SVRider.dk Forum

Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Paw efter Marts 09, 2006, 04:52:38 pm

Titel: Track-day SV
Indlæg af: Paw efter Marts 09, 2006, 04:52:38 pm
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=78351
Titel: Track-day SV
Indlæg af: Capone efter Marts 09, 2006, 05:15:06 pm
Vildt! Kan du så komme igang Rune!!!
Titel: Re: Track-day SV
Indlæg af: runes-mc.dk efter Marts 09, 2006, 05:38:32 pm
Citat fra: Paw
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=78351


Ser sgu meget fræk ud  8)
Titel: Track-day SV
Indlæg af: kim r efter Marts 09, 2006, 07:33:33 pm
fræk :D   men der manglede da vist beskytter så man ikke får ben eller arm i kædehjul bagpå, træls at vælte på sån en :cry: , under bagsvinger til dem der ik ved hva jeg ævler om 8)
Titel: Track-day SV
Indlæg af: Banditten efter Marts 09, 2006, 09:33:19 pm
Flot lavet !

Sidder der ikke en Scottolie'r på den ?
Titel: Track-day SV
Indlæg af: Bongers efter Marts 10, 2006, 11:43:02 am
Nice...

men hvorfor er der hul i vindskjoldet ?? (noget med luften kan jeg gætte...  :roll:  :roll: men hvorfor!! )
Titel: Track-day SV
Indlæg af: B2 efter Marts 10, 2006, 11:47:30 am
Hvad f...  :shock:  Der står jo Honda på den  :evil:  :evil:
Og så er det den "nye" SV  :?  
Jeg vil meget hellere se en "Gammel" med den form for forgaffel, og helst med en vejledning i hvordan operartionen er udført  :D

Ellers er den ganske nuttet  8)
Titel: Track-day SV
Indlæg af: Bongers efter Marts 10, 2006, 11:52:56 am
meget meget mærkelig cykel...

Har set svedarmbåndet på bremsevæskebeholderen før - but but why  :?:  :?:

Hvad er det, der er brugt til at "sno" udstødningen omkring bagsvingeren  :?:  :?:
Titel: Track-day SV
Indlæg af: Luske efter Marts 10, 2006, 12:08:23 pm
Citat fra: Bongers
meget meget mærkelig cykel...

Har set svedarmbåndet på bremsevæskebeholderen før - but but why  :?:  :?:

Hvad er det, der er brugt til at "sno" udstødningen omkring bagsvingeren  :?:  :?:


Jeg mener at det med sved armbåndet er for at beskytte mod sollys og måske også fange evt. stænk hvis den sku blive utæt.   Men det sidste er rent gæt..

MHT det der er viklet om udstødningsrøret er det formodentligt PowerWrap, der isolerer, så han ikke brænder sig, og hvis brugt rigtigt faktisk kan give effekt forøgelse.

Se dot-e's Power Wrap http://www.dot-e.dk/dot-e.dk/heatmanagement/HEAT-0300  og en nærmere beskrivelse af powerwrap http://www.dot-e.dk/dot-e.dk/heatmanagement/dot_powerwrapfacts

Noget peberede priser. Jeg har faktisk tænkt mig at sælge PowerWrap, når jeg får min webshop på benene, så i kan jo give lyd hvis det er noget der har interesse, så vil jeg fremskynde processen og få nogle prøver hjem. Og prisen blir ihvertfald konkurrence dygtig.
Power Wrap
Titel: Track-day SV
Indlæg af: nyg efter Marts 10, 2006, 12:23:42 pm
Citat fra: Luske

MHT det der er viklet om udstødningsrøret er det formodentligt PowerWrap, der isolerer, så han ikke brænder sig, og hvis brugt rigtigt faktisk kan give effekt forøgelse.

