SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Banditten efter Maj 15, 2006, 11:32:49 pm
-
Har lige luret de forskellige SV1K sites.
Der syntes at være stor forskel på "tophastighed" .. :!:
Fra mellem 245 og op til 297 .... :o
Personligt har jeg på lukket vej og uden fare for andre være op over 230 og der var stadig "træk" i SVinet ....
Nogen der har været deroppe ?
-
Jeg vil vove den påstand, at 297 måske er et noooooget optimistisk bud på det. Alene en faktor som vindmodstand må sætte sin naturlige begrænsning der. Bevares, et SVin har da pæne linier, men er altså ikke designet som et TGV eller andre lignende højhastighedstog (Blackbird, Hayabusa, ZX-14...)
-
Tja for min egen SV1000s gælder følgende data:
På uret 275 og ægte km/t målt på felt: 252 :? (Selvfølgeligt ikke testet i Danmark) :oops: :oops: :oops: :mrgreen:
-
Tja for min egen SV1000s gælder følgende data:
På uret 275 og ægte km/t målt på felt: 252 :? (Selvfølgeligt ikke testet i Danmark) :oops: :oops: :oops: :mrgreen:
Hvordan kan den hastighed der bliver målt på rullefelt være "ægte"?
"ægte" må da være ude på vejen med vindmodstand, rullemodstandX2 und so weiter.
-
Nu ved jeg godt at jeg "kun" har en 650'er, men min siger 225 på seedo og 225 på rullefelt hos Mr. Dyno, så ved ikke lige hvordan og hvor ledes Janniks tal / målinger hænger sammen
-
Nu ved jeg godt at jeg "kun" har en 650'er, men min siger 225 på seedo og 225 på rullefelt hos Mr. Dyno, så ved ikke lige hvordan og hvor ledes Janniks tal / målinger hænger sammen
225 på speedometeret er nok kun 205-210 ægte, langt de fleste speedometere er meget optimistiske :?
-
Nu ved jeg godt at jeg "kun" har en 650'er, men min siger 225 på seedo og 225 på rullefelt hos Mr. Dyno, så ved ikke lige hvordan og hvor ledes Janniks tal / målinger hænger sammen
225 på speedometeret er nok kun 205-210 ægte, langt de fleste speedometere er meget optimistiske :?
Det er jo svært at sige Olfert, for jeg har jo ikke noget at sammenligne med. Altså haft en til at køre ved siden af. Men det er da pudsigt, hvis ikke det passer, når rullefeltet siger det samme.... :?
-
Nu ved jeg godt at jeg "kun" har en 650'er, men min siger 225 på seedo og 225 på rullefelt hos Mr. Dyno, så ved ikke lige hvordan og hvor ledes Janniks tal / målinger hænger sammen
225 på speedometeret er nok kun 205-210 ægte, langt de fleste speedometere er meget optimistiske :?
Det er jo svært at sige Olfert, for jeg har jo ikke noget at sammenligne med. Altså haft en til at køre ved siden af. Men det er da pudsigt, hvis ikke det passer, når rullefeltet siger det samme.... :?
Som Paw rigtigt skriver lidt længere oppe, så måler et rullefelt i et "ideelt" miljø, altså hvor der ikke er en virkelig vindmodstand osv. Jeg har skam også en rullefeltsudskrift der siger 230 km/t, og jeg har også haft den til at vise 230 km/t på klokken, men jeg nærer nu ingen illusioner om, at det lille SVin kan køre så stærkt. 210 km/t er et meget mere realistisk bud på virkeligheden, og det er endda måske en smule optimistisk.
Men hey, hvis folk spørger mig, så svarer jeg sq da "Jah, den har vist 230 på klokken". Det lyder jo bedre. 8) :wink:
-
Måler de MC'en i 6.gear?
Der hvor jeg plejer at få målt biler, ruller de den da i 4.gear?
-
man får oftest roll on målinger i 4,5,6. gear som både viser topfart og max HP
-
man får oftest roll on målinger i 4,5,6. gear som både viser topfart og max HP
Altså målinger hvor de skifter gear under vejs?
-
Måler de MC'en i 6.gear?
Der hvor jeg plejer at få målt biler, ruller de den da i 4.gear?
Den kommer igennem alle gear i en af testene, men ellers bliver der også kørt en del test/just. i4. gear (i hvertfald hos Mr. Dyno som bruger Dynojet udstyr og programmer) Det giver også god mening.
-
det er bare ofte at man kun får den udskrift der indeholder den test hvor de går gennem gearene..
-
det er bare ofte at man kun får den udskrift der indeholder den test hvor de går gennem gearene..
Jeg har en roll on, en moment og en gennem gearene graf, fra den gang jeg fik rullet min hos Mr. Dyno.
-
det er bare ofte at man kun får den udskrift der indeholder den test hvor de går gennem gearene..
Jeg har en roll on, en moment og en gennem gearene graf, fra den gang jeg fik rullet min hos Mr. Dyno.
nå ja.. min fejl .. nu hvor jeg tænker mig om,
Dengang jeg fik rullet min, smed han den bare på rullen, gav den tæv og konstaterede at den stod fint med de nye rør og at der ik var grund til at ødelægge det med KN filter og omdysning.
Nok derfor jeg kun fik en udskrift :oops:
-
Har lige luret de forskellige SV1K sites.
Der syntes at være stor forskel på "tophastighed" .. :!:
Fra mellem 245 og op til 297 .... :o
Personligt har jeg på lukket vej og uden fare for andre være op over 230 og der var stadig "træk" i SVinet ....
Nogen der har været deroppe ?
Tophastighed indikeret på instrumentet med mig på ryggen & under normale forhold (på lukket bane selvfølgelig :wink: ) = 246 Km/H.
på Dyno med Mr. dyno ved roret = 276 Km/H indikeret på instrumentet, 255 Km/H ifølge Dynamometeret.
Så realistisk set er den reelle tophastighed mellem 230 Km/H og 245 Km/H alt efter fører
-
Ok, drenge :lol: inden i falder over hinanden.. vi må ud at rulle en dag, jeg har garmin til at spænde på håndledet! så hvis en med en S model lover ikke at falde af i farten :P så låner jeg den gerne ud, også kan vi finde ud af det!
Jeg har kun en N model og som i sikkert ved, så er over 200 ægte(på bane) ikke så sjovt, på sådan en, så jeg har ikke noget bud!
Mvh.
Michael
-
Det jeg mener er at: på dyno viser den 252 ægte km/t og på uret viste den så 275.
De 275 har den så efterfølgende vist med mig på ryggen. (På bane selvfølgeligt :wink:)
-
Nu er jeg jo ikke helt ung mere! (er der onde tunger der påstår). :?
Jeg har haft min oppe lige over 220 (nej det var ikke på Vesterbrogade) og der var masser af skud tilbage.
Jeg synes faktisk den er hurtig :!:
Nu er hastighedsoplevelsen jo noget subjektivt noget. :idea:
Nogen gange låner jeg en kammerats Hayabusa eller samme kammerats BMW K1200S :twisted: og de er jo begge to meget hurtigere og måske finere end SVeren, men fornemmelsen af hastighed er helt speciel på SVeren, :D den er simpelthen mere rå og upoleret!
Hmmm hvad er det dog jeg nu forsøger at vrøvle mig ud af?? jo det er sjovere men også sværere og mere anstrengende at køre stærkt på SVeren, også selvom det måske ikke går helt så stærkt.
Altså, det er sgu en fin maskine :!: (Selvom den kommer fra Japan :oops:)
8) Ritzau