SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Ronni efter April 25, 2006, 07:56:37 pm
-
Ja, jeg skammer mig over at indrømme det, men jeg kan sgutte hitte ud af det :oops:
Det er sikkert bare et spørgsmål om øvelse, men er der en venlig sjæl der kunne tænke sig at tage med ud og øve en dag? Kunne være meget godt med lidt tips og tricks..
-
Jeg vil da også gerne ha' nogle tips&tricks. :D
-
Søg, og i skal finde :D :D :D :
http://forum.svrider.dk/viewtopic.php?t=577&postdays=0&postorder=asc&highlight=baghjul&start=0
Pas nu på ikke at bukke jeres SVin :?
-
Tror den har været vist før men her er en god videoguide
http://video.google.com/videoplay?docid=-6656191590638402466 :twisted:
-
Tak tak - men jeg har læst tonsvis af guides, nu handler det om at gøre det i praksis :)
-
Jeg ku egentlig også godt tænke mig at lege lidt med det. Nu ved jeg da hvordan det bevidst skal gribes an. Ellers har forhjulet kun sluppet ved et tilfælde :twisted:
-
Pas nu på rødder ! Dem med de blå lys bliver alt andet end imponerede over det, og det skulle være DYRT at blive knaldet :?
Og jeg må sgu også indrømme at jeg tænker "smart ass :roll: " når jeg ser det :?
-
Man har vel lov til at lege. SV'en er ikke svær at få op på baghjul, hverken i 1. eller i 2. gear - men indrømmet, det kan godt være at jeg ikke har øvet mig nok eller er en idiot til det, den er svær at sætte roligt ned uden hamre forhjulet hårdt i asfalten. Så jeg gider ikke rigtigt prøve mere. Jeg bilder mig ind at den ikke har godt af det.
-
helle merete:
Jeg ku egentlig også godt tænke mig at lege lidt med det.
Sådan dér! Frisk pige.
(dét gad jeg godt se :D )
I øvrigt burde det ikke være noget problem, hvis du monterer de to kæmpe containere, du havde med i søndags... :lol:
-
Man har vel lov til at lege. SV'en er ikke svær at få op på baghjul, hverken i 1. eller i 2. gear - men indrømmet, det kan godt være at jeg ikke har øvet mig nok eller er en idiot til det, den er svær at sætte roligt ned uden hamre forhjulet hårdt i asfalten. Så jeg gider ikke rigtigt prøve mere. Jeg bilder mig ind at den ikke har godt af det.
Den har ikke særligt godt af det, jeg lå også og legede på min gamle Honda (man bliver dygtig til at skifte kronrørslejer af det :D )
-
helle merete:
Jeg ku egentlig også godt tænke mig at lege lidt med det.
Sådan dér! Frisk pige.
(dét gad jeg godt se :D )
I øvrigt burde det ikke være noget problem, hvis du monterer de to kæmpe containere, du havde med i søndags... :lol:
Jeg synes at kunne huske noget med dig og det med at lege på din SV.... Hvordan var det nu - giv gas - slip gas - brems og pas på......
-
steen:
Jeg synes at kunne huske noget med dig og det med at lege på din SV.... Hvordan var det nu - giv gas - slip gas - brems og pas på......
