hmm... Pærelet siger du.
Men var det pin 23 eller 25 der skulle frakobles :?: :wink:
Hvor læser du pin 25 Rune??? :?
Det var fordi jeg læste hele indlægget som Nyg linkede til og i starten nævnes kun pin 23, men så kommer der en og sår tvivl om hvad den gør og nævner pin 25.
Se post #14 af Flipper på side 1.
-
Hmm... Pærelet siger du.
Men var det pin 23 eller 25 der skulle frakobles :?: :wink:
Hvor læser du pin 25 Rune??? :?
Det var fordi jeg læste hele indlægget som Nyg linkede til og i starten nævnes kun pin 23, men så kommer der en og sår tvivl om hvad den gør og nævner pin 25.
Se post #14 af Flipper på side 1.
Nu gider jeg ikke lige læse det igen, men var ham flipper ikke en som kørte en ikke-droslet SV1000 - og så stivnakket hævder at det ikke har nogen effekt at fjerne droslingen på hans. :? :? :? Jeg tror aldrig helt jeg fattede hvor han ville hen.
-
Nu gider jeg ikke lige læse det igen, men var ham flipper ikke en som kørte en ikke-droslet SV1000 - og så stivnakket hævder at det ikke har nogen effekt at fjerne droslingen på hans. :? :? :? Jeg tror aldrig helt jeg fattede hvor han ville hen.
Jaa, måske.
Jeg synes bare ikke der var et klart svar.
Måske er jeg bare træt... :roll:
-
Nu gider jeg ikke lige læse det igen, men var ham flipper ikke en som kørte en ikke-droslet SV1000 - og så stivnakket hævder at det ikke har nogen effekt at fjerne droslingen på hans. :? :? :? Jeg tror aldrig helt jeg fattede hvor han ville hen.
Jaa, måske.
Jeg synes bare ikke der var et klart svar.
Måske er jeg bare træt... :roll:
Nu fik du mig alligevel til at læse det :lol:
Det ham Flipperen ævler om, er at han mener pin 23 er til advarsels lampe for fuel injection (FI) og at han ikke kan se hvordan det kan have noget at gøre med en effektforøgelse. Han mener så også at han på en fransk side har læst at det var pin 25 der skulle disconnectes.
Men de når vist aldrig til enighed om det faktisk virker på de droslede maskiner. :?
-
Nu gider jeg ikke lige læse det igen, men var ham flipper ikke en som kørte en ikke-droslet SV1000 - og så stivnakket hævder at det ikke har nogen effekt at fjerne droslingen på hans. :? :? :? Jeg tror aldrig helt jeg fattede hvor han ville hen.
Jaa, måske.
Jeg synes bare ikke der var et klart svar.
Måske er jeg bare træt... :roll:
Nu fik du mig alligevel til at læse det :lol:
Det ham Flipperen ævler om, er at han mener pin 23 er til advarsels lampe for fuel injection (FI) og at han ikke kan se hvordan det kan have noget at gøre med en effektforøgelse. Han mener så også at han på en fransk side har læst at det var pin 25 der skulle disconnectes.
Men de når vist aldrig til enighed om det faktisk virker på de droslede maskiner. :?
Nå, det var så en skam at det var den tråd jeg fik linket til. Men svaret er et sted på det forum - det er jeg sikker på - jeg gider altså bare ikke lede det hele i gennem for at finde svaret...
beklager