SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Banditten efter Maj 17, 2006, 09:50:00 am
-
Som sædvanligt er jeg nysgerrig :)
Det ser jo flot ud ... det er cool .... The babes love it ... etc. når manden laver en wheelie ....
Men der er nok lige så mange der er enig om at det er "lidt risikofyldt" :wink:
Så hvad er dine erfaringer ?
Hvor har du lært det ?
-
Jeg er på begynderstadiet - kan ikke gøre det på kommando, men nogle gange så sker det bare :)
Er dog ikke meget for det, vil gerne være sød ved min bike :)
-
Lært og lært!
Ind imellem løfter den da forhjulet lidt, typisk ved grønt lys, det mærker man næsten ikke. :D
En enkelt gang har jeg så været helt oppe at ringe, :wink:
holdt for rødt med bagsædepassager på, han læner sig tilbage for at snakke med ham der holder bagved, det ser jeg ikke, jeg holder jo og venter spændt på startsignalet, :twisted: det bliver grønt, og så klipper jeg ellers til den, ooooååååiiihhh, forhjulet helt op i skyerne, :shock: luk for gassen, luk for gassen, tog også bremserne for en sikkerheds skyld, yes både for og bagbremsen! forhjulet i jorden med et brag, nu ryger bagenden så op shiiittt, :shock: :shock: fik sluppet forbremsen i en fart, puuuhhh, kørte så videre somom intet var hændt, 8) de andre troede det havde været med vilje, i virkeligheden tror jeg ikke jeg ku ha holdt den hvis jeg havde stoppet, :oops: nå jeg fik da også lige tjekket pacemakeren ved samme lejlighed!
8) Ritzau
-
Jeg tæller kun power-wheelies med. De andre blære-wheelies gider jeg simpelthen ikke :D
De ødelægger din bike!
Næh, når man blaster ud af et sving i 2. gear og forhjulet lige slipper... Det er fedt 8)
-
Jeg vil mene at betegnelsen "wheelie" er hvor du kører adskillige meter og holder den oppe i lang tid med fuldt overlæg..
Jeg betegner ikke en "wheelie" som at forhjulet løfter sig under accelleration og kravler opad og må stoppes ved at holde lidt igen på gassen, så man ik ryger bagover. (hvis det er andres opfattelse for en "wheelie" - så laver min cykel dem dagligt :lol: )
Jeg praktiserer ikke "SMART ass wheelies" (det har jeg ikke lært hehe... - men ku da også godt tænke mig at snuse lidt til emnet, for at blive mere sikker,rolig og fattet når hjulet er i vejret)
-
Har da lavet et par stykker med vilje hvor næsen er helt i skyerne. Mit problem er at sætte den ned på en fornuftig måde uden at ødelægge pakdåser, så jeg gider ikke rigtigt lege med det mere. SV650 er såmend let nok at smide på baghjul, men en lavere gearing ville nok gøre det mere kontrolleret.
-
Jeg tæller kun power-wheelies med. De andre blære-wheelies gider jeg simpelthen ikke :D
De ødelægger din bike!
Næh, når man blaster ud af et sving i 2. gear og forhjulet lige slipper... Det er fedt 8)
Enig :!:
Jeg tænker oftest idiot/smartass :?
Det er oftest da samme typer der ikke kan hænge på når vejen er andet en lige :roll:
"Det er bare fordi din lille knallert ikke kan følge med" Lyder det ofte !
Men tør de tage med på en banedag og sige det igen ? :twisted: :wink:
-
Jeg er enig med de fleste af I andre i, at det er lidt popsmart og blærerøvsagtigt at køre på baghjul. Men jeg kunne alligevel godt ønske, at jeg mestrede kunsten. Ikke for at kunne køre rundt og gøre det i tide og utide, men mere for at vide lidt mere om hvad min cykel kan og ikke kan, hvilke kræfter og hvilke begrænsninger den har. Jeg kan sagtens få den til at løfte forhjulet på vej ud af et kryds, men den skal ikke ret langt op inden jeg begynder at sidde og flagre med arme og ben. Det ville være rart at få en lidt mere klar fornemmelse af, hvor langt den kan trækkes op mens man stadig har (relativ) kontrol over hvad der sker.
-
Har også prøvet at den løftede sig under acceleration, men det betegner jeg nu heller ikke om en wheelie. Men lige som Freddy skriver, kunne det da være fedt at få mere kontrol over hvad cyklen kan, og hvad man skal gøre når den løfter forhjulet..
-
Jeg kunne da godt tænke mig at prøve en rigtig wheelie....men må indrømme at jeg aldrig har haft "balls" til det, for F.CK hvor ville jeg da ærge mig hvis jeg krøllede mit SVin på noget så ligegyldigt, som det.
Men jeg syntes da det ser vildt fedt ud når de der mestre det, laver en fuldt kontrolleret wheelie.
DEN HER får jeg nok tæsk for, men kan ikke lade være. : Utilsigtet wheelie må da et eller andet sted betyde at man ikke har alt for meget tjek på at køre SVinet.