*suk*
Dén hændelse vil I aldrig glemme, vel? :(
I øvrigt var det ikke en wheelie... Det var en tredobbelt stoppie, som (efter de givne omstændigheder) endte ualmindeligt godt. :D:D
(jeg ville ønske, en eller anden havde haft det på video)
-
[quoteFreddy]
I øvrigt burde det ikke være noget problem, hvis du monterer de to kæmpe containere, du havde med i søndags... :lol:[/quote]
Jeg håber eddermaeme at det er mine to sidetasker du hentyder til... :lol:
-
helle merete:
Freddy:
I øvrigt burde det ikke være noget problem, hvis du monterer de to kæmpe containere, du havde med i søndags... :lol:
Jeg håber eddermaeme at det er mine to sidetasker du hentyder til... :lol:
Nu så jeg jo ikke lige, hvad du ellers havde med af tasker... :oops: :D :D
-
helle merete
Jeg håber eddermaeme at det er mine to sidetasker du hentyder til... :lol:
Mit stakkels helbred :D :D :D
-
Det er meget nemt og sikkert, at få sv(650) op på hjul :P du køre i første med 3000 omd, lukker for gassen og trækker den tilbage til 3-4000 omd – så rejser den sig fint op 8)
Hvis du føler det er ved at gå galt, så luk gassen, trækkoblingen eller brug fodbremsen !! alt hvad du gør reddet den :wink:
Jeg kan godt vise det – men vil ikke opfordre noget til at gøre det :twisted: det kan være forbundet med en vis smerte, hvis man faldet, og det er ikke godt for kronelejet og gaffelpakningerne...
-
Jah, men nu har jeg jo dobbelt så mange cylindre som en SV'er :) Ninjaen skal nok have nogle flere omdrejninger.
Jeg ved godt hvordan det fungerer i teorien, med både bounce og koblingsmetoden, men kunne vi ikke lave en wheelie-aften hvor os begyndere fik nogle gode råd og instruktion af dem der lige ved hvordan den kage skal skæres?
Er der nogen der kender et godt sted, hvor naboerne ikke brokker sig for meget og politiet ikke har deres faste tur forbi? (Gerne i Nordsjælland)
-
Jah, men nu har jeg jo dobbelt så mange cylindre som en SV'er :) Ninjaen skal nok have nogle flere omdrejninger.
Jeg ved godt hvordan det fungerer i teorien, med både bounce og koblingsmetoden, men kunne vi ikke lave en wheelie-aften hvor os begyndere fik nogle gode råd og instruktion af dem der lige ved hvordan den kage skal skæres?
Er der nogen der kender et godt sted, hvor naboerne ikke brokker sig for meget og politiet ikke har deres faste tur forbi? (Gerne i Nordsjælland)
tror den mest kyndige hjælp er den her... http://video.google.com/videoplay?docid=-6656191590638402466&q=motorcycle
så kan man selv lære det i ro og mag..
det lader til at være en rigtig fin guide, ihvertfald til at komme igang.
(den beskriver jo også hvordan du undgår at cyklen knalder ned på fordækket, men lander blidt, ved lige at påføre lidt gas idet den er på vej ned)
-
Så har jeg også prøvet det: En rigtig wheelie med vilje. Det er sgu meget skægt. De første to gange lettede SVinet kun en anelse, men tredie gang var den dér. Men det gør lidt ondt i hjertet når SVinet rammer jorden bagefter. Jeg er slet ikke i tvivl om at det ikke er godt for den.
Men det var et fedt rush alligevel. :lol:
-
helle merete:
Så har jeg også prøvet det: En rigtig wheelie med vilje. Det er sgu meget skægt. De første to gange lettede SVinet kun en anelse, men tredie gang var den dér. Men det gør lidt ondt i hjertet når SVinet rammer jorden bagefter. Jeg er slet ikke i tvivl om at det ikke er godt for den.
Men det var et fedt rush alligevel. :lol:
Rul lidt gas på lige inden forhjulet rammer asfalten, så lander du lidt mere blødt.
-
Det prøvede jeg også til sidst. Men alligevel føles det ikke sundt.
-
helle merete:
Det prøvede jeg også til sidst. Men alligevel føles det ikke sundt.
Så må du sq gi' den noget mere at leve af! Vær nu ikke sådan en tøs... øhm... :oops: :D :wink:
-
Jamen jeg er jo en tøs. ...
