SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Rasmus efter Maj 24, 2006, 10:00:15 pm
-
Er lidt interesseret i hvad i kører på (eller gerne vil køre på)!!
Lad os få "kampen" mellem størrelserne ud det åbne :D
-
Er der overhovedet tvivl om det??? :shock: :lol: :lol: :lol:
-
Er der overhovedet tvivl om det??? :shock: :lol: :lol: :lol:
Nej, der er slet ikke tvivl, 650'eren er sjovest........... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink:
-
S V 6 5 0 S
Så er det på plads!
-
SV 1000S
-
Læs anmeldelserne: SV 650 S er bare sjovere 8) 8) 8)
-
Læs anmeldelserne: SV 650 S er bare sjovere 8) 8) 8)
Det må være en der KUN har haft en 650 selv som har skrevet det ;-)
-
:)
Op på bordret med den ... så sætter vi en hudfilm på.
De der bliver stive først har tabt ! :wink:
-
:)
Op på bordret med den ... så sætter vi en hudfilm på.
De der bliver stive først har tabt ! :wink:
HØH! Dén vinder jeg sq! Tror ærlig talt ikke, pjorten overhovedet virker længere.
-
Jeg har endnu ikke set en overkubikker der kan følge med et 6½ SVin på en banedag, så min stemme er klar :P
For som man siger : Hvor fedt er det at have kræfter, hvis man er svært overvægtig :twisted:
-
Jeg har endnu ikke set en overkubikker der kan følge med et 6½ SVin på en banedag, så min stemme er klar :P
For som man siger : Hvor fedt er det at have kræfter, hvis man er svært overvægtig :twisted:
HAHAHAHA :lol: :lol: :lol:
-
Jeg har valgt ikke at stemme, for ingen af svarmulighederne passer mig.
Jeg har en 1.G 650'er. Det var hvad budgettet rakte til, da jeg købte den som ny i '01. Jeg ved ikke om jeg ville have købt en TL1000 på det tidspunkt, hvis pengene havde rakt til det. Tanken strejfede mig faktisk slet ikke.
Jeg har prøvet en enkelt lille tur på en TL1000S engang. Den har meget mere træk ved en ligeud-acceleration. Men om den er lige så letkørt i sving som 650'eren, skal jeg ikke kunne sige.
Og hvorfor ævler jeg så løs om TL'ere? Tjah, jeg har overhovedet ikke prøvet en SV1000, så jeg har ikke noget sammenligningsgrundlag. Men jeg kunne forestille mig, at det der gælder for en TL1000, også gælder for en SV1000, i større eller mindre grad. Jeg formoder, at en SV1000 (ligesom en TL1000) er meget stærkere end en SV650 i acceleration og topfart, selvfølgelig på grund af den noget større motor. Men på den anden side vil jeg også tro, at en SV650 er meget lettere at håndtere end en TL1000/SV1000.
Faktisk burde jeg jo sige, at selvfølgelig er 650'eren klart den bedste af de to, da jeg har en 650'er. Men da jeg ikke har prøvet en SV1000, har jeg ikke noget sammenligningsgrundlag, og vil derfor lade tvivlen komme den til gode.
-
Bla bla bla bla bla... jeg har endnu ikke turdet udfordre en rigtig motorcykel(kører mest mod gs500 og gn250), så min stemme er klar :P
For som man siger : Bla bla bla... jeg giver en omgang til suså træffet som kompensation for mit overmod :twisted:
-
Dunk og jeg byttede maskiner på lidt Sydsjællands GP, ingen tvivl om at 1000'eren trækker som som et lokomotiv, og sætter 650'eren af når vejen er lige :(
Men min oplevelse var faktisk lidt underlig, jeg kørte i samme tempo som på min 650'er men jeg følte det mere roligt (selvom stempelslagene i den grad kunne mærkes i styret) Det var ikke nødvendigt at skifte gear så meget, for den store var sådan set ligeglad med om jeg kørte i 3. 4. eller 5. den trak bare igennem :shock:
Når farten har rundet de 100 km/t indhenter den store meget hurtigt den lille, den accellererer simpelthen bare videre til over 200 km/t :evil:
Om den store er mere træg i styringen end den lille kunne jeg ikke rigtig mærke, så dygtig er jeg ikke :(
Men hvis der er en venlig sjæl der stiller sin 1000'er til rådighed på en banedag, skal jeg da hjertens gerne komme med lidt input :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Den stores bremser bider lidt hårdere, vægtforøgelsen kunne jeg ikke rigtig mærke, når først toget kører, så kører det sku :D :D :D
Jeg købte min 650'er ud fra et økonomisk hensyn, og havde jeg haft dadlerne var det sikkert blevet en 1000'er......