Tjo, den kan vel give en forøgelse i det omfang at indsugningsluften ikke opvarmes af udstødningesrørene, men det er jo ikke et udpræget problem  på SV'eren.  Men Powerwrap kan have den fordel på SV'eren, at det beskytter affjedringen mod varme. Noget som dem af jer der har eftermonteret gixxer fjedre med lidt større diameter måske kunne drage fordel af?
Titel: Track-day SV
Indlæg af: Bongers efter Marts 10, 2006, 12:54:35 pm
Er røret inden under også bøjeligt ?? (har ikke læst linket..) det vil være super, hvis man kan få et bøjeligt rør  :D  :D  :D
Titel: Track-day SV
Indlæg af: Jesper Jensen efter Marts 10, 2006, 01:15:53 pm
Citat fra: Bongers
Er røret inden under også bøjeligt ?? (har ikke læst linket..) det vil være super, hvis man kan få et bøjeligt rør  :D  :D  :D


Nej, det rulles uden på det stive rør  :oops: :)

Og som nyg meget rigtig skriver, så har det også noget at gøre med varmeafhvikling - ofte set i motorsport
Titel: Track-day SV
Indlæg af: runes-mc.dk efter Marts 10, 2006, 01:39:08 pm
Citat fra: B2
Jeg vil meget hellere se en "Gammel" med den form for forgaffel, og helst med en vejledning i hvordan operartionen er udført  :D


Se her: http://www.twinworksfactory.com/svmods.htm
alt du skal bruge er et leje plus lejeskål (eller hvad det nu hedder)
Titel: Track-day SV
Indlæg af: runes-mc.dk efter Marts 10, 2006, 01:42:27 pm
Citat fra: runes-mc.dk
Citat fra: B2
Jeg vil meget hellere se en "Gammel" med den form for forgaffel, og helst med en vejledning i hvordan operartionen er udført  :D


Se her: http://www.twinworksfactory.com/svmods.htm
alt du skal bruge er et leje plus lejeskål (eller hvad det nu hedder)


Kan også fåes her: http://www.motospecialties.com/MSInventoryList.asp?Store=SVRaceShop&Category=Suspension%20-%20Forks&Type=Products%20by%20Bike&Type1=Suzuki&Type2=SV650

De kan endda levere speedometer kit: http://www.motospecialties.com/MSInventoryList.asp?Store=SVRaceShop&Category=GSX-R%20Speedometer%20Conversion&Type=Products%20by%20Bike&Type1=Suzuki&Type2=SV650
Titel: Track-day SV
Indlæg af: B2 efter Marts 10, 2006, 01:42:29 pm
Citat fra: runes-mc.dk
Citat fra: B2
Jeg vil meget hellere se en "Gammel" med den form for forgaffel, og helst med en vejledning i hvordan operartionen er udført  :D


Se her: http://www.twinworksfactory.com/svmods.htm
alt du skal bruge er et leje plus lejeskål (eller hvad det nu hedder)
Der røg den nattesøvn  :D
Titel: Track-day SV
Indlæg af: Jesper K efter Marts 10, 2006, 02:07:23 pm
Hullet i skærmen er for at udligne lufttrykket på hjelmen. Man oplever ikke den sædvanlige blafren. Det fungerer skide godt!
Titel: Track-day SV
Indlæg af: Luske efter Marts 10, 2006, 02:29:27 pm
Citat fra: Bongers
Er røret inden under også bøjeligt ?? (har ikke læst linket..) det vil være super, hvis man kan få et bøjeligt rør  :D  :D  :D


Det jeg omtaler er det varmeresistente, bånd man vikler om udstødningsrør/manifolder..  

Bongers, du er vel ude efter noget bøjeligt rør, det har jeg da set i nogle bil-reservedels butikker. til alternativ føring af ens udstødning. det var måske den vej man skulle kigge,  men mener bare ikke at det er så holdbart i længden. Måske er det ok på en motorcykel, da det ikke vil være under så ekstremme forhold mht vand, salt, grus, snavs osv.  

Men så igen, hvis jeres V2'ere er kendte for at sprænge kevlar potter af ringe kvalitet, så kan det jo også være at de bøjelige rør er for skrøbelige!?!? undersøg det, det kan jo være en spændende vej, for fremtidige hjemmegjorte udstødningssystemer til alle cykler  :D
Titel: Track-day SV
Indlæg af: Jesper Jensen efter Marts 10, 2006, 02:46:38 pm
Citat fra: Luske

Men så igen, hvis jeres V2'ere er kendte for at sprænge kevlar potter af ringe kvalitet, så kan det jo også være at de bøjelige rør er for skrøbelige!?!? undersøg det, det kan jo være en spændende vej, for fremtidige hjemmegjorte udstødningssystemer til alle cykler  :D


Skal en MC ikke også have det korrekte modtryk i udstødningen, lige som en bil med sugemotor (uden tryk..)