Man blir sgu helt høj af at lege med SVinet...KOmmer nok til at prøve det igen en anden dag, selvom jeg lovede mig selv at det bare lige var for at prøve
-
ja den er sgu rimelig let at få til at løfte hjulet, skulle også lige overhale en bus der stoppede i morges, og så havde jeg sgu fået den ned i 1 gear og så fuld klem på så der stod den sgu lige op halvt forbi bussen, men det var sgu ik med vilje så jeg fik sgu hurtigt sluppet gassen, da jeg syntes jeg var begyndt at kigge lidt højt op i luften. :shock:
-
Fik også næsten lavet det samme nummer som dig K, igår. Skulle overhale en bil, der sneglede sig afsted, og så fik den lidt for meget rulle i 1. gear (troede den var i 2.) og koblingen blev nok lige sluppet en lille anelse for hurtigt: ihvertfald lettede den forhjulet et godt stykke...bagefter sad jeg med en lidt sjov fornemmelse i maven...hmmm måske skulle man prøve igen under lidt mere belejlige forhold... :D
-
Kære alle, det kan koste jer kortet!
-
Fik også næsten lavet det samme nummer som dig K, igår. Skulle overhale en bil, der sneglede sig afsted, og så fik den lidt for meget rulle i 1. gear (troede den var i 2.) og koblingen blev nok lige sluppet en lille anelse for hurtigt: ihvertfald lettede den forhjulet et godt stykke...bagefter sad jeg med en lidt sjov fornemmelse i maven...hmmm måske skulle man prøve igen under lidt mere belejlige forhold... :D
[/color]
Jeg havde også et lille "uheld" igår:
Jeg kørte op og holdte imellem de forreste biler i et lyskryds, som jeg plejer :wink:
Så kunne jeg fornemme at ham i bilen til venstre for mig, ville køre lidt om kap (yeah right!). Derfor vidste jeg, at mc'en skulle have lidt gas for at komme væk fra bilerne. Så jeg gav den godt med gas i 1. gear, men ville ikke køre på baghjul. Der skete så bare lige det, at gaskablet satte sig lidt fast (har aldrig oplevet det før), hvilket resulterede i en hel del mellemgas da jeg tog koblingen :o Så da jeg satte den i 2. gear lavede jeg den vildeste wheelie nogensinde. Hvis jeg ikke lige havde spist, tror jeg sgu at jeg var røget bagover :!:
Jeg fik så umiddelbart efter, vredet gashåndtaget tilbage igen. Men først da jeg kom hjem og slukkede motoren, fik jeg "masseret" gaskablerne så den blev normal igen.
Jeg tør sgu ikke at gi' den ret meget håndtag med en bag på nu :shock:
Skræmmende oplevelse - men en fed wheelie :D
FACE DEATH AND YOU WILL LIVE :twisted:
-
I hjælper altså ikke rigtigt - jeg bliver jo ikke bedre til det af at høre hvor nemt det er, når jeg nu ikke kan finde ud af det :wink:
Men den Superbike video der var super, jeg må ud og øve så snart jeg lige har fået afleveret mit speciale.. Nogen der vil med efter på tirsdag?
-
Men først da jeg kom hjem og slukkede motoren, fik jeg "masseret" gaskablerne så den blev normal igen.
Skift kablet.!!! eller sørg for at det er GENNEM smurt !.. det kan redde dig fra nogle grimme uheld.
-
Luske Men først da jeg kom hjem og slukkede motoren, fik jeg "masseret" gaskablerne så den blev normal igen.
Skift kablet.!!! eller sørg for at det er GENNEM smurt !.. det kan redde dig fra nogle grimme uheld.
Ja køb dig en "kabelsmører" det kan lade sig gøre at få fat på en for en 39,- dkr.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=693515224&n=298906963&pn=298907199
-
Er det meningen man fastmontere den eller tager man den af efter "påfyldning" af olie? hvad for olie skal man bruge til at smøre kabler med?
