SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Bageren efter Maj 04, 2006, 10:55:12 am
-
Hvad er jeres erfaringer med at køre på reservetanken?
Hvor langt kan i køre i by/motorvej fra den gule lampe blinker til den konstant lyser, og er der nogen der har kørt den tør, og hvad siger erfaringerne fra konstant lys til den holder stille. :]
(Det er vel enes på 98-02 modellen, som er den jeg har, mens de nyere vist har fået en liter mere?)
-
Der burde være 4-5 liter at rutte med når lampen begynder at brokke sig!
men hmmm. pinligt... :oops:
Jeg løb tør for et årstid siden, og med den langhårede bagpå!! :shock: ikke pissepopulært! :evil: så nu kører jeg altid rundt med ½ liters reservedunk fra "Louis" under sædet. :idea: Det er selvfølgelig ikke sket siden! Synes iøvrigt det er en af SVerens svagheder, :? tanken burde være 8-10 liter større! og have en rigtig benzinmåler!
8) Ritzau
-
Jeg er aldrig kørt tør - men har flere gange helt over 18 liter i tanken :o
Mener at den blinker ved 4-5 liter og lyser vel 2-3 liter !! (650 K2)
Er endelig godt tilfreds med det - synes jeg har en rimelig godt fornemmelse af hvor meget der er tilbage. Bank på tanken, eller brug triptælleren :wink:
-
Nu når vi er ved tanken hvor langt køre i så på literen :?: :D
-
14,02 km/l i 2005
-
Nu når vi er ved tanken hvor langt køre i så på literen :?: :D
Ganløse GT 16km på literen
Blandet by, landevej og motorvejskørsel 20 km på literen
Motorvej 16-17 på literen (når jeg har rigtig travlt) ellers ca.20
-
Jeg har aldrig oplevet at køre tør.
Iflg. bogen indeholder tanken på en ('01) SV'er 16 liter. Benzinlampen begynder at blinke når der er 3½ liter tilbage, og skulle lyse konstant når der er 1 liter tilbage.
Jeg nulstiller den ene triptæller hver gang jeg tanker, og ved normal (frisk) kørsel begynder den at blinke efter ca. 170-180 km. Jeg har dog med en eftermonteret original Gixxerpotte (lang historie) præsteret at køre fra Give til København (omkring 270 km.) på én tankfuld.
Normalt forbrug er omkring 14-15 km/liter, men jeg har også været noget længere nede. Til trackdays ligger det omkring 12 km/liter +/-1, alt afhængig af hvor hårdt der bliver gået til stålet.
-
Jeg kører mellem 16 - 18 km pr liter.
Med huller i potten har jeg været oppe på 21 km l på en længere tur.
8) Ritzau
PS. det skal lige indskydes at da jeg løb tør havde jeg en oversize tankbag på så jeg ikke ku se lampen, yes yes min egen skyld!
-
Bongers
Jeg er aldrig kørt tør - men har flere gange helt over 18 liter i tanken :o
Er det derfor du har omlakeret den :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
-
Til og fra arbejge (2x85Km) ligger jeg typisk mellem 18 & 22 Km/l, kraftigt afhængigt af humøret :twisted:
Min indikator har de sidste tre år valgt at slappe lidt af, så den laver kun noget når der er godt 1½ liter tilbage :roll:
Den ene trip er derfor min primære indikation, og når den passerer 290Km, begynder jeg at spkulere på om indikatoren mon er feset helt af, og jeg snart løber tør :?
Men nej ! Den "virker" stadig, så jeg er aldrig kørt tør :D
-
Capone --> meget sjovt hvar *ikon af en kniv det flår hoved af dig...*
Nyg --> rimeligt regnestykke der :shock: :shock: ved du hvor længe du har holdt i tomgang :P
-
har også ligget på 16 i snit de første 700km jeg har kørt på den i år..
-
På de 1700 km. jeg har fået kørt, kører den gennemsnitligt en 17-20 km. per liter....men synes det bliver bedre og bedre, som motoren bliver kørt til...
-
Jeg ligger typisk på mellem 16 og 17 km/l.
Ved ikke om der er den store forskel mellem SV650 og SV1000.
-
Jeg ligger typisk på mellem 16 og 17 km/l.
Ved ikke om der er den store forskel mellem SV650 og SV1000.
Der er rimelig stor forskel.
Vi var nogle stykker der ude og køre SydsjællandsGP og der måtte nyg tanke inden vi kørte mod KBH, hvor Rune og jeg bare kørte til KBH uden problemer :D
Det gjorde ondt i nyg's Jydegen :lol: :lol: :lol: :lol:
-
Den ene trip er derfor min primære indikation, og når den passerer 290Km
Ehm, jeg kan kun trille ~200 på en tank? - Hælder så i omegnen af 11liter på knallerten..
Ved sidste tank begyndte den at lyse ved 161km :oops:
-
Jesper Jensen
Den ene trip er derfor min primære indikation, og når den passerer 290Km
Ehm, jeg kan kun trille ~200 på en tank? - Hælder så i omegnen af 11liter på knallerten..
Ved sidste tank begyndte den at lyse ved 161km :oops:
Det er straffen for at køre med morfarhåndtag, pornolys og div lir :twisted: :twisted:
På et lidt mere seriøst plan: så prøv at få tømt tanken en gang, det lyder som om der er skidt i føleren :?
-
På et lidt mere seriøst plan: så prøv at få tømt tanken en gang, det lyder som om der er skidt i føleren :?
Som i "Pil tanken af"? - Hvor sidder den føler??
-
Den sidder vel der hvor pumpen også er skruet fast.. kig i service evt i servicemanualen - der skulle du også gerne finde ud af hvordan du fejl tester den
-
Skruet i fra undersiden. Så ja, pil tanken af og tøm den. Vælt den om på ryggen, og skru føleren ud og kig lidt på den.
-
Min ligger på 17km/l i snit...
Ifølge bogen er tankkap. på 18L
Den begyndte at lyse da jeg nåde 206 km på "trip B" på sidste tankfuld, og tog så 12,2 L ved UnoX,en
Har ikke oplevet at køre tør :shock:
-
Mit benzinforbrug siden sæsonstart. En hel del har været på motorvej, og de sidste 1000km med passager. Synes den er blevet lidt forslugen på det sidste! Er begyndt at skrive km-tal og antal liter tanket ind på mobilen hver gang jeg tanker.
Km liter km/liter
20663
20931 14,51 18,47
21216 14,94 19,08
21509 15,78 18,57
21738 12,41 18,45
21953 13,1 16,41
22130 10,68 16,57
22407 14,58 19,00
22600 10,62 18,17
22768 9,71 17,30
Rune - SV650S 2002
-
RuneDJ
Mit benzinforbrug siden sæsonstart. En hel del har været på motorvej, og de sidste 1000km med passager. Synes den er blevet lidt forslugen på det sidste! Er begyndt at skrive km-tal og antal liter tanket ind på mobilen hver gang jeg tanker.
Km liter km/liter
20663
20931 14,51 18,47
21216 14,94 19,08
21509 15,78 18,57
21738 12,41 18,45
21953 13,1 16,41
22130 10,68 16,57
Rune - SV650S 2002
Der kan man tydeligt se hvorfor det hedder "Strafvægt" LOL
-
Syntes også det havde været rart med en "rigtig tankmåler"..... det er ikke nødvendigvis helt ufarligt at løbe tør....