Eller kan man blot lave en udstødning med fuld udblæsning og derved øge effekten på motoren?
Titel: Track-day SV
Indlæg af: Luske efter Marts 10, 2006, 03:08:46 pm
Citat fra: Jesper Jensen
Citat fra: Luske

Men så igen, hvis jeres V2'ere er kendte for at sprænge kevlar potter af ringe kvalitet, så kan det jo også være at de bøjelige rør er for skrøbelige!?!? undersøg det, det kan jo være en spændende vej, for fremtidige hjemmegjorte udstødningssystemer til alle cykler  :D


Skal en MC ikke også have det korrekte modtryk i udstødningen, lige som en bil med sugemotor (uden tryk..)

Eller kan man blot lave en udstødning med fuld udblæsning og derved øge effekten på motoren?

Det er kun 2 taktere der skal have modtryk.. en 4 takter skal i princippet ha så lidt modstand som muligt.   (se bare dragracing, formel 1, MotoGP osv.. fri udblæsning)
Titel: Track-day SV
Indlæg af: Jesper Jensen efter Marts 10, 2006, 03:14:14 pm
Citat fra: Luske
Det er kun 2 taktere der skal have modtryk.. en 4 takter skal i princippet ha så lidt modstand som muligt.   (se bare dragracing, formel 1, MotoGP osv.. fri udblæsning)


Og her kommer min sparsomme viden så ind  :oops:  er min en 2 eller 4 takter?  :oops:  :oops:   :?
Titel: Track-day SV
Indlæg af: Luske efter Marts 10, 2006, 03:17:41 pm
Citat fra: Jesper Jensen
Citat fra: Luske
Det er kun 2 taktere der skal have modtryk.. en 4 takter skal i princippet ha så lidt modstand som muligt.   (se bare dragracing, formel 1, MotoGP osv.. fri udblæsning)


Og her kommer min sparsomme viden så ind  :oops:  er min en 2 eller 4 takter?  :oops:  :oops:   :?


det er løgn ik ???  :shock:

dig der taler så meget om alle mulige biler og turboer osv...!?!?
Titel: Track-day SV
Indlæg af: Jesper Jensen efter Marts 10, 2006, 03:23:10 pm
Citat fra: Luske
Citat fra: Jesper Jensen
Citat fra: Luske
Det er kun 2 taktere der skal have modtryk.. en 4 takter skal i princippet ha så lidt modstand som muligt.   (se bare dragracing, formel 1, MotoGP osv.. fri udblæsning)


Og her kommer min sparsomme viden så ind  :oops:  er min en 2 eller 4 takter?  :oops:  :oops:   :?


det er løgn ik ???  :shock:

dig der taler så meget om alle mulige biler og turboer osv...!?!?


Hehe, var et kort sekund i tvivl, men det er en 4 takter..

Men er du sikker på at en 4 takter skal have så lidt modstand som muligt?
Min bil går markant bedre med standard udstødning end 2" håndlavet rustfri-tingest uden potter på..?

Har tit hørt at biler uden tryk skal have det rette modtryk i udstødningen..?
Titel: Track-day SV
Indlæg af: Luske efter Marts 10, 2006, 03:30:11 pm
Citat fra: Jesper Jensen

Hehe, var et kort sekund i tvivl, men det er en 4 takter..

Men er du sikker på at en 4 takter skal have så lidt modstand som muligt?
Min bil går markant bedre med standard udstødning end 2" håndlavet rustfri-tingest uden potter på..?

Har tit hørt at biler uden tryk skal have det rette modtryk i udstødningen..?


Nu er din bil vel heller ikke justeret ind efter du havde sat nyt udstødningssystem på vel? for hvis motoren har været vant til, og bygget til at der skal være modstand og det pludselig ik er der, ja så vil den jo opføre sig anderledes..  Du har sikkert mistet noget moment og sejtræk ved skiftet.

