SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Ritzau efter April 26, 2006, 01:55:23 pm
-
Nå så skete det for mig! :(
Hovedcylinderen stod af! Troede jeg ihvertfald!
Spændende at køre uden kobling, bykørsel selvfølgelig, over for rødt, ad cykelstien ved kø, dårlige nerver og sure bilister fodgængere og cyklister! :oops: sikken noget biks!
Inde hos Enghave motor forklarede de at den såmænd nok bare var løbet tør for vædske, jeg skulle tage og tjekke niveauet en gang imellem, :roll: fik fyldt op gratis, jepper fin service.
Det er 3 dage siden, nu er den "bare" løbet tør igen! :shock: Så mon ikke det alligevel er hovedcylinderen?
Det er vist noget der rammer K3erne, syns jeg har hørt sangen før et eller andet sted!
Nu samler jeg lige mod til en tur ind til Enghave motor, igen!
Håber de er lige så flinke denne gang, :lol: især da den kun er 1 år gammel, en hovedcylinder koster formentligt en bondegård!
Bortset fra det, er det jo blevet forår! (man skal altid slutte af med noget positivt!)
Ritzau 8)
-
Jeg mener også at have læst om SV1000 K3'ere med utætte slavecylindre (hovedcylinderen er "koblingsgrebet").
Uanset hvad er noget utæt og det skal repareres.
-
Ha ha
Hvad er det nu for for en uskik!
Det er altså min slave der strejker!
8) Ritzau
-
Ha ha
Hvad er det nu for for en uskik!
Det er altså min slave der strejker!
8) Ritzau
Så skal den have med pisken :twisted:
-
runes-mc.dk:
Ritzau:Ha ha
Hvad er det nu for for en uskik!
Det er altså min slave der strejker!
8) Ritzau
Så skal den have med pisken :twisted:
Hmm... det her sted skal da vist snart omdøbes til S|V|-Klubben...
-
Freddy
runes-mc.dk:
Ritzau:Ha ha
Hvad er det nu for for en uskik!
Det er altså min slave der strejker!
8) Ritzau
Så skal den have med pisken :twisted:
Hmm... det her sted skal da vist snart omdøbes til S|V|-Klubben...
Hehe ! Den er sgu god :D
Der ud over er jeg glad for at jeg ikke kører en af de der nye overkubikkere, med alle deres koblings, TPS & FI fejlkode problemer :twisted:
-
Jeg mener også at have læst om SV1000 K3'ere med utætte slavecylindre (hovedcylinderen er "koblingsgrebet").
Uanset hvad er noget utæt og det skal repareres.
Det er korrekt! Membranen i slavecylindren har det med at blive utæt. Se evt. her: http://www.sv1000.zyns.com/forums/showthread.php?t=18285&highlight=clutch+cylinder
@ koster: Da den ikke er fyldt 2 år endnu, må det være en garantisag.
-
Ja garantien! :)
Den satser jeg på! :D
De plejer nu også at være overordentligt flinke inde hos Enghave motor!
Burde nok lade mig transportere derind...hmmm!
Men man er vel ikke en slave af sin fornuft! :twisted:
Hov... der var det der slave igen!
Må hellere fynde en god psyk inden jeg giver SVinet et lag tæsk!
Forøvrigt har jeg aldrig haft FI problemer eller lignende! :wink:
Kun hvis den lå ned altså!
Ups!!!
8) Ritzau
-
Ja det er en garantisag, ingen problemer der.
Fik min rep. lige før påske. (18500 km. på tælleren)
Det klarede de hos Fa. Moto-Sport, og problemet er velkendt, så Enghave burde ikke have sendt dig hjem uden at kontrollere :evil:
-
Det er slavecylinderen. Og når du så alligevel skal kigge og ha en ny på, som bør koste gratis. Så kig efter hvor meget lak der er væk, både rundt slavecylinderen og på ploven, da koblingsvædske er perfekt til at opløse lak !!!!!!!! Havde selv problemet sidste år, men ingen problemer med min mc-pusher
-
Tak for tippet!
Fortsættelse folger
8) Ritzau
-
Nå så nåede jeg endeligt på værksted imorges!
Det var ganske rigtigt slavecylinderen der var stået af.
Den blev udskiftet uden beregning på garantien. :D
Hentede den for 1 timestid siden!
Kors det er jo en helt anden cykel! :D :D tænk at det giver så meget forskel at have en velfungerende kobling!
Kan i nu allesammen have en skøn solskinseftermiddag på de danske veje!
8) Ritzau
-
Og så fik jeg lige skiftet pakningen i koblingen igen
Denne gang klarede den 2054 km :(
FA.Moto var hurtig på aftrækkeren, og lavede det mens jeg ventede :D