SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: klaads efter Januar 05, 2005, 04:45:25 pm
-
Hey
Nogen der har mail adresse til Reinhardt, da jeg har en kammerat, hvor vi diskutere om hvorfor de har lavet den begrænsning i 2 og 3 gear, jeg er jeg sikker på jeg har ret :o), eller hvis nogen har diskuteret det med anden "myndighed" ???
-
Den mest udbredte teori på de engelsk-sprogede SV fora er at det er pga. en støj-niveau test, som åbenbart udføres i 2. og 3. gear.
-
Jeg er enig med Rune, det er også hvad jeg har læst alle steder. At det er for at holde lydniveauet nede så den kan klare diverse støj krav.
-
det er lige nøjagtig også hvad jeg siger men det tror han ikke på (læste det på sv650.org). Og hvis det havde været pga miljø og benz forbrug er det da tåbeligt at der kun er noget "galt" med 2 og 3 gear. Men ville gerne have det fra Suzuki så var der nemlig ikke mere at snakke om.
-
Det er rigtigt at det er fordi den ligger for højt i DB-målingen ved forbikørsel i 2 & 3 gear.
Da det kun er i Europa der er det støj krav er der lavet den tændingsændring, så SV´erne kunne godkendes.
-
Hvormange har fjernet de to ledninger ??
Og hvad effekt har det givet ??
-
Det skal måske lige siges at det gøres forskelligt på hhv. den gamle og den nye model SV.
På den gamle skal der bare klippes en ledning (så vidt jeg husker)
På den nye skal der indsættes en modstand i ledningsnettet eller monteres en G-Pack eller lignende.
Jeg har G-Packen på min 2004 SV'er og synes ikke forskellen er særlig mærkbar, men måske det ville have kunne ses på en rullefeltstest.
-
På den gamle hiver du bare 2 ledninger ud af tændingsboksen som sidder henne bagerst under sædet.
-
Hvormange har fjernet de to ledninger ??
Og hvad effekt har det givet ??
Jeg gider ikke rode med det. Har endnu ikke hørt nogen som har oplevet mærkbar effekt. Og dyret kører jo formidabelt som det er. "If it isn't broken, don't fix it". :wink:
-
På den gamle hiver du bare 2 ledninger ud af tændingsboksen som sidder henne bagerst under sædet.
Jeg syntes der var en effekt i mellemområdet på årgang ´00 sv650s men jeg udnytter ikke motorkraften på min 1000´er fuldt endnu, så jeg kan ikke mærke forskel på den endnu.
I kan se billed af operationen af sv650´eren her: http://forum.svrider.dk/album_personal.php?user_id=15&sort_method=pic_time&sort_order=DESC&start=12
Billed 2.
Og af min sv1000´s her: http://www.cecicat.dk/sv1000s-9.htm
-
Jeg har gjort det på denne måde : http://homepage.ntlworld.com/junej.hendry/scottishsv650site/ignitretmod.htm
og oplevede da også en lille forøgelse lige efter da jeg var ude og prøve.
-
Jeg har gjort det på denne måde : http://homepage.ntlworld.com/junej.hendry/scottishsv650site/ignitretmod.htm
og oplevede da også en lille forøgelse lige efter da jeg var ude og prøve.
Ok... Sådan har jeg ikke set det gjort før. :wink:
-
Sjovt, jeg har aldrig hørt om 2 og 3 gears lydtest :D
Hvis sådan en test eksisterer, vil jeg gerne have et link til regler af sådan en test, og ikke bare noget der er skrevet i et forum...
Ledningerne forsinker tændingen, hvis i ikke ved det... :shock: (pga. miljøet)
Har i nogen sinde set en dyno udskrifter fra mc´er med standart potte??? Check lige 6000 omdr NM hullet, det er lige meget om det er en SV650, Hayabusa eller Gsx-r 600. Hmm hvorfor hmm mærkeligt, hmm nu er det vel ikke fordi lydt testen måles kun ved 6000 omdr, international standart. :P Sjovt nok med en larme-potte er hullet væk :D
-
Vil det så sige at hvis jeg klipper ledningerne over eller monterer g-pack/tre mod, så larmer mc´en mere? Hmm det må være billiger end at købe ny potte. Wow alle de penge man kan spare :D
Tjeck:
http://www.performancemotorcycleparts.com/index.htm?content=http%3A//www.performancemotorcycleparts.com/tuning_pages/timing_retard_eliminators.htm
Hmm synes ikke rigtigt der stå noget om mere lyd...
-
Vil det så sige at hvis jeg klipper ledningerne over eller monterer g-pack/tre mod, så larmer mc´en mere? Hmm det må være billiger end at købe ny potte. Wow alle de penge man kan spare :D
Tjeck:
http://www.performancemotorcycleparts.com/index.htm?content=http%3A//www.performancemotorcycleparts.com/tuning_pages/timing_retard_eliminators.htm
Hmm synes ikke rigtigt der stå noget om mere lyd...
Det er ikke en højere lyd som vi kan registrere, men som man åbenbart kan måle er der.
Hvis du vil have en federe lyd uden omkostning kan du lave følgende:
http://www.cecicat.dk/sv1000s-10.htm
Så får du indsugningslyden med uden mer´omkostning...
-
Sjovt, jeg har aldrig hørt om 2 og 3 gears lydtest :D
Hvis sådan en test eksisterer, vil jeg gerne have et link til regler af sådan en test, og ikke bare noget der er skrevet i et forum...
Jeg har heller hørt at der skulle eksistere danske regler på dette område, men da Danmark ikke ligefrem er det største marked i EU er det da sandsynligt MC'er bliver EU-typegodkendt andetsteds. En MC der bliver godkendt i et EU land skal uden videre kunne godkendes i et andet. Derfor har vi også fået lempelsen med hensyn til bagskærme for nylig
Ledningerne forsinker tændingen, hvis i ikke ved det... :shock: (pga. miljøet)
Har i nogen sinde set en dyno udskrifter fra mc´er med standart potte??? Check lige 6000 omdr NM hullet, det er lige meget om det er en SV650, Hayabusa eller Gsx-r 600. Hmm hvorfor hmm mærkeligt, hmm nu er det vel ikke fordi lydt testen måles kun ved 6000 omdr, international standart. :P Sjovt nok med en larme-potte er hullet væk :D
Hmm... prøv at se på dyno charts for SV1000 med larmepotte alene - der er hullet altså ikke forsvundet. Der skal en remapping af ECU'en eller en PCIII'er til. Så det er nok i højere grad et spørgsmål om den får tilstrækkeligt at leve af( se evt. www.mc-specialisten.dk for grafer eller Powercommander hjemmesiden for skemaer med brændstoftilførsels værdier ved forskellige motor omdrejninger/gashåndtagsindtillinger )
-
Fandt lige denne instruktion
http://members.cox.net/dadmun/mods_tre.html
Håber nogen kan bruge den