I princippet bør der ikke være modstand på en 4takts motor.. ("i princippet" - hermed tager jeg mine forbehold  :D )
Titel: Track-day SV
Indlæg af: Jesper Jensen efter Marts 10, 2006, 03:37:50 pm
Citat fra: Luske
Nu er din bil vel heller ikke justeret ind efter du havde sat nyt udstødningssystem på vel? for hvis motoren har været vant til, og bygget til at der skal være modstand og det pludselig ik er der, ja så vil den jo opføre sig anderledes..  Du har sikkert mistet noget moment og sejtræk ved skiftet.

I princippet bør der ikke være modstand på en 4takts motor.. ("i princippet" - hermed tager jeg mine forbehold  :D )


Så vidt jeg husker så tilpasser ECU'en sig selv efter forholdene - dog inden for nogle foruddefinerede margins..?

Men nok om det - der er vel i princippet ikke det store modtryk i min udstødning på SV'eren (til forskel for min bil for der er 2 katalysatorere + 2 potter.. :( )
Titel: Track-day SV
Indlæg af: Bongers efter Marts 21, 2006, 08:34:06 am
Citat fra: Jesper Jensen
Citat fra: Luske
Citat fra: Jesper Jensen
Citat fra: Luske
Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bal


Pluder pluder


Tøse finder

Bla Bal mere Bla Bla Bla Bla Bal



Men hvor får jeg mine bøjelige rør  ??

(jeg skuer store projekter  :D  :D )
Titel: Track-day SV
Indlæg af: Canidae efter Marts 21, 2006, 08:59:03 am
Citat fra: Luske

Det er kun 2 taktere der skal have modtryk.. en 4 takter skal i princippet ha så lidt modstand som muligt.   (se bare dragracing, formel 1, MotoGP osv.. fri udblæsning)


He, he det bliver Yamaha nok kede af at høre når nu de, atter en gang, har sat en exup ventil i udstødningen på den nye R1  :wink:  :wink:

"• Titanium underseat exhaust system (with stainless steel midpipe and catalyst) contains a titanium EXUP valve for a broad, seamless powerband."

Mvh
Jeppe.
Titel: Track-day SV
Indlæg af: Luske efter Marts 21, 2006, 09:04:28 am
Citat fra: Canidae
Citat fra: Luske

Det er kun 2 taktere der skal have modtryk.. en 4 takter skal i princippet ha så lidt modstand som muligt.   (se bare dragracing, formel 1, MotoGP osv.. fri udblæsning)


He, he det bliver Yamaha nok kede af at høre når nu de, atter en gang, har sat en exup ventil i udstødningen på den nye R1  :wink:  :wink:

"• Titanium underseat exhaust system (with stainless steel midpipe and catalyst) contains a titanium EXUP valve for a broad, seamless powerband."

Mvh
Jeppe.
Titel: Track-day SV
Indlæg af: Canidae efter Marts 21, 2006, 03:14:25 pm
Citat fra: Luske

Det er kun 2 taktere der skal have modtryk.. en 4 takter skal i princippet ha så lidt modstand som muligt.   (se bare dragracing, formel 1, MotoGP osv.. fri udblæsning)



Øøøøh, godt argument  at skrive med stort :wink:  :wink:

men i den virkelige verden kan der være fordel ved modstand i udstødningen, især i mellemområdet. Ellers ville de jo heller ikke bruge den exup ventil, vel?

Mvh
Jeppe.
Titel: Track-day SV
Indlæg af: Luske efter Marts 21, 2006, 03:48:20 pm
Citat fra: Canidae

men i den virkelige verden kan der være fordel ved modstand i udstødningen, især i mellemområdet. Ellers ville de jo heller ikke bruge den exup ventil, vel?

Mvh
Jeppe.


Rigtigt ventilen, er den gyldne middelvej der kompenserer, og gør at man får lidt mere ud af mellemområdet..  

Men har man ikke Exup ventil i sit setup, vil jeg stadig mene at man er bedre tjent med ingen modstand, hvis man vil have mere effekt, hvis man så kan leve med at man mister lidt i mellemområdet.
(det er jo normalt at man mister i mellemområdet, når vi sætter Fuldt system på vores cykler, men vi får mere effekt i toppen af effektkurven)