SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: helle merete efter April 21, 2006, 05:29:08 pm
-
:evil: :evil: :evil: :evil:
Jeg har netop været en tur i bl.a. silvan og da jeg så skal starte SVinet og vende trynen hjem VILLE DEN IKKE STARTE!!! aaaaarrrgh
Der er nyt batteri på, men ingen tænding. PIS OG LORT.
Jeg måtte løbe den igang, men jeg regnede sgu med at det var et overstået kapitel efter at jeg satte nyt batteri på. Men har lidt på fornemmelsen at det intet har at gøre med batteriet...
Hvad kan det være? Håber eddermaeme at den vil med mig på bronzekurset i weekenden. Ellers står jeg grædende ved Folehaven i morgen tidlig.
-
Okay den her er lidt langt ude, men hvis du har alarm på der blokerer for tændingen, kan det være Silvans elektroniske varesikring der forstyrrer.
Det er et problem flere har oplevet ved parkering (med biler) ved Silvan.
For det var vel ikke dødemanden, som du så har fået vippet på plads da du løb en tur med SVinet :wink:
-
:shock: Surt show.
Den har måske stået med parkeringslys på da du var i Silvan. (Nøglen drejet for meget til venstre da den skulle i styrlås) Men igen det burde ikke kunne tappe den for strøm bare for en tur i Silvan på en time el. to. !!!!
-
Jeg kunne ikke slukke min alarm et sted pga sende master, så ville den ikke starte.
Ole S.
-
Jeg har ikke alarm på.
Dødemanden var oppe (tjekkede, da jeg tidligere har glemt det :oops: )
Den havde ikke haft p-lys på (tjekkede)
-
Jeg har også oplevet at min brors bilalarm var svær at aktivere/deaktivere ud for silvan i ballerup (flere gange)
evt.. på din MC- check sidestøttebens relæet (på en 98 GSXR sidder det oppe foran ved styret.. det kan godt komme løs hvis der er kabler der får skubbet til det. (har det gjort et par gange i mit tilfælde, da jeg ikke har haft det siddende hvor det originalt sku være monteret) det resulterede i at starter knap var sat ud af funktion.
prøv at tryk det lidt på plads, rod og reger lidt med ledningerne deroppe, hvis du oplever problemer igen.
mine problemer kom altid når jeg havde været parkeret.. (for der havde man brugt store rat udsalg og derfor fået skubbet lidt til det hele med kablerne)
bare en tanke
-
Prøv at giv den lidt start hjælp fra en bil m.m., og springer den i gang som en sveske, så må det være det nye batt. der er itu, eller bare flad for juice/power.
Er der syre/væske på batt. !!
-
Prøv at giv den lidt start hjælp fra en bil m.m., og springer den i gang som en sveske, så må det være det nye batt. der er itu, eller bare flad for juice/power.
Er der syre/væske på batt. !!
Ja, det er syre på!
Tror måske Luske har en pointe - knappen var helt død...
-
Der er også stikket oppe ved koblingen.
Ole S.
-
Jeg tjekkede de umiddelbart tilgængelige stik (just in case)...
Det her er ligesom at lege tampen brænder :lol:
-
Jeg tjekkede de umiddelbart tilgængelige stik (just in case)...
Det her er ligesom at lege tampen brænder :lol:
Ja :D du må flytte MC,en ind ved siden af PC,en så du ikke skal løbe frem og tilbage...
-
Bare den vil lege med mig på DMC-kurset, så er jeg glad.
-
Helle Merete:
Jeg måtte løbe den igang, men jeg regnede sgu med at det var et overstået kapitel efter at jeg satte nyt batteri på. Men har lidt på fornemmelsen at det intet har at gøre med batteriet...
Bingo :wink: Hvis du kan løbe den igang, har det intet med støttebenskontakten at gøre.
Startknappen er lidt blik-agtig, og jeg har også et par gange været ude for at den ikke dutter. Det er top træls, men nu har den artet sig længe, så den får lov at være i fred lidt endnu :? Måske er der lidt belægning på din, så hvis du har mulighed for at splitte den ad og give den med lidt smergellærred, er det nok ikke nogen dum idé.
Min gamle batteri havde også problemer med at starte dyret, så jeg satte et nyt på. Det gik meget godt lige indtil det også langsomt afladede og ikke kunne trække maskineriet igang. Men SÅ tog jeg ind til Erik Schnabel, Kronborggade 5, st.th., 2200 Kbh N og købte en ny ensretter/laderegulator. Madam Blå spandt som en kælen teenagetøs og har gjort det lige siden....
Det kostede 1080kr (så vidt jeg husker) inkl en halv times målearbejde.
Røverhistorie:
Engang på en campingplads i Løkken tænkte jeg, at den nok ikke ville starte fordi den havde stået i solen hele formiddagen. Og ganske rigtig - ingen reaktion på knappen. Så hældte jeg lidt vand ud over konsollen og vupti - så virkede knappen igen :shock: :?
:D
-
NielSV650: Men SÅ tog jeg ind til Erik Schnabel, Kronborggade 5, st.th., 2200 Kbh N og købte en ny ensretter/laderegulator. Madam Blå spandt som en kælen teenagetøs og har gjort det lige siden....
Det kostede 1080kr (så vidt jeg husker) inkl en halv times målearbejde.
Det sure gamle løg... :lol:
Narj, han er god nok, og dygtig. Han kan bare godt være lidt prikken en gang imellem, men har som regel tid til at se en med timers varsel.
-
Nu har jeg lige været ude og starte den og den lød atter vidunderligt med det samme. Bare den også gør det i morgen... :roll:
-
nygNielSV650: Men SÅ tog jeg ind til Erik Schnabel, Kronborggade 5, st.th., 2200 Kbh N og købte en ny ensretter/laderegulator. Madam Blå spandt som en kælen teenagetøs og har gjort det lige siden....
Det kostede 1080kr (så vidt jeg husker) inkl en halv times målearbejde.
Det sure gamle løg... :lol:
Narj, han er god nok, og dygtig. Han kan bare godt være lidt prikken en gang imellem, men har som regel tid til at se en med timers varsel.
Hehe... den har man hørt før (http://forum.svrider.dk/viewtopic.php?t=1707) :D
Ydermere fantastisk: Semisvar på eget indlæg :lol: :lol:
-
På min gamle 650 fra 2000 havde jeg samme symptomer og det var også startknappen som gav dårlig forbindelse en gang imellem. Hvis den gør det igen må du "tampe" den ind og ud en røvfuld gange inden du prøver at starte igen, måske er den som Niels skriver iret eller andet.
Jeg skal krydse fingre for dig i morgen... :?