SVRider.dk Forum

Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Mads C efter Maj 16, 2006, 09:35:39 pm

Titel: Luftfilterhus sv650k1
Indlæg af: Mads C efter Maj 16, 2006, 09:35:39 pm
Hey hey

Er der nogen der ved hvordan man bygger luftfilterhuset om..?
har hørt noget om at d skulle være en god ide, hvis man har jetkit og komplet stødning..??
Titel: Re: Luftfilterhus sv650k1
Indlæg af: Freddy efter Maj 16, 2006, 10:02:16 pm
Hey hey

Er der nogen der ved hvordan man bygger luftfilterhuset om..?
har hørt noget om at d skulle være en god ide, hvis man har jetkit og komplet stødning..??
Jeg fik min K1'er dyset om da den havde kørt 6000. Eneste modificering til luftfilterkassen på det tidspunkt var to stk. 14mm huller i toppen. Det gør tricket.
Har sidenhen smidt et K&N element i i stedet for det originale. Det gør ikke den store forskel, bortset fra at den måske brøler en anelse mere i indsugningen.
Titel: Re: Luftfilterhus sv650k1
Indlæg af: Bongers efter Maj 27, 2006, 12:07:44 am
Jeg ville heller ikke ”ombygge” den :? hvis du har standtart filter på – kan du lave et størrer, aflangt hul og hæve tanken !! det giver motoren noget mere luft og en fed lyd :P

Overbevist om man ikke får noget ud af at bore i kassen – så kommer luften ikke forbi filteret !!

Jeg har nogle billeder af nogen det har to åbne luftfilter direkte til hver filter – det ser super godt ud  :D tror det er dymop stadise 3 har desværre fået det fra råddet  :( kan smide et billede af det senere.

Man har et trick der vil give den mere end rigeligta kold fult – men det er et vinterprojekt...
Titel: Re: Luftfilterhus sv650k1
Indlæg af: Freddy efter Maj 27, 2006, 01:13:23 am
Overbevist om man ikke får noget ud af at bore i kassen – så kommer luften ikke forbi filteret !!
Nu er de to 14,5mm huller boret i selve filterelementet, ikke i airbox'en. De sidder på hver side af det oprindelige runde indsugningshul, 5mm fra hullets kant.
Og selv om jeg ikke helt prævist ved hvad det er manden har lavet ved min cykel, så stoler jeg på at det er brugbart. Han havde allerede på daværende tidspunkt (sommeren 2001) modificeret adskillige SV'ere, og er i dag specialiseret i MC-motortuning. Og 75HK på hjulet taler vel for sig selv.