SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: runes-mc.dk efter Marts 07, 2006, 10:38:58 am
-
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1186
Dansk mc med turbo.
230 hk :shock:
Respekt for det 8)
-
Mener Powermeet (http://www.powermeet.dk/) i nogle år er blevet vundet vundet af en gut på en R1 med turbo.
Og hvis jeg ikke husker meget galt vandt den samme gut med en turbo-bus (416,4 hk)
-
Mener Powermeet (http://www.powermeet.dk/) i nogle år er blevet vundet vundet af en gut på en R1 med turbo.
Og hvis jeg ikke husker meget galt vandt den samme gut med en turbo-bus (416,4 hk)
Ja jeg har godt læst om Busa'en, men så vidt jeg husker blæste han toppakningen allerede inden konkurrencen, så det er næppe en mc til "hverdagsbrug".
I teksten til billederne af blackbirden står hvordan han har kørt på ferie m.m., det er da lidt mere imponerende synes jeg. :)
-
Respekt.. - Savner også min golf med turbo..
èn gang turbo, altid turbo (holder mig dog til bilerne) :)
-
Respekt.. - Savner også min golf med turbo..
èn gang turbo, altid turbo (holder mig dog til bilerne) :)
Pfffff - biler :twisted: Så er det her det foregår --> http://www.hi-speed.dk/2phpBB/index.php
-
I teksten til billederne af blackbirden står hvordan han har kørt på ferie m.m., det er da lidt mere imponerende synes jeg. :)
Det er faktisk slet ikke så hårdt for motoren at at have turbo på. (jo selvfølgelig når du båler den max af.. ) men ved hverdagskørsel og lange rolige ture, er det ligefør det slider mindre på motorens levetid.
Fordi når man har turbo på, så sænker man kompressionen betydeligt, ved at lave forbrændingskammeret større, ellers ville den eksplodere når turboen smider mere derind, end den cyklen originalt er designet til.
Det vil sige motoren faktisk ik er særlig presset når man bare ligger og "tøffer" rundt til daglig..
Om lillemor køber den forklaring som en valid grund til investering og forlængelse af levetiden , ja det er så op til jer, hvor dygtige i er til at forklare den :wink:
-
Både Kawasaki, Honda, Yamaha og Suzuki lavede fra slut 70'erne til midt 80'erne maskiner med fabriksmonteret turbo eks. Kawa GPZ750Turbo - hvorfor mon de holdt op med det?? :roll:
-
Både Kawasaki, Honda, Yamaha og Suzuki lavede fra slut 70'erne til midt 80'erne maskiner med fabriksmonteret turbo eks. Kawa GPZ750Turbo - hvorfor mon de holdt op med det?? :roll:
Mit bud er at de vel fandt vel ud af at motorteknologierne i 90'erne ku få samme effekt uden Turbo.
+ at turbo er heller ik så smart til en MC, fordi det er svært at kontrollere hvornår den "slår til" .. Det er ikke super fedt når man gerne vil accellere ud af at sving, der er kontrol af trækket nemlig alt afgørende.
Men det er jo sjovt at kunne øge hestekræfterne så meget :D
-
+ at turbo er heller ik så smart til en MC, fordi det er svært at kontrollere hvornår den "slår til" .. Det er ikke super fedt når man gerne vil accellere ud af at sving, der er kontrol af trækket nemlig alt afgørende.
My thoughts exactly! :wink:
-
Både Kawasaki, Honda, Yamaha og Suzuki lavede fra slut 70'erne til midt 80'erne maskiner med fabriksmonteret turbo eks. Kawa GPZ750Turbo - hvorfor mon de holdt op med det?? :roll:
Mit bud er at de vel fandt vel ud af at motorteknologierne i 90'erne ku få samme effekt uden Turbo.
+ at turbo er heller ik så smart til en MC, fordi det er svært at kontrollere hvornår den "slår til" .. Det er ikke super fedt når man gerne vil accellere ud af at sving, der er kontrol af trækket nemlig alt afgørende.