-
Gjorde det en del da jeg var lidt yngre, men ikke mere (bevares det ka da komme over een :oops:
Utilsigtet power-wheelie kan man nemt komme ud for, også selv om man har tjek på dyret 8)
7000-8000 omdrejninger i andet gear under max accelleration, og du rammer en mindre bule i asfalten, så ryger forhjulet i luften i en fart :shock:
-
Har øvet mig lidt i det og fandt det ret underholdende. Men jeg kan ikke lide at det "hakker" så hårdt ned for til når man lander. Har prøvet at gasse op for at undgå den hårde nedsætning, men det fungerede ikke rigtigt.
Men det er nu lidt sjovt alligevel - men at sige at jeg har fuldt ud kontrol over cyklen ville nok være at lyve...
-
Hov hov, snak pænt i 2 drukmåse :)
SVea>Bare vent til din GSX'er kommer ud og trille - den laver Powerwheelie i alle gear!! :)
-
Tror jeg kan finde lidt pænere svar ved selv at google efter dem...
Hvis du forventer pæne svar, skulle du tage og stille pæne spørgsmål.
Var det ikke smartere at tage dette i en PM og så lade dette dreje sig om Wheelie's? :)
-
Det nye forum tilladder at slette sine indlæg igen.. så hvis i syntes i har svinet tråden.. så kan i bare slette løs :D
en fantastisk funktion for folk der er hurtige på aftrækkeren :D
(denne besked vil selvdestruere - på et tidspunkt :lol:)
:D hahaha :D Good One m8.
-
Hvor er den der siger: ja - i 1. 2. og 3. men er ikke god nok til at være øvet..... :lol:
-
Jeg kan gøre det, og det er fornemt på 650 :? :? Den er jo som skabt til det.. den har næsten ikke motor nok til at trille rundt (med forbehold for kørens vægt), og man komme ned ved enten at lukke gassen, tage koblingen eller røre ved fodbremsen.. og hvis styret er en smule drejet når man sætter den, så retter den selv op!!
Hvis man vil lave en kontrolleren ”nedtagning” så trykker man styrede ned, en enkelt gang, i stedet for at slippe gassen - så kommer den skånsomt ned..
Har ikke hørt om en 650 med standart forfjeder, der har fået utæt pakninger grundet det – har dog mærket at den i kronrøret kan tage lidt skade (hakker i lejerne = slatten styr, hvor man kan mærke hvad der er frem af) :( :(
-
Fandt en video gennem MCG, hvor min gamle SV´er kører på baghjul op til 3. gear: http://videos.streetfire.net/video/726923D2-3459-46A6-966D-021680BD8A6A.htm
Det er ok kørt. :D
-
Jeg er ny her så hej hej:) Primær grund til at jeg har købt en Tiller er jo for at kører pong på 1 hjul og ja lyden som er brutal. Hver gang jeg svinger ud fra en sidevej forgår det i 1. gear og så bare rulade og hjulet op. Når den kommer op i "0" punktet er man ikke i tvivl, begynder automatisk at styrer med kroppen hehe og den vejer ikke en skid. Øvelse, øvelse og mere øvelse. Det kildere ikke i min mave mere nu skal det bare ligge på rygraden at holde den oppe, men jeg skal have lavet rifelmans 1/5 gashåndtags mod så jeg ikke skal tage så meget på gashåndtaget. Når vejret bliver bedre så skal det jo klart øves med kobling, på den måde ved man altid hvordan man får den op. Ingen tvivl om at en TL1000 let kan komme op i 2. gear med kobling og jeg mener OP hehe. I 1 gear triller jeg bare afsted med 3000 rpms, kobler ind hiver nålen forbi 5000 og slipper og Bang så er den helt oppe i "0" punktet. Igen det skal øves for som så mange andre sætter jeg den for hurtigt ned. Om det så koster et par pakdåser er jeg nu total ligeglad med:) Denne bike er skabt til at kører på 1 hjul. Jeg kører hver dag på min, til og fra arbejde osv. Hver gang jeg får chancen overhaler jeg biler på 1 hjul og jeg ved udemærket at mange bare ryster og tænker: Idiot, men ved så også at hos andre sidder de bare og tænker: jeg vil kører mc og kunne det... Det er total lir hehe... At se en fyr hoppe op på sin tank og så river den på 1 hjul med 130 km/t får mig til at råbe: FUCK JA!
-
Fandt en video gennem MCG, hvor min gamle SV´er kører på baghjul op til 3. gear: http://videos.streetfire.net/video/726923D2-3459-46A6-966D-021680BD8A6A.htm
Det er ok kørt. :D
Ja den cykel er i gennem tiden blevet tæsket godt hva´??? :oops: :wink:
-
Sådan bare for at lave lidt staus her:
Ca. 60% har eller er interesseret i at køre eller lære at køre på baghjul.
Ca. 10 % ville aldrig gøre det.
Ca. 30 % har "oplevet" det utilsigtet.