Men jeg bliver gladere og gladere for den lille, det er sikkert fordi jeg kan li at køre med lidt snoninger på :D
Især efter jeg har været på bane med den :D :D :D :D
(Og her behøver LarsL ikke komme med kommetarer om sin Kawas 15000 omdr. :shock: :shock: :wink:)
HVIS jeg havde pengene til det............. så valgte jeg begge 2, den lille til de korte baner og den store til de lange :D :D :D :D
-
HVIS jeg havde pengene til det............. så valgte jeg begge 2, den lille til de korte baner og den store til de lange :D :D :D :D
Hvis jeg havde pengene til det, stod der en natsort GSX-R1000 side om side med en natsort ZX10R nede foran. Men ville selvfølgelig beholde min dejlige SV'er. Jeg er sq så glad for den lille skid. :)
-
HVIS jeg havde pengene til det............. så valgte jeg begge 2, den lille til de korte baner og den store til de lange :D :D :D :D
Hvis jeg havde pengene til det, stod der en natsort GSX-R1000 side om side med en natsort ZX10R nede foran. Men ville selvfølgelig beholde min dejlige SV'er. Jeg er sq så glad for den lille skid. :)
Det er heldigvis gratis at drømme :D :D :D :D
-
For som man siger : Bla bla bla... jeg giver en omgang til suså træffet som kompensation for mit overmod :twisted:
Det er sgu i orden Moolex Jeg drikker GuldTuborg 8)
-
Stemte: Jeg ejer desværre ikke en SV, men er mest til 1000!
Var ude og prøve en SV650SK6 igår, og må desværre fortælle at jeg blev rimelig skuffet. Havde regnet med at V2'eren ville trække mere voldsomt end den gjorde. Okay, den er lille og fiks, lige til at smide rundt i sving, men det kan Yamaha'en bestemt osse klare.
Den trækker helt klart mere i bunden, men slet ikke så meget som jeg havde troet :(
Bestemte mig for at få prøvet en tur, da jeg overvejer at skifte cykel. Men det skal helt klart ikke være en 650'er, måske en 1000'er giver det samme "kick" som min række4 gør nu...
-
Dunk og jeg byttede maskiner på lidt Sydsjællands GP, ingen tvivl om at 1000'eren trækker som som et lokomotiv, og sætter 650'eren af når vejen er lige :(
Men min oplevelse var faktisk lidt underlig, jeg kørte i samme tempo som på min 650'er men jeg følte det mere roligt (selvom stempelslagene i den grad kunne mærkes i styret) Det var ikke nødvendigt at skifte gear så meget, for den store var sådan set ligeglad med om jeg kørte i 3. 4. eller 5. den trak bare igennem :shock:
Når farten har rundet de 100 km/t indhenter den store meget hurtigt den lille, den accellererer simpelthen bare videre til over 200 km/t :evil:
Hmm... det syntes jeg altså også min 650 gør.
-
Hej jeg har jo haft en 650, men har nu en 1000 og den er helt klart sjovere, 1000érn har lige det ekstra der skal til hvor 650érn efter min mening er lidt for tam, lidt lisom den monster 900 jeg havde,sjov maskine men ikke nok power
-
ja det er jo smag og behag.. har også haft en CBR600 og den kørte s.... godt men den skulle ha mange snoninger før der rigtigt skete noget. og efter at jeg har haft en CBR1100XX som også er lige så smidig som en 600 skal jeg absolut ikke under 1000ccm har nu en SV1000S
-
Jeg har valgt ikke at stemme, for ingen af svarmulighederne passer mig.