Men det er jo sjovt at kunne øge hestekræfterne så meget :D
Rigtigt, men idag har de jo fundet på at sætte en lille motor på turboen der holder møllen oppe i omdrejninger, så der ikke er særlig stor turboeffekt.
Men igen, det er jo næsten ligemeget med de heste de kan drive ud af en motor idag, og stadig have noget der minder om bundtræk :shock:
-
Pfffff - biler :twisted: Så er det her det foregår --> http://www.hi-speed.dk/2phpBB/index.php
Altid rart med en sviner - tak! ;) :?:
-
Pfffff - biler :twisted: Så er det her det foregår --> http://www.hi-speed.dk/2phpBB/index.php
Altid rart med en sviner - tak! ;) :?:
np. Jeg ved du kan ta' det ;) :P
-
Jeg ved der har været lavet et monster af en MC med dieselmotor :shock:
Men med den moderne teknologi i dag og netop TURBO gad vide om der snart kommer en TDI motorcykel.
Effekten kunne sagtens laves :?:
-
Der er faktisk lavet en MC med diesel, det var en LUPO motor de havde skruet i et stel. Den så faktisk OK ud. Skal lige rode i arkiverne for at finde bladet.
Og i det nye super bike er der en der arbejder for Dale Erhardt INC. (NASCAR), han har peppet en busa op til 475 hypper, og den kører så lige 260 mile i timen. Og den er street legal (i USA). Men lige lidt hurtig omregning giver det så 418 km/t. Tænk under en time så er man på Nørrebrogade til Bakkeåbning :shock:
-
Der er faktisk lavet en MC med diesel, det var en LUPO motor de havde skruet i et stel. Den så faktisk OK ud. Skal lige rode i arkiverne for at finde bladet.
Men selvom at de pumper den RET godt, så havner den jo ikke på meget mere end 100HK og så vejer selve motoren vel 100kg?
Men sjovt projekt.. - Helle for en SV'er med en RB26BETT-motor :) :P
-
JA ja HK er en ting :twisted: men hvis du pumper en Lupo 3L motor op på ca. 100 HK så vil momentet ligge på den rigtige side af 200NM. :shock:
og hvordan vil det ikke føles på en kværn der vil kunne ende på 220 Kg :twisted: :twisted: :twisted:
-
JA ja HK er en ting :twisted: men hvis du pumper en Lupo 3L motor op på ca. 100 HK så vil momentet ligge på den rigtige side af 200NM. :shock:
og hvordan vil det ikke føles på en kværn der vil kunne ende på 220 Kg :twisted: :twisted: :twisted:
Tsk, hvad skal man bruge 200NM til :) - Havde 416 ved 1850 o/min :D - Det må være sjovt på en cykel!
-
Ja jeg har da også 400NM+ i min Seat Alhambra :twisted:
Men vi snakker jo om en 3 Cyl. 1,2L spare motor fra en Lupo og A2 :oops:
-
JA ja HK er en ting :twisted: men hvis du pumper en Lupo 3L motor op på ca. 100 HK så vil momentet ligge på den rigtige side af 200NM. :shock:
og hvordan vil det ikke føles på en kværn der vil kunne ende på 220 Kg :twisted: :twisted: :twisted:
Ret kedeligt, pga af det lave træk-område... men sikkert sjovt hvis den kun har et gear..
-
JA ja HK er en ting :twisted: men hvis du pumper en Lupo 3L motor op på ca. 100 HK så vil momentet ligge på den rigtige side af 200NM. :shock:
og hvordan vil det ikke føles på en kværn der vil kunne ende på 220 Kg :twisted: :twisted: :twisted:
Ret kedeligt, pga af det lave træk-område... men sikkert sjovt hvis den kun har et gear..
Hov, det havde jeg slet ikke tænkt på - du har ret, min GTI TDI'er tog kun 5400 o/min inden at den gik på begrænseren.. - Ikke nok til en MC :)