-
Er det meningen man fastmontere den eller tager man den af efter "påfyldning" af olie? hvad for olie skal man bruge til at smøre kabler med?
du tager kablet af i den lettest tilgængelige ende (ved gashåndtaget :wink: )
så sætter du kabelsmøreren på og giver den en ordentlig omgang. (jeg ville starte med at bruge noget WD-40 hvis jeg var dig, da det opløser eventuelle antydninger til rust).
kabelsmører er ikke noget der man sætter på cyklen. det er bare et værktøj der gør det nemt at smøre kablet. (check for en sikkerheds skyld at dit uheld ikke skyldes at dit kabel er flosset. for så er det bare med at få det skiftet, der er ik noget værre end ikke at ku køre videre fordi man har knækket et gaskabel.)
-
Ok det må jeg sgu lige kigge på, der er sgu da meget man skal huske på sådan en mc :roll:
-
K:Ok det må jeg sgu lige kigge på, der er sgu da meget man skal huske på sådan en mc :roll:
Var der ikke noget med at du har børn? Well, din SV'er skal passes og plejes mindst lige så godt. Samme omhyggelighed, samme nidkærhed, samme omhu, samme sans for detalje. Vær god og kærlig ved den, og den vil give dig ufattelige glæder i mange år fremover. :)
-
K:Ok det må jeg sgu lige kigge på, der er sgu da meget man skal huske på sådan en mc :roll:
Var der ikke noget med at du har børn? Well, din SV'er skal passes og plejes mindst lige så godt. Samme omhyggelighed, samme nidkærhed, samme omhu, samme sans for detalje. Vær god og kærlig ved den, og den vil give dig ufattelige glæder i mange år fremover. :)
ja, og regelmæssige prygl får den til at opføre sig optimalt. :shock: :wink:
-
:lol: :lol:
-
Men først da jeg kom hjem og slukkede motoren, fik jeg "masseret" gaskablerne så den blev normal igen.
Skift kablet.!!! eller sørg for at det er GENNEM smurt !.. det kan redde dig fra nogle grimme uheld.
Skulle ikke tænke mange minutter før jeg fik skiftet det kabel, kan hurtigt gøre rigtig ondt :roll:
Angående wheelies syntes jeg min cykel er mere tilbøjelig til at lave hjulspind, har tilmed oplevet med 100kmt at lave hjulspind da jeg gav den fuld gas (selvfølgelig sigtede jeg kun efter de 110kmt!), overvejer om de original dæk der sidder på suzukien måske ikke er helt gode nok, andre der har erfaring inden for dette?
mvh Sole
-
Erfaring med hjulspind - nej :) Men det lyder ikke som om du har nogle særlig gode dæk på, eller også er de ved at være slidte.
-
Tidligt om morgenen, kolde dæk, lidt dug på vejen, org.Dunlop = hjulspin :D
Nu får vi så at se om Pilot Power laver det samme :?
-
Angående wheelies syntes jeg min cykel er mere tilbøjelig til at lave hjulspind, har tilmed oplevet med 100kmt at lave hjulspind da jeg gav den fuld gas , overvejer om de original dæk der sidder på suzukien måske ikke er helt gode nok, andre der har erfaring inden for dette?
De originale kan godt være årsagen.. kombineret med vejbelægningen temperatur og meget andet.
Det er jo et lidt hårdere touring præget dæk.
Jeg syntes dog også at jeg har mærket et par gange mine pilot power slippe grebet i vejen (pt kun minimalt), i gearskiftene under en affyring af raketten. Men det er noget der kommet med den nye motor jeg har i .. så det er ikke rigtig dækkenes skyld :D
Pilot Power er et rigtig godt dæk.. mange fra forum kører også med dem kan man se.
-
Et godt råd er at træne på en offroader. Nem at trække op, og billig at reparere. Her er jeg på en Husqvarna 610.
(http://hjem.wanadoo.dk/~wan22826/WH2.jpg)