Bla bla bla bla bla.....
Op i røven med dine dybere tanker og din endnu dybere, bundløse pengepung.
Hvad kører du på?? S FAU 6 & 1 ½.. Basta!
8) Nælz
-
650 ..... Hmmm er det ikke bare en knallert på stoffer ???? :D :D ....
Næææ 1000 eller der over det ved man hvad er !!! :lol:
-
:D Ha ha! men......
Nej der er sgu ingen grund til at rakke hverken den lille eller den store ned.
Kører selv 1000er og den er selvfølgelig hurtigere, både med og uden passager, i acceleration og i topfart, de vejer næsten det samme og er sat ens op, så mon ikke de også er lige hurtige i svingene?
Den store er altså hurtigst :!: og den har den roligste motorgang! men er den sjovest :?:
Det er nok oftere man får givet sin 650er alvorlige tæsk end sin 1000er! især her i Danmark :oops:
Så min tanke er at 650eren egentligt er et fornuftigere køb :idea:
Selv var jeg nu ikke i tvivl, da det pludselig ikke var prisen der var det altafgørende, man er vel ikke en slave af sin fornuft :D det skulle da være den store! men det var først og fremmest fordi jeg er bundtræksnarkoman!
8) Ritzau
-
de vejer næsten det samme og er sat ens op, så mon ikke de også er lige hurtige i svingene?
Pånær 18 :!: Kg... :wink:
-
Jeg har været den heldige ejer af en 650sK3 og har ved flere lejligheder prøvet forskellige SV1000s.
SV1000 virker en del tungere end SV650 (mere end de 18kg burde), og er derfor noget mindre letkørt på de helt små veje. Her har SV650 en stor fordel da den stort set kan styres med hofterne og smides rundt.
Hvis man fortrinsvis kører "ræs" på de små veje, vil jeg klart anbefale SV650. Den er simpelthen sjovere.
SV1000 er derimod bedst egnet som alt-mulig-cykel... Den kan det hele og er en fantastisk maskine, men da den prøver at være det hele på een gang (sport, touring, commuter), er den for stort et kompromis til at være rigtig god til noget af det.
Når alt det er sagt, så kan jeg godt forstå at der er så mange der har valgt SV1000. Til prisen er det simpelthen det rigtige valg.
-
SV1000 N, GÅR NU MED NAKKEKRAVE
-
Jeg har været den heldige ejer af en 650sK3 og har ved flere lejligheder prøvet forskellige SV1000s.
SV1000 virker en del tungere end SV650 (mere end de 18kg burde), og er derfor noget mindre letkørt på de helt små veje. Her har SV650 en stor fordel da den stort set kan styres med hofterne og smides rundt.
Hvis man fortrinsvis kører "ræs" på de små veje, vil jeg klart anbefale SV650. Den er simpelthen sjovere.
SV1000 er derimod bedst egnet som alt-mulig-cykel... Den kan det hele og er en fantastisk maskine, men da den prøver at være det hele på een gang (sport, touring, commuter), er den for stort et kompromis til at være rigtig god til noget af det.
Når alt det er sagt, så kan jeg godt forstå at der er så mange der har valgt SV1000. Til prisen er det simpelthen det rigtige valg.
Var lige ude og prøve en 650 i dag. Tror ikke det har så meget med de 18 kg at gøre, mere det brede bagdæk der sidder på 1000'eren.
-
Prøvede en 650`er for første gang den 28 maj til bulderdag, og jeg blev skuffet. Når man er vant til 1000 er der simpelthen ikke nok træk i den! Jeg kan sagtens forstå folk der ikke er vant til 1000 kubik er rigligt tilfredse, men efter min mening mangler den power!