SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: runes-mc.dk efter Maj 19, 2006, 01:14:10 pm
-
Jeg har jo lejet en mc trailer til R4F i weekenden, men jeg skal da bruge nogle remme til at spænde mc'en fast på traileren og min far har næppe mere end et par stykker, så jeg må på indkøb.
Nogen der har erfaringer ?
Harald Nyborg har nogle med brudstyrke på hhv. 2000 og 4500 kg (alt derunder tør jeg ikke overlade min 100.000 kr. mc til), men det må vel være godt nok, eller hvad ?
De koster hhv. 100 og 200 kr. stykket.
-
2000 kg er vist rigeligt :shock: du skal jo heller ikke spænde den helt i bund (fjedre og støddæmpere) som nogle Falck og Dansk autohjælpchaufører gør.
Det er sku lige før de bukker stellet :evil:
-
OK :)
Jeg tænkte bare at når man kører med mc'en fastspændt på traileren på motorvej, så er kræfterne lidt større end bare mc'ens egenvægt.
-
Jeg fik på et tidspunkt fat i nogle 8000kg's, som er den slags lastbilchauffører bruger. Dem kan man vælte træer med! :shock:
Så jeg vil også tro, at en 2000kg's slår rigeligt til.
-
Ja, men du skriver at din far har 2, og du køber vel 2, så har du 4 så du kan spænde den på alle leder og kanter :D
-
Brug de 2 af dem til at spænde hjulene fast (der kan du spænde til det sortner for øjnene) de sidste bruger du så på selve cyklen, og skal bare være så den står fast.
Det der trick som nogle chaufører bruger, med at lægge spændegjorden over kronrøret og så bare møje skidtet i bund, så gaflen er HELT trykket i bund kan jeg ikke forestille mig er særlig sundt :?
Og det samme over sædet, det ville jo svare til at der sad en M/K på 1000 kg på din baby, en SV'er er solid, men ikke så solid :shock:
-
Gode pointer Olfert :D
Det skal jeg sgu nok få fundet ud af :wink:
-
Jeg har ofte kørt med mc på trailerr, og har lige hentet min SV i Tyskland på en(500km).
Stil Cyklen på tværs med forhjulet helt ind i hjørnet. Fra styret spændes i begge sider med en skralde vinkelret eller fremad. Spænd bare 1/4 af forgaflens vandring, så kan den arbejde op og ned.
Det har aldrig fejlet.
-
OK.
Men det er en rigtig mc trailer, med en skinne til hjulene og en bøjle der fanger forhjulet.
Bortset fra det er det nok ligesom du skriver mht. til fastspændingen.
-
OK.
Men det er en rigtig mc trailer, med en skinne til hjulene og en bøjle der fanger forhjulet.
Bortset fra det er det nok ligesom du skriver mht. til fastspændingen.
I så tilfælde skal forhjulet bare spændes rigtig godt fast i bøjlen, og så en båndstrammer hen over bagenden (baghjulet) og så meget ud til siderne som muligt, så der ikke kommer for meget sideværts belastning på forhjulet (og så maskinen ikke kolbøtter hen over sig selv).
-
Det endte med 4 stk. af Harald Nyborgs med 2000 kg brudstyrke.
De var rigelig kraftige :D
-
Det endte med 4 stk. af Harald Nyborgs med 2000 kg brudstyrke.
De var rigelig kraftige :D
Okay så sad den da vist også fast hva´?? :shock:
Spændt så i kunne køre så stærkt at hvis i kørte galt kunne i køre så stærkt at SV´eren forvandlede sine 169 kg til 8000 kg
Skal gå pænt stærkt hvaaaa´??? ;-)
-
Lige præcis :D
ok, jeg nøjedes med 110 km/t på motorvejen :roll:
-
Kan den da ikke køre, den bette gule? :P
-
Var lidt nervøs der ... Rune :wink: der var sku da så meget rem, at jeg var bange for at du og din bror ikke kunne binde cyklerne op/af igen når i kom hjem .... :wink:
Eller de sidder måske stadig på ..... :lol:
-
Kan den da ikke køre, den bette gule? :P
Jo jo, vi valgte bare at tage bilen til Knutstorp i weekenden, så vi kunne campere og have en masse unødigt med :P
og til Banditten: Jo, de kom skam fri af fortøjringen :wink: